Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну
Формула 1
| Оновлено 09 квітня 2025, 19:36
587
1

Команди бояться домінування Мерседес, а дебют Ауді й Каділлак під загроозою

Мотористи Формули-1 дали коментарі щодо повернення двигунів V10

| Оновлено 09 квітня 2025, 19:36
587
Команди бояться домінування Мерседес, а дебют Ауді й Каділлак під загроозою
Getty Images/Global Images Ukraine

Під час Гран-прі Бахрейну має відбутися важлива зустріч між FIA та виробниками силових агрегатів Формули-1. Обговорення стосуватиметься потенційного повернення атмосферних двигунів V10 – на тлі чуток про можливе скасування запланованих на 2026 рік технічних правил.

Останніми тижнями активно поширюються припущення про те, що Ф-1 може повернутися до використання V10, але вже з повністю екологічним паливом. Це стало актуальним після чуток, що правила 2026 року можуть бути переглянуті або навіть скасовані, а чинні – продовжені до кінця 2028 року.

У 2026 році Формула-1 планувала наймасштабніші зміни у силових агрегатах з моменту впровадження турбогібридів у 2014-му. Нове покоління моторів передбачає вдосконалені електричні системи та акумулятори, здатні генерувати до 350 кВт енергії – майже на 300% більше за нинішні 120 кВт.

Ключовим елементом змін стане вилучення системи MGU-H, оскільки зростання рівня електрифікації розглядається як стратегічний крок у напрямку технологій для дорожніх авто. Разом із цим у регламент вводиться 100% екологічне паливо, що є частиною стратегії Формули-1 зі зменшення вуглецевого сліду.

Новий регламент уже залучив до чемпіонату Ауді – концерн дебютує у 2026 році як заводська команда. Хонда, що вийшла з Формули-1 у 2021-му, також повертається у статусі повноцінного виробника двигунів для Астон Мартін. Форд приєднується до Ред Булл як технічний партнер для підрозділу Ред Булл Powertrains. General Motors працює над власним агрегатом для Каділлак, який дебютує у 2028 році, як повноцінний моторист. Водночас очікується, що до цього часу команда використовуватиме силові установки Феррарі.

Втім, реальність повернення V10 виглядає доволі примарною. Для цього необхідно, щоб чотири з п’яти ключових виробників – Мерседес, Хонда, Ауді, Феррарі та Ред Булл Powertrains – підтримали скасування нового регламенту. Враховуючи, що Ауді увійшла до чемпіонату саме через нові правила й ще не має двигуна для чинної епохи, перспектива зміни регламенту до 2028 року виглядає нереалістичною.

Але що думають самі виробники й команди про можливе повернення двигунів V10? Видання RacingNews365 зібрало позиції ключових фігур пелотону.

Мерседес

За інформацією з паддоку, Мерседес вважає, що у 2026 році матиме подібну перевагу, як у 2014-му.

На Гран-прі Японії директор із комунікацій Бредлі Лорд відзначив:

«Мабуть, немає сенсу публічно висловлювати занадто багато думок перед зустріччю. Усі хочуть, щоб вона проходила за зачиненими дверима.

Як сказав Тото [Вольфф] у Китаї, ми відкриті до обговорень, але не хочемо починати публічну дискусію, яка ставить під сумнів неймовірну технологію, що розробляється в Бріксворті, Маранелло та на інших заводах.
Це стратегічні розмови, які варто вести конфіденційно – без політизації чи зовнішнього тиску».

Getty Images/Global Images Ukraine

Феррарі

Бос Феррарі Фред Вассер, коментуючи ситуацію після Гран-прі Китаю, обережно висловив особисту симпатію до атмосферних моторів:

«Це не місце для подібних обговорень. Ми тут, щоб говорити про перегони. Але, якщо говорити особисто, я б із задоволенням колись знову побачив V10 або V12 у Формулі-1».

Getty Images/Global Images Ukraine

Ред Булл

Крістіан Хорнер, керівник Ред Булла, заявив про відкритість до обговорення V10, наголосивши на важливості збереження «ДНК» Формули-1:

«Це важлива зустріч для майбутнього ландшафту Формули-1, передусім у довгостроковій перспективі.
Коли ми бачимо поточний рівень боротьби на трасі, важливо захистити ДНК спорту.
Усі ми відповідальні за те, щоб не допустити хаотичних змін у найближчі роки. Але в довгостроковій перспективі – маємо спільно шукати правильні рішення».

Getty Images/Global Images Ukraine

Макларен

Команда Макларен у 2026 році знову стане клієнтською командою Мерседеса. Андреа Стелла, керівник команди, утримався від конкретних коментарів:

«Ми уважно стежимо за процесом, але наразі правила на 2026 рік планується зберегти до 2030-го.
Як завжди, ми діємо в інтересах спорту. Якщо процес перегляду правил буде конструктивним і здоровим, ми братимемо участь у ньому.
Але зараз завдання – забезпечити успіх запланованих змін».

Getty Images/Global Images Ukraine

Ауді

Ауді – новачок Формули-1, що входить у чемпіонат завдяки новому технічному регламенту. Генеральний директор Маттіа Бінотто та спортивний директор Беат Цендер скептично ставляться до ідеї V10:

«Цю дискусію взагалі не слід було розпочинати, особливо в контексті 2028 року», — наголосив Цендер.

Двигуни 2026 року – це причина, через яку Ауді приєдналася до чемпіонату. Говорити про зміну правил до того, як вони навіть набудуть чинності, – безглуздо».

Getty Images/Global Images Ukraine

Оцініть матеріал
(6)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Анонс 14-го туру Серії А: додайте результативності, сеньйори! Але не всі...
Футбол | 06 грудня 2025, 10:30 1
Анонс 14-го туру Серії А: додайте результативності, сеньйори! Але не всі...

Заграємо ТМ практично на всі матчі, але прогнозуємо і один верховий поєдинок

Довгоочікувана перемога. Динамо перервало серію поразок і обіграло Кудрівку
Футбол | 06 грудня 2025, 19:57 112
Довгоочікувана перемога. Динамо перервало серію поразок і обіграло Кудрівку

Перша перемога Ігоря Костюка в ролі виконувача обов’язків головного тренера

Коментарі 1
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.
yura koshak
ПОВЕРНІТЬ V10!!!!!!! Навліть волюме, цього дуже не вистачає!