Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну
Формула 1
| Оновлено 04 квітня 2025, 21:53
1900
0

Ідеальний Макларен та битва Мерседес проти Феррарі. Аналіз тренувань Японії

Гран-прі Японії 2025: перші висновки п’ятниці та несподівані фаворити

| Оновлено 04 квітня 2025, 21:53
1900
0
Ідеальний Макларен та битва Мерседес проти Феррарі. Аналіз тренувань Японії
Getty Images/Global Images Ukraine

Сьогодні, 4 квітня, пройшли перше та друге тренування Гран-прі Японії. Передкваліфікаційні тренування показали, що боротьба за поул та високі позиції у стартовій решітці буде напруженою. Макларен демонструє стабільний темп і впевнено виглядає на всіх секторах, тоді як Мерседес і Феррарі намагаються знайти баланс між аеродинамічною ефективністю та керованістю. Водночас Ред Булл стикається з серйозними проблемами у налаштуваннях боліда, що ускладнює їхню підготовку до вирішальних сесій.

Хоча п'ятниця традиційно не дає нам повну картину, і в суботу та неділю майже завжди бувають неочікувані зльоти та падіння, за наявною інформацією вже можна робити певні висновки та прогнози. Розглянемо це детальніше.

Макларен: збалансований болід і ефективна робота з гумою

Макларен продовжує демонструвати впевнену форму на всіх секторах траси, що свідчить про чудовий баланс їхнього MCL39. Команда змогла знайти оптимальний компроміс між притискною силою та швидкістю на прямих, що дозволяє їм бути конкурентними в кожній частині кола. Незважаючи на високий лобовий опір, потужне зчеплення на виходах із поворотів дає можливість компенсувати цей недолік і підтримувати стабільний темп.

Як і завжди, одна з головних переваг MCL39 – ефективна робота з гумою. Болід впевнено тримає шини в оптимальному робочому вікні, що забезпечує стабільність темпу навіть на довгих відрізках.

Крім того, у другій практиці команда вирішила збільшити рівень притискної сили, встановивши більш завантажене бім-крило. Це покращило зчеплення задньої осі та забезпечило додаткову стабільність у швидких віражах. Такий підхід може стати ключовою перевагою у кваліфікації, коли пілоти намагаються їхати на межі можливостей і зчеплення, а також у гонці, де стабільна задня частина дозволить менше допускати ковзання, і як наслідок – підтримувати стабільний темп.

Головним чином це має допомогти саме Норрісу, який страждав на етапі в Китаї від цього і часто помилявся. Хоча, забігаючи наперед, темп у британця був вищий і в першій практиці до цієї зміни.

Getty Images/Global Images Ukraine

Феррарі: боротьба з недостатньою поворотністю та ставка на швидкі секції

У стайні Феррарі поки що не все гладко: основною проблемою залишається недостатня поворотність, яка впливає на поведінку SF-25 у першому, 11-му та 13–14-му поворотах. Від початку вікенду команда активно працювала над виправленням цього недоліку, змінюючи налаштування переднього антикрила, диференціала та балансу гальм. Окрім того, що це заважає в вище перелічених поворотах, обидва пілоти команди не люблять цю характеристику і відчувають дискомфорт, що фактично означає втрату швидкості.

Друге тренування показало, що відбувся певний прогрес, однак недостатня поворотність все ще залишається серйозним фактором, що впливає на час кола.

Жорстко налаштована підвіска та стабілізатори вказують на те, що Феррарі зробила ставку на стабільність у швидкісних секціях першого сектора. Шарль Леклер мав усі шанси наблизитися до результатів Макларен, але не зміг скласти ідеальне коло через трафік. Якщо взяти його найкращі сектори окремо, стає зрозуміло, що темп боліда є конкурентним.

Льюїс Хемілтон пристосовувався до поведінки боліда, експериментуючи з короткими натисканнями на гальма, щоб підвантажити передню вісь і зменшити недостатню поворотність.

Getty Images/Global Images Ukraine

Мерседес: змішані результати та потенціал у кваліфікації

Мерседес має свої сильні та слабкі сторони. У швидкісних поворотах команда поступається Макларену та Феррарі, а також програє на прямих. Однак Джордж Рассел вважає, що їхній потенціал дозволяє боротися за перший ряд стартового поля.

Натомість Кімі Антонеллі поки що не може розкрити повний потенціал боліда, що може бути наслідком недостатнього досвіду та труднощів з адаптацією до такого рівня змагань. Мерседес ще має резерви для покращення, але команді необхідно швидко знайти оптимальні налаштування, щоб мати змогу боротися за високі позиції у кваліфікації.

Getty Images/Global Images Ukraine

Ред Булл: труднощі з налаштуваннями та нестабільність у поведінці боліда

RB21 уже традиційно стикається з серйозними проблемами у налаштуванні – болід поводиться нестабільно, не потрапляючи в оптимальне робоче вікно. Жоден із варіантів базових параметрів, які команда протестувала на симуляторі, не дав очікуваного ефекту.

Внаслідок цього виникає нестабільна поведінка на трасі: в одному віражі болід демонструє надлишкову повороткість, у іншому – недостатню. Це змушує пілотів змінювати стиль керування на кожному колі, що негативно позначається на стабільності темпу.

Ще однією серйозною проблемою є швидкий знос гуми – через ковзання боліда шини перегріваються та втрачають ефективність значно раніше, ніж у конкурентів. Макс Ферстаппен не відчуває впевненості у машині, що було видно навіть по його поведінці на трасі – він не атакує настільки агресивно, як зазвичай.

Юкі Цунода у першій практиці показав результат, близький до напарника, поступившись лише 0,107 секунди, але у Ферстаппена в тому ж заїзді був трафік, через який він втратив близько 0,2–0,4 секунди. Є припущення, що у японця на тому колі був трохи вищий рівень потужності двигуна, що могло вплинути на підсумковий результат.

Проте Ред Булл рано списувати з рахунків, нерідко протягом минулого року ми бачили помітне покращення з п'ятниці на суботу, команда має сильних та досвідчених пілотів симуляторів на базі, а також обіцяний дощ може допомогти зрівняти шанси у неділю.

Getty Images/Global Images Ukraine

Рейсінг Буллз: стабільний темп і прихований потенціал у кваліфікації

VCARB02 виглядає доволі конкурентоспроможним, хоча, за словами Гельмута Марко, команда використовувала більш агресивну картографію двигуна. Це означає, що реальна швидкість машини може бути дещо нижчою за ту, яку ми бачили у тренуваннях. Попри це, болід демонструє стабільний темп, що може стати суттєвим фактором у кваліфікації. Відомо, що Рейсінг Буллз традиційно сильний саме в суботу, і якщо команда знайде правильні налаштування, то може несподівано опинитися у верхній частині пелотону.

Getty Images/Global Images Ukraine

Середина пелотону та аутсайдери

Наразі саме Альпін виглядають кращими серед інших. Команда показала в другому тренуванні 5-й час за кращим колом, особливо добре вони виглядали на останньому секторі, де найдовша пряма траси і після двох повільних поворотів – вихід на головну. І не дарма, адже Гаслі показав найкращу максимальну швидкість на прямій.

Неприємним став лише виліт Джека Дуена під час другого тренування. Керівник Альпін, Олівер Оукс, підтвердив, що Джек Дуен не закрив ДРС, що й стало причиною втрати контролю над болідом. Команда вже працює над аналізом ситуації, щоб зробити відповідні висновки.

Однак експерти зазначили, що Дуен міг так їхати на симуляторі, але в реальних умовах, ще й з попутним вітром, цей маневр виявився невдалим. Специфіка в тому, що крило ДРС закривається зазвичай при натисканні на педаль гальм, однак перший поворот Сузуки проходиться з відпусканням газу перед ним, але без гальмування. Гальмування здійснюється ближче до середини апексу.

В будь-якому випадку пілот не постраждав серйозно, а от болід – так. Працівників команди чекає довга та безсонна ніч, щоб підготувати машину до кваліфікації.

Вільямс поряд, однак, на відміну від французів, британці виглядають більш рівномірно збалансованими без скачків швидкості відносно інших від сектору до сектору. Крім того, Карлос Саєнс попередньо виглядає помітно ближче до Алекса Албона, ніж було до цього.

Астон Мартін, Заубер та Хаас – в ролі наздоганяючих, попри значні оновлення більшості з перелічених команд. Можливо, програма тестування була іншою, а можливо, базові налаштування не підійшли. Відповідь отримаємо після останнього тренування та кваліфікації.

Sainz: “Hay mucho aún por probar” - AS.com
Getty Images/Global Images Ukraine

Гоночний темп лідерів

Оскільки друга практика була переповнена інцидентами та червоними прапорами, мало хто зміг проїхати довгі серії кіл як планувалось, а от перша сесія пройшла чисто і по ній дані є.

Від так, як і писалось вище, лідерами є Макларен і Ландо Норріс, проте Оскар Піастрі поряд, і в разі чого з радістю забере собі ініціативу.

Ландо Норріс: 1:33.361 (7 кіл)

Оскар Піастрі: 1:33.374 (8 кіл)

Шарль Леклер: 1:33.566 (8 кіл)

Льюїс Хемілтон: 1:33.769 (6 кіл)

Джордж Расселл: 1:33.489 (10 кіл)

Кваліфікаційний темп (ідеальне коло)

Зазначимо, що – це не обов'язково найкращий час, який показав пілот за одне коло, а сума найкращих особистих секторів, які показують, на який час міг претендувати пілот, якби зібрав усе коло.

Ландо Норріс: 1:27.795

Оскар Піастрі: +0.391

Шарль Леклер: +0.640

Ісак Хаджар: +0.723

Льюїс Хемілтон: +0.749

Ліам Лоусон: +0.764

Джордж Расселл: +0.772

П'єр Гаслі: +0.848

Макс Ферстаппен: +0.875

Карлос Саєнс: +1.037

Загальний розклад сил перед кваліфікацією залишається напруженим. Макларен на чолі з Норрісом виглядають фаворитом, демонструючи відмінний баланс та стабільність у всіх секторах. Феррарі та Мерседес ведуть запеклу боротьбу за статус другої сили, причому обидві команди ще можуть додати у швидкості. Ред Булл продовжує шукати оптимальні налаштування, і поки що їхній болід виглядає найбільш нестабільним серед топ-команд. Водночас Рейсінг Буллз може піднести сюрприз у кваліфікації, якщо підтвердить свій темп. Кваліфікаційна сесія обіцяє бути інтригуючою.

Оцініть матеріал
(18)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

ВІДЕО. Заїзд Ф1 зупинили через аварію Хемілтона на Фераррі
Авто/мото | 06 грудня 2025, 13:30 0
ВІДЕО. Заїзд Ф1 зупинили через аварію Хемілтона на Фераррі

Британець достроково завершив фінальну практику сезону

Жеребкування ЧС-2026. Збірна України дізналася потенційних суперників
Футбол | 05 грудня 2025, 21:10 88
Жеребкування ЧС-2026. Збірна України дізналася потенційних суперників

У Вашингтоні пройшло жеребкування фінального раунду чемпіонату світу

Коментарі 0
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.