Гран-прі Великої Британії. Ф1 на екваторі сезону. Розклад та усе про етап
Розклад, прогноз та головна інформація 12-го етапу Формули-1 2025
Цими вихідними, з 4 по 6 липня, на автодромі Сільверстоун відбудеться 12-й етап Формули-1 сезону 2025 року, який завершить першу половину чемпіонату.
Британський етап не лише підсумує першу частину сезону, а й символічно поверне Формулу-1 до її витоків. Саме на трасі в Сільверстоуні 75 років тому відбувся перший етап чемпіонату світу, офіційно названого Формулою-1.
Історичний дебют відбувся 13 травня 1950 року – саме Гран-прі Великої Британії відкрило перший сезон Формули-1. Перемогу в тій гонці здобув Джузеппе Фаріна, який згодом став і першим чемпіоном світу.
Окрім історичної складової, вікенд обіцяє насичену боротьбу – як між командами, так і всередині колективів. Особливу увагу привертає внутрішнє суперництво в Макларені, де Ландо Норріс і Оскар Піастрі йдуть майже на рівних у чемпіонаті: їх наразі розділяє лише 15 очок в особистому заліку.
Крім того, низка команд ще доопрацьовує боліди, а перемінна британська погода може серйозно вплинути на події на всіх поверхах пелотону.
Розклад Гран-прі Великої Британії
П’ятниця, 4 липня:
-
Вільна практика 1: 14:30 – 15:30
-
Вільна практика 2: 18:00 – 19:00
Субота, 5 липня:
-
Вільна практика 3: 13:30 – 14:30
-
Кваліфікація: 17:00 – 18:00
Неділя, 6 липня:
-
Гонка: 17:00
Особливості траси:
Довжина: 5,891 км
Кількість кіл: 52
Дві зони DRS:
- Пряма між 5-м та 6-м поворотом
- Пряма між 14-м та 15-м поворотом
Рекорд кола в кваліфікації: 1:24,303 (Льюїс Хемілтон, Мерседес, 2020)
Рекорд кола в гонці: 1:27,097 (Макс Ферстаппен, Ред Булл, 2020)

Прогноз погоди
Гоночний вікенд Формули-1 у Сільверстоуні (4–6 липня) обіцяє змішані умови, характерні для британського літа – без екстремальних температур, але з високою ймовірністю хмарності та ризиком дощу у день гонки. Це може вплинути на вибір налаштувань, підхід до кваліфікації й розробку стратегій на гонку.
П’ятниця, 4 липня
Погода на старті вікенду буде стабільною. Очікується мінлива хмарність, без істотного ризику опадів. Температура повітря вдень сягатиме +25 °C, вітер західного напрямку – до 30 км/год, що може вплинути на стабільність болідів у швидкісних поворотах. Вологість – 45%. Умови сприятливі для повноцінної роботи в обох практиках.
Субота, 5 липня
У день кваліфікації збережеться хмарність, можливий незначний вітер із поривами до 30 км/год. Максимальна температура +22 °C. Вологість зросте до 72%, але ймовірність дощу низька – 24%. Температура траси буде нижчою, ніж у п’ятницю, що може вплинути на роботу шин у кваліфікаційних спробах.
Неділя, 6 липня
Найбільш нестабільна погода очікується у день гонки. Зранку можливі короткочасні зливи – ймовірність дощу 40%, особливо в першій половині дня. Температура знизиться до +20 °C, вітер – до 30 км/год. Вологість – близько 65%. Такі умови потенційно зроблять гонку стратегічно непередбачуваною, з шансами на зміну типу гуми та перевагою для команд, які швидко адаптуються до умов траси.
Стратегія та шини на етап

Цього року Pirelli вирішила змінити звичний підхід до вибору гуми для Гран-прі Великої Британії. Замість стандартного набору C1–C2–C3 італійський виробник привіз м’якші комплекти: C2 (хард), C3 (медіум) та C4 (софт). Такий вибір потенційно підвищить значення стратегії та змусить команди уважніше стежити за станом шин у змінних умовах.
Конфігурація траси залишилася незмінною, а отже, рівень зношування щонайменше відповідатиме минулорічному. До того ж, за прогнозом очікується перемінна погода, і навіть по при те, що сам асфальт буде інтенсивно накатаний – як болідами Формули-1 у практиках, так і машинами молодших серій, що також виступатимуть протягом вікенду. Це може призвести до зниження зчеплення та прискореного зносу гуми, а отже, й до збільшення кількості піт-стопів у порівнянні з минулими роками.
У попередні сезони поточного регламенту на Сільверстоуні команди здебільшого обирали тактику одного піт-стопу. Проте цього року, з огляду на м’якші комплекти та мінливу погоду, таку стратегію можуть переглянути.
Прогнозована стратегія від Піреллі у 2024 році:

Торік усі пілоти чекали дощу, тож залишались як умога довше, щоб не втрачати зайві 20 секунд на зупинці. Погода загалом відповідна тому, що було в минулому сезоні, тож за незначними похибками на погоду, якщо дощ все ж буде, ми побачимо щось схоже і цього разу.
Приклади стратегії минулого року:

Головні питання та інтриги Гран-прі Великої Британії:
– Чи зможе Хемілтон продовжити свою неймовірну серію подіумів на Сільверстоуні?
Семиразовий чемпіон світу Льюїс Хемілтон вже 11 років поспіль фінішує на подіумі в домашній гонці. Починаючи з 2014-го і до 2024 року включно, він жодного разу не опускався нижче третього місця на трасі в Сільверстоуні. Ба більше, вісім із цих одинадцяти вікендів завершувалися для британця перемогою.
Хемілтон – безперечно один із найкращих майстрів британського автодрому в історії Формули-1. І якщо йому вдасться влучити з налаштуваннями, шанс на продовження цієї феноменальної серії виглядає цілком реальним.

– Чи зуміє Норріс продовжити свій підйом на домашньому автодромі?
За останні два етапи британець був щонайменше претендентом на перемогу. І хоч у Канаді через власні помилки та, можливо, навіть брак швидкості, Макларен не виглядали явними фаворитами, то в Австрії вони влаштували справжню боротьбу, з якої цього разу переможцем вийшов саме Ландо.
Цього разу тиск буде ще більшим. Команда адаптувала машину під Норріса також, а домашні трибуни одночасно додаватимуть і впевненості, і відповідальності.
До того ж автодром має класичну конфігурацію з різнотиповими поворотами – як швидкими, так і затяжними. На папері це більше підходить партнеру Ландо – Оскару Піастрі, але і в Австрії, і в Канаді між ними був щонайменше паритет.

– Чи зможе Ферстаппен повернутися в битву за титул?
Після сходу на першому колі Гран-прі Австрії чотириразовий чемпіон світу опинився на відстані в 61 очко від лідера загального заліку Оскара Піастрі. Проте історія перегонів у Сільверстоуні показує, що боротьба тут часто доходить до контактів – і це може дати Ферстаппену шанс скоротити відставання та знову включитися у чемпіонську боротьбу.
Щоправда, поведінка самого Макса останнім часом наштовхує на думку, що він не так завзято прагне титулу, як у минулі роки. Та попри це, Ред Булл продовжує оновлювати болід, і хоча в Австрії це не принесло миттєвих результатів – частково через невдалу кваліфікацію, зіпсовану жовтими прапорами, та інцидент у першому повороті гонки – потенціал у машини справді зріс.
І саме швидкісний Сільверстоун може стати ідеальним майданчиком для того, щоб це продемонструвати.

– Чи повернеться Мерседес у боротьбу за перемогу?
Після перемоги в Канаді та невдалого виступу в Австрії Мерседес підходить до британського етапу з третім місцем у Кубку конструкторів. У прохолодному Монреалі, де траса ідеально пасує філософії їхньої машини, «срібні стріли» здобули впевнену перемогу. Натомість у спекотній Австрії суперники не залишили їм жодних шансів.
Сільверстоун із мінливою та дощовою погодою теоретично робить Мерседес одним із головних претендентів на перемогу, але чи вистачить цього на тлі Макларена та оновлених Феррарі і Рейсінг Булл – питання відкрито.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Українця хочуть купити «Бешикташ» та «Фенербахче»
Анонс 24-го етапу Ф1. Чемпіонат прямує до фінального вікенду сезону