Битва Ферстаппена та Хемілтона за титул. Що сталося у Саудівській Аравії?
Багато боротьби і багато штрафів, а переможцем вийшов Льюїс
Макс Ферстаппен і Льюїс Хемілтон подарували нам абсолютно шалений Гран-прі Саудівської Аравії, а разом з ним і чудове завершення сезону. Цей рік для Формули-1 стане класичним. Однак спробуємо хоча б розібратися, що відбувалося під час гонки на вуличній трасі у Джидді.
Перший спірний епізод стався на рестарті гонки (14-е коло). Тут Ферстаппен стартував першим, а Хемілтон – другим. Льюїс видав неймовірний старт і пройшов суперника, але Макс дуже жорстко оборонявся і виїхав за межі траси, що дозволило йому залишитися лідером. Брудна оборона, і Ред Булл це сам визнав. Гоночний директор Ф-1 Майкл Масі у діалозі з Биками запропонував їм просто віддати позицію Хемілтону, щоб це питання не вирішували стюарди. Ред Булл погодився на такий варіант. Ймовірно, розуміли, що стюарди могли видати жорсткіше покарання. Цей епізод, загалом, питань не викликає. Ферстаппен винний, Ред Булл це визнав.
Мабуть, найбільш спірний момент стався на 37-му колі. Хемілтон активно наздоганяє Ферстаппена, але довго пройти суперника не може. У результаті грамотний вихід з останнього повороту дозволив Льюїсу на прямій обійти Макса, але у першому повороті суперники зіткнулися. Ферстаппен зберіг перше місце.
Особисто мені здалося, що була більш-менш чесна боротьба. Все-таки йде битва за титул, а не за 15 місце. Зрозуміло, що будуть емоції. Та й Хемілтон з Мерседесом, схоже, були не надто розчаровані цим моментом. У Бразилії Ферстаппен оборонявся набагато жорсткіше, і жодного штрафу не отримав. У цьому моменті Макс явно витісняв Хемілтона (що часто залишалося безкарним для багатьох пілотів цього сезону), а потім, якщо дивитися на колеса Ред Булла, здається, що Ферстаппена просто занесло. На мій погляд, цей момент не більш небезпечний, ніж був у Бразилії, коли Макс дуже жорстко закривав дорогу та зберіг лідерство. І цей епізод спричинив наступний, найдившніший.
Ред Булл передав Ферстаппену, щоб той віддав позицію Хемілтону. Мабуть, у команді вирішили, що Макс винен в інциденті на 37-му колі (пізніше Ф-1 підтвердила, що Ред Буллу знову дали вибір – або поверніть позицію, або стюарди вивчатимуть момент). І Ферстаппен почав уповільнюватися на швидкісній прямій (скинув з 8-ї передачі на 3-ю), щоб пропустити Хемілтона в потрібному собі місці (щоб потім було зручно обігнати британця), але Хемілтон не розумів, що робить суперник. Льюїс не знав, що Ферстаппен віддає йому позицію. Пілот визнав, що розгубився.
«Я не одержав інформацію про те, що мене пропускають. Раптом Ферстаппен почав сповільнюватись. Це якась шалена тактика? Тут мені почали надходити повідомлення від команди, але він вже різко натиснув на гальма, і я врізався», - сказав Хемілтон.
Льюїса можна зрозуміти, оскільки Макс почав сповільнюватися по центру траси (а не прийняв убік), але, мені здається, Хемілтон мав усі шанси пройти суперника ліворуч. Ні? Хемілтон, маючи неймовірну реакцію, мав можливість зорієнтуватися і проскочити. Льюїс просто знижував швидкість і влетів у конкурента. Може, Ферстаппен мав технічні проблеми. Сповільнився і сповільнився, це проблема Ферстаппена. Можливо, емоційна напруга далася взнаки, а Хемілтон дійсно не встиг розібратися у моменті.
Вже після гонки винним визнали Ферстаппена. Макс отримав 10 секунд за небезпечне гальмування, що не змінило підсумковий протокол.
Так чи інакше, а Льюїс вийшов зі всіх цих ситуацій переможцем. Третя поспіль перемога дозволила йому наздогнати Ферстаппена у загальному заліку. Перед останньою гонкою суперники мають однакову кількість очок. Все вирішиться в Абу-Дабі.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Артему пригадали зрив трансферу в Атлетіко
Маркус Тюрам є ціллю двох європейських грандів
Макс завжди пілотує як гопнік, до цього давно треба було звикнути і зрозуміти, що поки немає зіткнень на це закриватимуть очі. Бо Ф1 потрібні молоді вболівальники.
Як би там не було, на нас чекає неймовірно цікавий фінал сезону. Не виключено, що він стане надзвичайно скандальним. Всі ж пам'ятають, що наразі у Макса 9 перемог, а у Льюїса - 8. Хто стане чемпіоном в разі обопільного сходу - пояснювати зайве.
Cтосовно вседозволеності Мерседеса - де факти? Мерси в Бразилії схоже просто зняли обмеження і дали Хему розкручувати мотор на повну, при цьому іде жертвування ресурсом двигуна. Саме тому у британця стоїть вже 5й двз. Прискорення Мерседесів - також дуже суперечливе твердження, і ось чому:
в гонці на засічці максимальної швидкості - яка була розташована між 26м і 27м поворотами в зоні дрс - найбільшу швидкість продемонстрував Райкконен - 336,6 км/год.
Хем був 5м (після Боттаса, Сайнса і Алонсо) з результатом 333,3 км/год.
Перес, який до свого сходу встиг проїхати не один раз із дрс був 7м - 331,7 км/год
Ферстаппен там показав лише 15й результат і 320,9 км/год, але він дрс на тій ділянці не використовував, бо не мав такої можливості.
На фінішній лінії найбільша швидкість Хема - 314,1 (8й результат), Макса - 313,4 (11й).
Ви серйозно будете розказувати про якість космічні мотори? Так вони потужніші, але і зношуються швидше, за що Мерси платили штрафами.
P.S. Хто давно читає про Ф1 на цьому сайті, знає що цей текст написано вболівальником Феррарі, який - ввічливо кажучи - не дуже любить обох претендентів на титул.
Никакие грязные игры не помогли голландскому щеглу. Рад, что наконец-то на 7 году этого додика начали штрафовать за всю грязную езду.