Гран-прі Маямі. Вся інформація та головні питання шостого етапу Формули-1
Розклад, стратегія, прогноз та інша інформація про Гран-прі Маямі
З 2 по 4 травня Формула-1 завітає до сонячної Флориди, де на Міжнародному автодромі Маямі відбудеться шостий етап сезону 2025 року. Це буде четвертий візит «Королівських перегонів» до Майамі-Гарденс і шостий етап поточного сезону.
На відміну від Близького Сходу, де ще кілька тижнів тому команди мали справу зі спекою та абразивним асфальтом Бахрейну і швидкими поворотами Джидди, на фанів чекає інша специфіка: тимчасовий міський автодром із синтетичним покриттям, вузькими поворотами та мінливою погодою. Минулого року ця гонка запам’яталась високою ймовірністю появи сейфтікара, нестабільною траєкторією зчеплення та складністю у пошуку стабільного темпу.
У 2024-му на цій трасі свою першу перемогу здобув Ландо Норріс на Макларені, який на старті сезону не залишає шансів суперникам. Після п’яти етапів Норріс посідає друге місце, а лідирує в чемпіонаті його напарник – Оскар Піастрі. У той час як Ферстаппен і Ред Булл тимчасово відступили з позицій, саме британсько-австралійський дует із Вокінга задає тон у боротьбі за титул.
Розклад Гран-прі Маямі за київським часом:
П’ятниця, 2 травня:
-
Вільна практика: 19:30
-
Спринт-кваліфікація: 23:30
Субота, 3 травня:
-
Спринт: 19:00
-
Кваліфікація: 23:00
Неділя, 4 травня:
-
Гонка: 23:00
Особливості траси
Довжина: 5,41 км
Кількість кіл: 57
Три зони DRS:
- Головна пряма перед першим поворотом
- Пряма між 9-м і 11-м поворотами
- Пряма між 16-м і 17-м поворотами
Рекорд кола: 1:29,708 – Макс Ферстаппен (Ред Булл, 2023)

Прогноз погоди
Гоночний вікенд у Маямі 2-4 травня обіцяє бути спекотним і вологим, із типовою для Флориди нестабільністю в атмосфері, яка може вплинути на недільну гонку.
У п’ятницю температура повітря сягне +28°C за мінливої хмарності. Імовірність опадів невисока – лише 14%, тож команди отримають добрі умови для роботи в першій практиці. Вологість коливатиметься на рівні 58%, а вітер із південного сходу сягатиме 25 км/год.
Субота також буде теплою – до +29°C, із дещо підвищеною вологістю та невеликою ймовірністю дощу (до 24%). У другій половині дня, коли проходитиме кваліфікація, опадів не прогнозується, тож ключовими залишатимуться температура треку та ефективність охолодження шин.
А от у неділю ситуація може змінитися. За прогнозами, ймовірність опадів перевищить 50%, а на фоні +29°C можливі грозові зливи. До вечора зберігатиметься підвищена вологість (понад 65%), а пориви вітру посиляться. У випадку дощу гонка може набути непередбачуваного характеру – як через зміну траєкторій, так і через збої в стратегії команд.
Таким чином, якщо п’ятниця та субота пройдуть за звичним сценарієм, то в неділю погодний фактор може стати одним із ключових. Очікується високе навантаження на шини, а можливий дощ здатен повністю змінити характер перегонів.
Стратегія та шини на етап

Цього року Піреллі обрала майже найм’якішу трійку шин у своїй лінійці – C3, C4 та C5, що на один рівень м’якші порівняно з минулим сезоном. Таке рішення стало відповіддю на перебіг минулорічної гонки, коли більшість пілотів провели єдиний піт-стоп.
Загальна тенденція Ф-1 до підвищення видовищності призводить до того, що комплекти гуми стають не такими жорсткими, як у минулі роки.
Враховуючи ці обставини, постачальник шин вирішив надати м’якші комплекти, аби стимулювати двозупинкову стратегію. Хоча навіть раніше траса Маямі була досить вимогливою до шин через швидкі повороти та абразивний асфальт.
Прогнозована стратегія від Піреллі у 2025 році:

Приклади стратегії минулого року:

Інфографіка щодо шин у Маямі:

Високий мінімальний тиск у передніх шинах – 24,5 фунтів. Але рік тому був і зовсім 25. Задні також 21,5.
Головні питання та інтриги Гран-прі Маямі
– Чи справді Ред Булл переживає кризу на спекотних трасах?
Ред Булл виглядав другою силою в руках Ферстаппена протягом перших етапів, але Гран-прі Бахрейну став для «бичків» холодним душем, який викликав купу суперечок та чуток через невтішні результати. Але сюрпризом це не стало, адже в жаркі моменти будь-якого вікенду «бики» помітно провалювались, а щойно погода нормалізувалася – знову починали набирати темп.
Команда з Мілтон-Кінса не вміє працювати з температурами шин на жарких етапах: шини перегріваються – і темп зникає. Однак у Джидді з’явилися оновлення, спрямовані на виправлення цієї проблеми, і помітний прогрес був. Але температура там не була надто високою, а траса не створювала навантаження, які б викликали перегрів.
Тож першим справжнім тестом оновлень, спрямованих на вирішення цієї проблеми, стане спекотне Маямі.
– Чи зможе Норріс зупинити Піастрі?
На старті сезону фаворитом у Макларені вважався Норріс, але поки саме Піастрі виглядає стабільнішим і швидшим. Він краще розуміє поведінку MCL39, частіше витискає максимум і, головне, не припускається помилок.
Для Ландо настав момент, коли треба брати ініціативу на себе: покращити кваліфікації, стабілізувати гонки й, головне, випередити напарника. У Маямі це особливо важливо – кожна стартова позиція має значення. Якщо Норріс знову поступиться Піастрі на такій трасі, як Маямі, то до перших серйозних оновлень машини та змін правил питання про першого номера в команді може бути вирішене.
– Чи зможе Феррарі залишитися на подіумі?
Супергонка Шарля Леклера у Джидді стала справжнім полегшенням для команди після одного з найгірших стартів сезону в сучасній історії Феррарі. Однак спринтерський формат вікенду може подарувати команді шанс скористатися невірно підібраними налаштуваннями суперників – як це було в Китаї, де Хемілтон здобув першу перемогу у спринті разом із командою, а Леклер, за словами команди, «мав темп для боротьби з Норрісом».
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Керівництво перегляне з пілотами взаємодію на трасі
Гецко вважає, що клуб має очолювати тренер з куди більшим авторитетом