Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну

Велоспорт
| Оновлено 01 липня 2023, 13:34
2236
0

Погачар vs Вінгегор, третій раунд. Прев'ю Тур де Франс-2023

Sport.ua анонсує старт головної велогонки сезону

| Оновлено 01 липня 2023, 13:34
2236
0
Погачар vs Вінгегор, третій раунд. Прев'ю Тур де Франс-2023
Getty Images/Global Images Ukraine

У суботу, 1 липня в Більбао стартує 110-й в історії Тур де Франс. Країна Басків – один з найбільш велосипедних регіонів світу, тому Grand depart «Великої петлі» – подія для Еускаді воістину історична. При цьому, за винятком стартових трьох етапів у цьому іспанському регіоні, більше Тур де Франс-2023 за межі своєї рідної країни не виїде жодного разу.

Старт у Країні Басків помітно вплине на конфігурацію нинішнього Туру, зробивши її досить незвичною. Наприклад, на першому тижні буде всього лише три спринтерських етапи – безпрецедентно мало як для «Великої петлі». У Піренеї гонщики заїдуть уже в середині першого тижня, в Альпах опиняться наприкінці другого та на початку третього. Кінцівка третього тижня буде незвично малонасиченою – жодного королівського гірського етапу чи розділки. Гонок на час на нинішньому Турі взагалі катастрофічно мало – одна-єдина на 16-му етапі, і та всього на 22 км. Кілометраж розділок найнижчий з 2015 року: на відміну від тієї ж Джиро, організатори «Великої петлі» не надто прагнуть зберігати баланс.

Також на Турі, на відміну від Джиро, зберігають прихильність тренду до скорочення дистанцій групових етапів. На нинішній версії «Великої петлі» буде лише 2 етапи дистанцією понад 200 км (проти 6 на нещодавній Джиро), а середня дистанція групових етапів Туру-2023 – 169,1 км (на нещодавній «Корса роза» було 184,5 км). Сумарна дистанція Туру-2023 – 3404 км. Завершиться гонка в неділю, 23 липня традиційним спринтерським «етапом дружби» на Єлисейських полях у Парижі.

Ключові етапи

Четвер, 6 липня – 6-й етап, Тарб – Котере-Камбаск, 144,9 км, гірський етап

Як уже було сказано вище, старт у Країні Басків призведе до незвично раннього візиту в Піренеї. Тут виділяється шостий етап із низкою легендарних піренейських перевалів. Спочатку гонщики подолають Коль д'Аспен (12 км, середній градієнт – 6,5%), потім на них чекатиме штурм легендарної Коль ду Турмале через Ля Монжі: 17,1 км, 7,3%.

Після цього на гонщиків чекає спуск до Луж Сен Совюру і фінальний штурм підйому Котере-Камбаск (16 км, 5,4%). Перші дві третини підйому дуже пологі, тому вирішальних розборок варто чекати лише під самий кінець.

Неділя, 9 липня – 9-й етап, Сен-Леонар-де-Нобла – Пюї де Дом, 182,4 км, гірський етап

Одразу після Піренеїв гонщики заїдуть в інший гірський масив, Массіф Сентраль. І перед першим днем відпочинку на них чекає мальовничий гірський фініш на Пюї де Дом – підйом, який у 20-му столітті був класичним на Турі, але не з'являвся на карті «Великої петлі» аж з 1988 року. Пюї де Дом – це 13,3 км із середнім градієнтом 7,7%. Картину середньої крутизни помітно псує «полиця» в середині підйому, але відразу після неї – 4 км із середнім градієнтом 11,8% і фінальний кілометр із середнім 9,8%. Перед днем відпочинку економитися точно ніхто не буде, тож можемо чекати на відкриту та видовищну боротьбу.

П'ятниця, 14 липня – 13-й етап, Шатільон-сюр-Шаларонн – Гран Коломб'є, 137,8 км, гірський етап

Переносимося на кінець другого тижня, і ми вже опиняємося в Альпах. Відкривати зв'язку з трьох поспіль альпійських етапів буде короткий 138-кілометровий відрізок з фінішем у знаменитому Гран Коломб'є – 17,4 км, 7,1%.

Так, цей етап буде лише першим у зв'язці з трьох поспіль альпійських. Однак проходитиме він у День взяття Бастилії, коли перемогти вдвічі престижніше, особливо для француза. Тому активна і красива боротьба на цьому етапі неминуча.

Неділя, 16 липня – 15-й етап, Ле Жет – Сен Жерве (Мон Блан), 179 км, гірський етап

Завершувати зв'язку з трьох поспіль альпійських етапів і весь другий тиждень Туру буде важкий маршрут зі справжнім частоколом гір, серед яких будуть такі відомі перевали, як Коль де ла Круа Фрі (не плутати з Коль де ла Круа де Фер) і Коль де Араві.

Завершувати етап буде подвійний підйом на Сен Жерве/Мон Блан. Перша його частина – короткий і дуже крутий підйом другої категорії Кот де Амерандс (2,7 км, 10,9%). Основна частина підйому на Сен Жерве теж важка – 7 км, 7,7%. Позаду – два поспіль важких гірських етапи, попереду – день відпочинку. Що ще потрібно для яскравої та відкритої битви в горах?

Вівторок, 18 липня – 16-й етап, Пассу – Комблу, 22,4 км, індивідуальна розділка

Третій тиждень відкриватиме єдина розділка на Турі. 22 км з коротким (2,5 км), але дуже крутим (9,4%) підйомом – такий собі набір для того, щоб збалансувати маршрут і дати шанс роздільникам. Але свої корективи в загальний залік ця гонка, безсумнівно, внесе. Дуже важливо, що організатори Туру не стали повторювати помилок Джиро і ставити розділку на кінець тижня, стимулюючи пасивність грандів загального заліку.

Середа, 19 липня – 17-й етап, Сен-Жерве/Мон Блан – Куршевель, 165,7 км, гірський етап

Після розділки пелотон Туру ще раз заїде в Альпи, і 17-й етап можна сміливо називати королівським. Знамениті перевали Коль де Сезі та Корме де Рослан зустрінуться на шляху гонщиків уже на першій половині дистанції. Далі – перевал Кот де Лонжефуа і головна страва дня: сходження на найвищу точку маршруту нинішнього Туру, Коль де ла Лоз (28,1 км, 6%) – 2304 метри.

Цей підйом уже приймав фініш королівського гірського етапу на Турі-2020. Але цього разу на вершині Коль де ла Лоз гонщики не зупиняться: на них ще чекає спуск завдовжки 6,6 км до фінішу в знаменитому гірськолижному курорті Куршевель.

Дійові особи

Дуелянти

З величезним запасом двома головними фаворитами Туру є два гонщика, які по праву вважаються «вищою лігою» сучасних супербагатоденок. Йонас Вінгегор і Тадей Погачар окупували перші дві сходинки в підсумковому протоколі Туру в два попередні роки, з високою часткою ймовірності, зроблять це і зараз. Питання лише в тому, в якому порядку.

Минулого року Вінгегор і Погачар подарували нам неймовірно красиву дуель, яка зробила минулорічну «Велику петлю», можливо, найкращим Гран туром 21-го століття. Планка очікувань піднята настільки високо, що відповідати їй буде практично нереально. Тому, якщо хочете отримати максимальне задоволення від перегляду цьогорічного Туру – не рівняйте його за минулорічним.

Беззаперечно найкращим велогонщиком сучасності був і залишиться за будь-якого підсумку Туру Тадей Погачар. Однак до нинішньої «Великої петлі» він підходить у статусі фаворита №2. Словенець володіє неймовірним універсалізмом і здатністю виграти практично будь-яку велику гонку в календарі – таких людей світовий велоспорт не бачив з часів Бернара Іно, тобто понад 40 років.

Йонас Вінгегор, зі свого боку, є набагато вужчим фахівцем, але, все ж таки, той набір скілів, які необхідні для перемоги на Турі, у нього прокачаний трохи краще – йдеться, перш за все, про гірський хід. З цього буде виходити і сценарій гонки: Погачар робитиме все можливе, щоб підривати гонку не там, де канонічно вирішується доля Гран турів – у горах і на розділці. Вінгегор же буде робити все можливе, щоб «засушити гонку» на таких ділянках, і реалізовувати свою перевагу в горах. Проблема Погачара в тому, що на нинішньому Турі не так і багато підступних етапів для реалізації його універсалізму.


Getty Images/Global Images Ukraine. Погачар і Вінгегор

Ще один фактор на користь данця – перелом зап'ястя Погачара, який словенець отримав наприкінці квітня під час Льєж – Бастонь – Льєж. Через нього підготовка Тадея до Туру проходила не зовсім за графіком. У великих гонках відтоді лідер «UAE Emirates» участі не брав, лише побавився з суперниками на чемпіонаті Словенії, тому його реальна форма залишається загадкою. Але ж, як уже було сказано вище, великі гори на нинішньому Турі з'являться на горизонті незвично рано – часу на розкачку і набір форми під час гонки не буде.

Багато хто не виключає навіть, що Погачар не зуміє піти на загальний залік, і у «UAE Emirates» є план «Б» у вигляді Адама Єйтса, який нещодавно став другим у загальному заліку Дофіне. Про це говорив навіть менеджер «UAE Emirates» Мауро Джанетті, та й сам Тадей визнає, що зап'ястя ще не повернулося в нормальні кондиції.

Група підтримки Погачара на Турі від «UAE Emirates» з кожним роком стає все соліднішою, але все ж фактор команди все ще грає на користь Вінгегора. Склад «Jumbo Visma» сильніший навіть попри травму важливого гірського грегарі Стівена Круйсвейка. Проблемою для нідерландської команди може стати хіба що наявність відразу двох дуже амбітних мисливців за етапами – Крістофа Лапорта і Воута Ван Арта. Та й кондиції Сеппа Кусса після участі у важкій Джиро д'Італія викликають питання.

Але загалом статус Вінгегора як фаворита №1 цілком обґрунтований, і його перемога бачиться більш імовірним результатом, ніж успіх Погачара. Хоча багаж перемог на етапах у словенця за підсумками «Великої петлі», цілком ймовірно, буде багатшим за рахунок його спринтерських якостей.

Ineos Grenadiers

Найбагатша команда світу, «Ineos Grenadiers», знову підходить до супербагатоденки з кількома потенційними претендентами на загальний залік, жоден з яких не входить до числа топ-фаворитів. Початково капітаном «Ineos Grenadiers» на Тур планувався Даніель Мартінес, проте колумбієць поки що не показує навіть натяку на капітанську форму, а блискуча Джиро-2021 залишається його єдиним по-справжньому топовим виступом на супербагатоденках.


Getty Images/Global Images Ukraine. Еган Берналь

Хто, якщо не Мартінес? Еган Берналь через страшну ДТП у січні 2022 року пропустив фактично весь минулий сезон. У нинішньому від чемпіона Туру-2019 ніхто нічого серйозного не чекав, і фініш у топ-10 загального заліку Туру Романдії – вже успіх: Еган не пішов шляхом Кріса Фрума, від якого після важкої травми залишилося одне лише ім'я. Однак на «Великій петлі» Берналь навряд чи буде здатний на щось більше, ніж фініш на нижніх рядках топ-10 загального заліку без будь-яких яскравих виступів і боротьби за окремі етапи.

Том Підкок, незважаючи на минулорічну перемогу на Альп д'Уез, не виглядає людиною на загальний залік. Тому, не виключено, що головною ставкою команди Дейва Брейлсфорда на загальний залік виявиться 22-річний дебютант Туру Карлос Родрігес. Іспанський вундеркінд був найкращим з «Ineos Grenadiers» на Дофіне (9-те місце в загальному заліку), і вже має за плечима солідне сьоме місце торішньої Вуельти. Хоча, об'єктивно кажучи, такої жалюгідної ситуації з точки зору шансів на загальний залік напередодні Туру в команди Дейва Брейлсфорда не було з 2010 року, першого в історії цього проекту.

Решта

На думку букмекерів, фаворитом №3 майбутнього Туру, нехай і на величезній відстані від дуелянтів (і при цьому на солідній відстані від усіх інших), є Джей Хіндлі. Чемпіон Джиро д'Італія-2022 поїде свій дебютний Тур у віці 27 років, і при цьому дійсно має дуже непогані шанси на підсумковий подіум: четверте місце на нещодавньому Дофіне говорить про те, що форма на місці. При тому, що Хіндлі вважає за краще не розмінюватися на гонки другого ешелону і цілеспрямовано підводиться до Гран турів. І мала кількість кілометрів розділок на нинішній «Великій петлі» – дуже великий плюс для австралійського капітана «Bora Hansgrohe».

А от що може стати на заваді австралійцю – так це насичений перший тиждень. Головний козир Хіндлі – відновлення, в той час як входить він у супербагатоденки зазвичай доволі важко. І важкий перший тиждень, як і доволі проста кінцівка третього, точно не на руку капітану «Bora Hansgrohe».


Getty Images/Global Images Ukraine. Джей Хіндлі

Енрік Мас автору цього матеріалу завжди здавався гонщиком з відносно невисокою і дуже чітко окресленою стелею можливостей, але друге місце лідера «Movistar» на минулорічній Вуельті змусило трохи переглянути цю позицію. Іспанець нав'язав реальну боротьбу Ремко Евенпулу, і вперше в кар'єрі проявив себе як яскравий і атакувальний гірник. Щоправда, перед цим був провальний виступ на Турі, де проявилися дуже серйозні проблеми зі спусками. Якщо Енрік зумів їх подолати, то цілком може поборотися за подіум.

Четверте місце Бена О'Коннора на Турі-2021 багатьом здалося випадковістю, але австралієць зумів закріпитися в статусі багатоденника високого рівня. Уже бував на подіумі Туру Річард Карапас, який у нинішньому сезоні змінив «Ineos» на «Education First». Виступ еквадорця на Дофіне залишив дуже суперечливе враження, а загалом нинішній сезон для чемпіона Джиро-2019 поки що виходить провальним. Не забуваємо, що є в складі «Education First» ще один екс-призер Туру – ветеран Рігоберто Уран. Причому, його форма в червні виглядала набагато перспективнішою – шосте місце на Турі Швейцарії.

Головною надією Франції цього року буде Давід Году, у якого в складі буде і Тібо Піно, який проведе свій прощальний Тур після дуже солідного виступу на Джиро. Хоча, безсумнівно, Тібо і на «Великій петлі» отримає свободу дій – аж надто високий його авторитет у команді. Його ровесник і багаторічний суперник Ромен Барде завершувати кар'єру поки що не планує, а результати на недавньому Турі Швейцарії свідчать про те, що 32-річний француз готовий знову поборотися за високе місце в загальному заліку, навіть незважаючи на те, що останніми роками з глибин його душі дедалі активніше рветься вільний мисливець, а не розважливий стратег-генеральщик.


Getty Images/Global Images Ukraine. Давід Году

Саймон Єйтс залишається гонщиком із дуже великим потенціалом, але у британця дуже часто виникають проблеми з його реалізацією. Те ж саме ми бачимо і в нинішньому сезоні: після дуже сильного старту (друге місце на Тур Даун Андер і четверте – на Париж – Ніцца) у лідера «Jayco AlUla» мало що виходить. Наявність у складі спринтера Ділана Груневегена, безумовно, обмежить підтримку, яку отримуватиме Саймон від партнерів.

Мікель Ланда минулого сезону вдруге (і знову на Джиро) піднявся на подіум Гран туру, але повторити це досягнення на нинішньому Турі 33-річному ветерану буде непросто. Є в складі «Bahrain Victorious» і ще один претендент на високі місця – співвітчизник Ланди Пельо Більбао. І вдвох вони можуть спробувати організувати якісь цікаві тактичні ходи в горах.

Одним з головних відкриттів червня став Маттіас Ск'єлмосе, який сенсаційно виграв Тур Швейцарії. Для команди «Trek Segafredo» з липня починається нова епоха з новим спонсором, німецькою мережею супермаркетів «Lidl» і помітним збільшенням бюджету. На наступний сезон американська команда, безсумнівно, буде посилюватися, і потрапляння в топ-10 загального заліку на Турі буде для Ск'єлмосе чудовим шансом довести, що навіть після підписання кількох нових зірок він гідний того, щоб діставатися однією з центральних фігур цього проекту.

«Lidl Trek» порадували простою, і водночас геніальною ідеєю презентації складу команди на Тур: у вигляді касового чека з супермаркету «Lidl»:

А ось із формою на «Велику петлю» команда, відверто кажучи, підкачала:

Оцініть матеріал
(9)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин
Коментарі 0
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.