Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну

Формула 1
| Оновлено 15 березня 2024, 13:12
9772
21

Головна проблема Формули-1. Що стало зрозуміло після двох етапів сезону

Проблема у тому, що ми знаємо чемпіона

| Оновлено 15 березня 2024, 13:12
9772
21
Головна проблема Формули-1. Що стало зрозуміло після двох етапів сезону
Getty Images/Global Images Ukraine

Ймовірно, мали рацію ті, хто критикував рішення Формули-1 перейти на новий технічний регламент з сезону-2022. Це було відомо задовго до того, але керівники деяких команд були впевнені, що якщо не чіпати регламент, то суперники рано чи пізно зблизяться. Так і сталося, а сезон-2021 вийшов просто неймовірним, можливо, найкращим за останні два десятки років. І одразу після нього – новий регламент.

Формула-1 запевняла, що нові правила призведуть до більшої кількості обгонів та рівніших перегонів. Поки що можна говорити, що ідея вийшла провальною. Ред Булл завдяки генію інженера Едріана Ньюї та всій команді знищує суперників другий сезон поспіль. І для Ф-1 це катастрофа. Жодні шоу Drive to Survive не врятують рейтинги, якщо ми знаємо чемпіона після першого ж гран-прі сезону. На додаток, вибудувавши рекордний календар з 24-х гонок, організатори лише відтягують момент, коли Серхіо Перес математично не зможе наздогнати Макса Ферстаппена.

Боротьба за третє місце пілотського заліку та друге місце Кубка конструкторів? Навряд це реально когось цікавить.

У час, коли навіть у футболі обговорюють скорочення тривалості матчів, бо молода і не лише аудиторія не завжди хоче витрачати дві години на один матч, якщо довкола стільки інших розваг. Але у тому ж футболі завжди багато альтернатив, навіть якщо якийсь турнір став нудним. Ф-1 у своєму класі альтернатив особливо не має, і втрачати дві години (а ще є кваліфікація) на гонку, де Ред Булл за бажання може привозити всім по секунді з кола... Який сенс?

Звичайно, у Формули-1 завжди були схожі періоди з домінуванням однієї команди та пілота, але хоча б гонок було менше (і цінність кожної окремої гонки – вища). А один класний сезон на 8-10 років – цього замало. Безумовно, хардкорні фанати Ф-1 продовжать дивитися перегони, вболіваючи за свої улюблені команди та пілотів, сподіваючись на 1-2 гонки без перемоги Ферстаппена, але таких людей, впевнений, буде все менше й менше. І навряд чи щось зміниться у 2025 році, тому багато хто вже впевнений – Ферстаппена можна називати 5-разовим чемпіоном світу.

Можливо, ситуацію зможе виправити новий напарник Макса у 2025 році, якщо такий буде, бо на Переса надії вже немає. Серхіо дуже розчаровує, адже навіть в епоху домінування Льюїса Хемілтона той же Валттері Боттас давав більше боротьби напарнику, не кажучи вже про Ніко Росберга.

Чому немає великих сподівань на сезон-2025? Річ у тім, що з 2026 року Ф-1 знову змінює регламент – цього разу він переважно стосується моторів, але й аеродинаміку теж зачепить. А в умовах стелі на витрати команди замість зусиль на сезон-2025 витрачатимуть основну частину грошей та часу на розробку нових моторів та машин. Очікується, що сезон-2025 стане перехідним, а база для нього закладена у чемпіонаті-2024. А ми бачимо, яким виходить нинішній сезон, де, здається, Ред Булл лише збільшив відрив. У результаті може вийти, що одразу три сезони поспіль (2023-2025) пройдуть в одні ворота та глобально без цікавих подій. Частково Формулу-1 врятував Льюїс Хемілтон, який наступний чемпіонат розпочне у Феррарі, а це в будь-якому разі буде цікаво хоча б перші етапи, але перспективи проглядаються не дуже веселі.

Ф-1 ще минулого року заявила, що штучно «зрізати» лідерство Ред Булла не буде – це проблеми конкурентів. Загалом, справедливо не карати Биків за те, що вони найкраще роблять роботу. Цікаво, що навіть нудні гонки продовжують приносити серії та командам прибуток. У фінансовому плані Формула-1 перебуває у дуже хорошому стані, а деякі стверджують, що економічно Ф-1 ніколи не почувала себе так добре.

Це дозволяє керівництву чемпіонату «перечекати» нудні сезони до 2026 року, коли багато хто повернеться (чи ні?), щоб подивитися, хто ж там на вершині.

Що робити любителям гонок зараз? Якщо не хочеться зовсім кидати перегляд Ф-1, то можна відзначати собі потенційно цікаві етапи, а за рештою стежити в режимі оглядів і текстових онлайнів (наприклад, у Twitter Ф-1). Серед можливо конкурентних етапів вказують Монако, Канаду, Велику Британію, Сінгапур.

Ніхто не скасовував гонку оновлень боліду, і минулого сезону великий прогрес протягом року показала команда Макларен, але все ж перевага Ред Булла залишає мало надій на цікаву Ф-1 у найближчі два роки. Це мають розуміти і конкуренти Биків. Подивимося, чи будуть вони з цим щось робити, чи змиряться з тим, що потрібно чекати до 2026 року.

Оцініть матеріал
(36)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Не підійшов Челсі і Арсеналу. Українець може стати одноклубником Циганкова
Футбол | 21 листопада 2024, 08:04 1
Не підійшов Челсі і Арсеналу. Українець може стати одноклубником Циганкова

Владислав Крапивцов продовжує шукати команду

Ребров втримався, але суті це не змінює
Футбол | 20 листопада 2024, 14:05 107
Ребров втримався, але суті це не змінює

Валерій Василенко все одно незадоволений роботою нинішнього наставника «синьо-жовтих»

Коментарі 21
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.
RoNIkyo
Запитання до автора: як ви відноситесь до домінації Мерседеса з 2014 по 2020 роки? Там не було такої переваги?
der_MaiStier
Ф-1, в принципі, це історія не про конкурентну цікаву боротьбу. За щастя, коли на чемпіонство претендують двоє, диво - коли троє, але 90% сезонів - з одностороннім виносом одним всіх інших. Показово, що у 21 столітті спочатку один виграв 4 чемпіонства майже без боротьби, потім інший - 7 чемпіонств, а тепер є свій домінатор на багато сезонів наперед. Навіщо на перегляд цього витрачати власний час, питання риторичне
Nordenus
А ведь не так давно все решалось в последней гонке на финальных поворотах...
Этот сезон можно пропускать, интриги снова нет. Очень надеюсь, что после прихода Хэма в Феррари, интерес к Ф1 вернется...
scorpio16
Проблема не в Red Bull , ми зараз маємо такого гонщика як Макс, який схиблений на перегонах завдяки батьку і він майже не помиляється, він як бот. Достатньо подивитися різницу у часі між колами у гонці і все стає зрозуміло. У той час як інші гонщики постійно лажають. Ми мали б можливість спокійно дивитися на боротьбу між двома пілотами, після зміни регламенту, в той перший сезон цю боротьбу ми втратили через командний місток Феррарі, із-за чого з'явився мем з клоунами або через напарника Чеко, який не може довго перебувати під тиском і їхати добре, після чогопочинає лажати. Феррарі та Хемільтон це повинно бути цікаво враховуючи, що зараз Мерседес взагалі не їде а Скудерія щось десь може.
Raien
Дивлюсь етапи суто через Алонсо. А так взагалі не цікаво що там.
Sergio
ф-2 та ф-3 виглядають значно цікавіше і конкурентніше. ф-1 відверто вже давно не цікаво дивитись.
Momento
Смотрел еще гонки с участием Сенны в прямом эфире. Крайние несколько лет не смотрю в прямом эфире. Скачиваю гонку и перематываю те места, где они просто ездят друг за другом и ничего не происходит
_Tor91nado24rly_
То в чому проблема? Повертайте М. Шумахера. Разом з ним повернеться і цікавість до гонок.