Гран-прі Бахрейну 2021. Вільна практика
гонка завершена

Прев'ю сезону Формули-1. Ред Булл швидший за Мерседес, Феррарі і Макларен

А також Астон Мартін, повернення Алонсо і дебют Міка Шумахера

Прев'ю сезону Формули-1. Ред Булл швидший за Мерседес, Феррарі і Макларен
© Getty Images/Global Images Ukraine

У п'ятницю з Гран-прі Бахрейну стартує новий сезон Формули-1. У цьому чемпіонаті заплановані рекордні 23 гонки, в тому числі повернення після тривалої перерви в Нідерланди і новий Гран-прі Саудівської Аравії.

Спробуємо розібратися, що цікавого нам готує майбутній чемпіонат.

Останній рік поточного регламенту, ліміт на витрати

Сезон-2021 буде останнім для поточного технічного (без урахування мотора) регламенту Формули-1. Всі команди вже працюють над новим концептом болідів під 2022 рік, однак це не означає, що в 2021 рік просто переїхали машини з минулого сезону. Ф-1 заради спрощення та збільшення кількості обгонів вирішила знизити притискну силу машин на 15-20%. В основному це зроблено завдяки зменшенню частини днища боліда перед задніми колесами. Здається, не так вже й багато? Однак це суттєво вплинуло на всю аеродинаміку боліда, і Мерседес за підсумками тестів визнав, що їм поки не вдалося зробити машину такою ж слухняною, як в минулому сезоні.

Подивимося, чи зуміє цим скористатися Ред Булл.

Календар сезону-2021

Сезон-2021 стане першим в історії Ф-1 з обмеженням на витрати. Кожна команда може витратити не більше 145 мільйонів доларів (без урахування зарплат пілотів і топ-менеджменту), і це повинно позначитися на конкуренції. Ймовірно, не відразу, але через 2-3 роки боротися за перемоги і подіуми будуть не тільки 2-3 команди.

Виклик для Ферстаппена

Схоже, вперше з моменту відходу з Ред Булла Даніеля Ріккардо головна молода зірка Ф-1 Макс Ферстаппен отримає більш ніж конкурентного напарника. П'єр Гаслі і Алекс Альбон зі своїм завданням не впоралися, а ось досвідчений Серхіо Перес може стати відповіддю Биків на домінування Мерседеса. Ред Буллу не потрібно, щоб Перес обов'язково обганяв Ферстаппена, але дуже потрібно, щоб два боліда Биків боролися попереду з двома болідами Мерседеса.

Getty Images/Global Images Ukraine

Останні сезони виходило так, що один Ферстаппен залишався проти двох Мерседесів, але Перес готовий змінити ситуацію. Досвіду і класу мексиканця повинно вистачити, щоб стабільно бути на подіумі. А якщо Ред Булл дійсно підготував хорошу машину, то і боротьба за Кубок конструкторів не виключена.

Що відбувається з Мерседесом?

Для чемпіонської і домінуючою команди 2021 рік почався дивно. Льюїс Хемілтон довгий час не підписував новий контракт, що, звичайно, підняло хвилю чуток. Найкращий пілот покоління завершує кар'єру? Або йде з Мерседеса? Коли ж контракт був підписаний, то знову здивування - договір всього на 1 рік. Чому? Мерседес готується до нової ери і хоче, щоб команду вів молодий Джордж Расселл? Багато питань, а відповідей все ще немає.

Getty Images/Global Images Ukraine

Не кращим чином для команди пройшли передсезонні тести в Бахрейні. Не виключено, що Мерседес спеціально робить вигляд, мовляв, у машини є проблеми і взагалі Ред Булл швидший, а ми відстаємо, але поки що німецька команда не вражає. Все зрозуміємо в третій частині кваліфікації Гран-прі Бахрейну.

Що чекати від Феррарі

Після провалу в минулому сезоні Феррарі повинна тільки прогресувати, але суперники можуть цьому перешкодити. Скудерія розробила новий двигун, який, на думку експертів, відіграв велику частину нестачі потужності, але все ще не на рівні Мерседеса і конкурентів. Феррарі ставить за мету повернутися в топ-3 Кубка конструкторів, однак прогрес Макларена і Альпін, а також потенціал Астон Мартін вказують на велику конкуренцію, де італійська команда не виглядає фаворитом.

Getty Images/Global Images Ukraine

Повинен допомогти новачок команди Карлос Сайнс, який замінить Себастьяна Феттеля. У 4-разового чемпіона світу в 2020 році взагалі нічого не виходило, і якщо Сайнс зможе частіше приїжджати в топ-10, то ситуація повинна покращитися. Але, судячи з усього, навіть боротьба за подіум стане для Феррарі успіхом в цьому сезоні.

Дуже хвалять Макларен

Якщо не брати до уваги Ред Булл, то головним переможцем тестів став Макларен. Британська команда змінила мотори Рено на двигуни Мерседеса, і часто заміна виробника спершу веде до проблем, але силова установка Мерседес як рідна стала в машини Макларена. Власне, саме з Мерседесом і пов'язана більшість минулих успіхів команди.

Getty Images/Global Images Ukraine

На тестах Макларен показав і надійність, і швидкість, а багато хто впевнений, що Даніель Ріккардо і Ландо Норріс стануть постійними учасниками боротьби за подіум, тоді як команда є фаворитом у битві за 3-е місце Кубка конструкторів.

Подивимося, але помаранчеві боліди дуже інтригують перед стартом чемпіонату.

Ветерани в нових командах

Однією з головних подій нового сезону буде повернення 2-разового чемпіона світу Фернандо Алонсо. 39-річний іспанець пропустив два роки, брав участь в інших серіях, але тепер готовий знову показати клас в Ф-1. За підсумками тестів багато хто відзначив, що Алонсо ніби не залишав Формулу-1. Стабільний і впевнений пілотаж, а також досвід Алонсо повинні допомогти прогресу команди Альпін Рено. Схоже, і сама команда непогано підготувалася до сезону. Три дня тестів пройшли без проблем і поломок, так що Алонсо і його напарник Естебан Окон цілком можуть розраховувати на кілька подіумів в 2021 році.

Getty Images/Global Images Ukraine

Ще один ветеран, Себастьян Феттель, з полегшенням покинув Феррарі і перебрався в Астон Мартін. На жаль, команда, крім гарного зеленого забарвлення боліда, на тестах порадувати не зуміла. Як і Мерседес, Астон Мартін мав технічні проблеми і став передостаннім за кількістю кіл в передсезонці. Сам Феттель заявив, мовляв, 10 років тому в такій ситуації він би вже почав панікувати. Зараз Себ досвідчений і спокійний, але оцінити реальну швидкість Астон Мартіна поки складно.

Все складається так, що досягти своєї мети, бути в топ-3 Кубка конструкторів за підсумками сезону, зеленим болідам буде складно.

Суперновачки Шумахер і Цунода

Мік Шумахер не приховує, що відоме прізвище (і німецькі спонсори) допомагала йому просуватися по сходинках різних Формул. Але без таланту німець не виграв би ні чемпіонат Формули-3, ні, тим більше, Формули-2. У минулому сезоні Мік став чемпіоном Ф-2 і отримав місце в команді Хаас. Прямо скажемо, не найкращий варіант для новачка.

Хаас визнав, що всі гроші кинув на розробку боліда-2022 до нового технічного регламенту, тому в сезоні-2021 буде застаріла машина, яку взагалі не збираються поліпшувати протягом року. Загалом, в такій ситуації розраховувати на очки Міку не доводиться. Та й просто показати якийсь рівень надзвичайно складно. Головне, в складній ситуації не розгубити впевненість в собі.

Getty Images/Global Images Ukraine

Зате інший молодий гонщик, Юкі Цунода, має всі шанси голосно про себе заявити. Японець був конкурентом Шумахера в минулому сезоні Ф-2, а в Формулу-1 потрапив в тому числі завдяки співпраці Ред Булла і Хонди. Цунода зайняв місце Данила Квята в Альфа Таурі і встиг позитивно себе показати на тестах. Як і сама команда.

Пілот П'єр Гаслі, який виграв в минулому сезоні Гран-прі Італії, заявив, що молодші Бики готові до чемпіонату набагато краще, ніж у 2020 році, а сам болід, ймовірно, швидший за Феррарі. У такій ситуації у Цуноди є всі шанси бути на виду і набирати хороші очки. Давненько в Ф-1 не було японських гонщиків.

Підписуйся на наш канал в Telegram і дізнавайся всі найсвіжіші новини раніше за всіх!

Іван Зінченко, Sport.ua

(15 голосів)

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl + Enter.

Новини партнерiв
Коментарі
    Коментарі відсутні. Ви можете стати першим.
    Коментарі відсутні. Ви можете стати першим.
Ви не авторизовані.
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.
Якщо ви не маєте облікового запису, ви повинні зареєструватися.
Продовжуючи переглядати SPORT.UA, Ви підтверджуєте, що ознайомилися з Політикою конфіденційності