Мерседес фаворит, а Хемілтон копіює Леклера. Аналіз тренувань Австралії
Гран-прі Австралії 2025: перші висновки п’ятниці та несподівані фаворити
Гран-прі Австралії 2025 став першим справжнім випробуванням для команд у новому сезоні. Якщо під час тестів у Бахрейні основний акцент робили на середніх і жорстких складах гуми, то в Мельбурні ситуація змінилася – тут командам доведеться працювати і з найм’якшим комплектом C5, який майже не тестували. Через це п’ятничні тренування стали не лише традиційним пошуком оптимальних налаштувань, а й боротьбою з невідомими змінними, що можуть кардинально вплинути на перебіг вікенду.
Ключовими темами дня стали перевага Макларен, надзвичайна стабільність Мерседесна довгій дистанції, проблеми Ред Булл та боротьба всередині Феррарі. Окрім того, кілька команд-середняків несподівано заявили про себе, тоді як аутсайдери продовжують шукати хоча б мінімальний темп. Розглянемо детальніше головні тенденції та прогнози на решту вікенду.
Проблеми з гумою
Передсезонні тести в Бахрейні не дали командам змоги детально попрацювати з найм'якшим комплектом шин C5. Через це перед суботнбою кваліфікацією багато хто залишається у темряві щодо поведінки цієї гуми, а пілоти та інженери матимуть обмежений час, щоб знайти правильні налаштування для цієї специфічної траси.
Найбільші проблеми із м'якою гумою виникли у Мерседес та Вільямс, які не змогли знайти його робочий діапазон. Водночас попередній аналіз вказує на те, що жорсткі шини можуть бути ідеальним вибором для гонки.
Феррарі: боротьба Леклера та Хемільтона, але є проблема з деградацією
Шарль Леклер виглядав дуже швидким на одному колі, демонструючи хороший кваліфікаційний темп і випереджаючи Льюїса Хемільтона. Але на довгих серіях ситуація змінилася. Розрив між ними скоротився до мінімальних 0.044 секунди, що означає: на гоночній дистанції Льюїс на рівні з напарником, і боротьба між ними буде напруженою.
Однак у Феррарі з’явилася нова проблема – підвищена деградація шин. Судячи з усього, зміни у передній підвісці негативно вплинули на поведінку машини на довгих відрізках, що може стати серйозним недоліком у недільній гонці. Якщо команда не знайде спосіб мінімізувати деградацію, Леклеру та Хемільтону буде складно утримати лідерські позиції до фінішу.
Цікаве спостереження, протягом дня Льюїс уважно вивчав телеметрію Шарля і поступово почав адаптувати свій стиль пілотування. Зокрема, він почав використовувати техніку, при якій він частково утримує газ у повороті для кращого завантаження осей. Однак поки що він не атакує настільки агресивно, як Шарль, і ще не може досягти такої ж стабільності на передній осі.
Аналіз швидкості на трасі показує, що в поворотах 9-10 Хемільтон уже проходить зв’язку навіть швидше за Леклера. Проте варто враховувати, що Шарль у цей момент залишив невеликий запас. Натомість у 4-му віражі монегаск продовжує шукати ще трохи швидкості.

Макларен: Норріс у топі, Піастрі трохи відстає, але команда готова боротися
Ландо Норріс продовжує підтверджувати чудову форму: його середній темп виявився найкращим серед усіх. Він показав стабільні результати і на коротких серіях, і на довгих відрізках, що робить його одним із головних претендентів на поул.
Оскар Піастрі трохи відстав – у середньому на 0.2 секунди на колі, але це не виглядає критично. Австралієць проводить домашній етап і, безперечно, має мотивацію виступити якомога краще перед власною публікою.
Макларен демонструє хороший баланс між кваліфікаційною швидкістю та стабільністю на довгій дистанції. Якщо команда зможе ефективно працювати з гумою в гоночних умовах, вони можуть реально претендувати не лише на подіум, а й на перемогу.

Мерседес: ставку зроблено на Жорстку гуму – і це може спрацювати
Найбільший сюрприз дня – Джордж Расселл. Він продемонстрував феноменальну стабільність на довгому відрізку, використовуючи Жорстку гуму, і виявився на рівні з Макларен, хоча ті працювали на середній! Це означає, що в гоночному режимі Мерседес може бути серед фаворитів, адже якщо жорстка гума стане ключовою для гонки, як це було минулого року, Расселл матиме чудові шанси на подіум чи навіть боротьбу за перемогу.
Кімі Антонеллі поки що виглядає менш переконливо. Він програв Расселлу 0.4 секунди, що вказує на певні труднощі з адаптацією до такого рівня боротьби. Ймовірно, молодий італієць ще не відчуває межі можливостей машини, і йому потрібно більше часу, щоб повністю розкрити свій потенціал.

Ред Булл: ситуація гірша, ніж здавалося – команда у реальних проблемах
Команда явно не блефує – у Макса Ферстаппена серйозні проблеми як на коротких, так і на довгих серіях. Голландець програв середньому темпу Норріса 0.422 секунди, а також поступився Леклеру. Це величезна різниця для Ред Булл, який зазвичай має перевагу.
Схоже, що Ред Булл дійсно не зміг налаштувати RB21 під умови Мельбурна. Чи зможуть вони щось змінити до кваліфікації? Це питання залишається відкритим, але поки що виглядає так, що навіть потрапляння в перший ряд може бути проблемою.

Хто ще здивував?
Позитивні спостереження у Вільямс – Карлос Сайнс виглядав найстабільніше серед конкурентів в своїй групі і був майже на рівні з Ред Булл. Він програв лідерам лише кілька десятих, що дозволяє йому розраховувати на хороші очки. Якщо команда знайде оптимальні налаштування, іспанець може несподівано вистрілити в гонці.

Рейсінг Буллз та Заубер також показали несподівано хороший темп після сумних новин для команд в Бахрейні.
Юкі Цунода виглядав стабільно швидким і, схоже, готовий до боротьби у середині пелотону, а молодий напарник Ісак Хаджар був поряд у кваліфікаційних симуляціях.
Оновлений Заубер також працює значно краще, болід набагато ближче до групи середняків ніж після предсезонних тестів.

Гоночний темп всіх пілотів:
Ландо Норріс - 1.21.921 - середні (11 кіл)
Оскар Піастрі - 1.22.174 - середні (11 кіл)
Кімі Антонеллі - 1.22.094 - жорсткі (13 кіл)
Джлордж Расселл - 1.21.932 - жорсткі (14 кіл)
Шарль Леклер - 1.22.184 - середні (12 кіл)
Льюїс Хемілтон - 1.22.228 - середні (12 кіл)
Макс Ферстаппен - 1.22.223 - середні (7 кіл)
Ліам Лоусон - 1.23.212 - середні (11 кіл)
Алекс Албон - 1.22.030 - середні (4 кола)
Карлос Саєнс - 1.22.422 - середні (13 кіл)
Фернандо Алонсо - 1.22.848 - середні (12 кіл)
Ленс Стролл - 1.22.713 - середні (12 кіл)
Джек Дуен - 1.22.726 - середні (12 кіл)
П'єр Гаслі - 1.23.198 - м'які (12 кіл)
Ісак Хаджар - 1.23.123 - середні (11 кіл)
Юкі Тсунода - 1.22.580 - середні (14 кіл)
Габріел Бортолето - 1.23.994 - середні (9 кіл)
Ніко Хюлкенберг - 1.22.591 - середні (10 кіл)
Естебан Окон - 1.23.227 - середні (10 кіл)
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Столичний клуб розпочав продаж квитків на матч з «Фіорентиною»
Захарченко, Осипенко, Редушко, а також Пономаренко не потрапили до заявки на матч Національної ліги