Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну

Формула 1
| Оновлено 28 листопада 2023, 11:57
5050
1

Підсумки сезону Формули-1. Макс та Ред Булл, розчарування року і що далі

Один з найдомінантніших сезонів в історії Формули-1

| Оновлено 28 листопада 2023, 11:57
5050
1
Підсумки сезону Формули-1. Макс та Ред Булл, розчарування року і що далі
Getty Images/Global Images Ukraine

Завершився сезон Формули-1, який у плані інтриги вийшов одним з найгірших за останні роки. Однак за підсумками чемпіонату все одно можна відзначити цікаві моменти.

Найкращий пілот і команда сезону: які можуть бути альтернативи

Про виступи Макса Ферстаппена цього сезону у нас уже був матеріал. Звичайно, у гонщика був найкращий болід чемпіонату, проте Макс провів бездоганний сезон, не припустившись жодної суттєвої помилки. 19 перемог, рекорд за кількістю перемог за рік, рекордний відсоток перемог у сезоні, рекордна переможна серія, третє місце в історії за кількістю перемог та ще безліч великих та малих досягнень.

Говорити тут нема про що – заслужений триразовий чемпіон світу. Не менш заслужений Кубок конструкторів для Ред Булла. Поки решта команд намагається копіювати рішення Биків, команда продовжує розвивати машину і йде у відрив від конкурентів. Мерседес вже відмовився від невдалого концепту боліда і на сезон-2024 вигадуватиме щось інше, приблизно така сама ситуація у Феррарі.

Макларен, який скопіював багато рішень Ред Булла, наблизився до лідера, але чи реально, щоб копія випередила оригінал? Можливо, у Макларені вигадають щось нове наступного року. Щоправда, багато експертів не радять чекати змін у Ф-1 до сезону-2026, коли набуде чинності новий регламент на мотори.

Розчарування сезону: Серхіо Перес, Феррарі

Якщо Феррарі вже багато років можна називати розчаруванням того чи іншого сезону, то Серхіо Перес справді зробив неприємний сюрприз. Враховуючи відставання суперників від Ред Булла, лише мексиканець міг зробити цей сезон цікавим та конкурентним. Не вийшло. Прикро, що навіть у сезонах домінування Льюїса Хемілтона той же Валттері Боттас давав більше боротьби та інтриги, ніж Перес зараз, не кажучи вже про Ніко Росберга. Боттас, як мінімум, не дозволяв собі не виходити в топ-10 кваліфікації і постійно був на подіумі.

Складно сказати, що трапилося з Серхіо (сам він говорить про болід, який йому не підходить), але Ред Булл точно давно розірвав би з ним контракт, якби міг. Мабуть, сума компенсації надто велика, тож у 2024 році доведеться лише розраховувати на повернення Переса у свою форму.

Щодо Феррарі, то команда просто програла конструкторську битву Ред Буллу. Якщо в сезоні-2022 Скудерія на окремих відрізках навіть була кращою, то цього чемпіонату Ред Булл пішов уперед. Саме Феррарі в Сінгапурі вдалося зробити так, що Бики виграли 21 гонку в сезоні, а не 22, але це пов'язано з дуже рідкісними характеристиками траси. Шарль Леклер та Карлос Сайнс у своїх коментарях не надто оптимістичні з приводу шансів у новому сезоні.

Прогрес сезону: Макларен

Тут навіть обговорювати нема чого. Макларен показав найбільший прогрес у ході чемпіонату. У перших гонках команда була серед найгірших, особливо щодо швидкості на прямих. Проте Макларен не здався і фінішував у топ-4 Кубку конструкторів. Найбільший ривок британці зробили після Гран-прі Австрії, куди привезли великий апгрейд машини. Саме він допоміг зробити крок уперед та стати другою силою чемпіонату після Ред Булла.

При цьому Макларен майже до кінця сезону привозив оновлення, тоді як Ред Булл вже давно переключився на сезон-2024, тому важко сподіватися, що в новому сезоні Макларен зробить потрібні зміни, щоб на рівних боротися з Ред Буллом. Однак у команди є дуже важливий актив: молоді та стабільні пілоти. Ландо Норріс вже вважається одним з найкращих гонщиків чемпіонату, а Оскара Піастрі називають найкращим новачком Ф-1 з часів Ферстаппена.

Все ще здається, що Мерседес і Феррарі мають більше ресурсів для підготовки боліда до сезону, але, можливо, британцям вдасться залишитися другою силою в новому році. Поки що не віриться, що хтось зможе боротися з Биками у 2024 році.

Що далі

У сезоні-2024 Формула-1 вкотре спробує провести рекордні 24 гонки. Останні сезони серія формувала гоночний календар з 23-24 гран-прі, але постійно щось заважало. То коронавірус взагалі, то коронавірус у Китаї, то погода в Італії, тож цього року було 22 етапи.

Сезон-2024 стартує 2 березня у Бахрейні. У календар вперше з 2019 року повернеться гонка у Китаї. Передсезонні тести розпочнуться у Бахрейні наприкінці лютого.

Оцініть матеріал
(41)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Коментарі 1
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.
Максим Колісник
Печаль що єдина можливість змінити лідера формули це зміна регламенту на щось. І формула йде від домінування однієї команди до домінування іншої