Підсумки сезону Ф-1: Хемілтон - найкращий, Феррарі - розчарування року
Визначаємо найкращих і найгірших пілотів Формули-1, а також розбираємося в проблемах Феррарі
Коротко підводимо підсумки сезону-2020 у Формулі-1, який вийшов складним як для команд і пілотів, так і для самої серії.
Подія сезону. Сам сезон
Дивно, але ще в березні здавалося, що Формулі-1 ніяк не вдасться організувати сезон-2020. Якщо різні спортивні турніри зіткнулися з проблемою організації змагань в одній країні (футбол, хокей та інші), то що вже говорити про Ф-1, якій потрібно в досить стислі терміни проводити гран-прі на різних континентах і в країнах з різною коронавірусною ситуацією. Експерти вважали, що більше 10-12 гонок провести не вдасться, проте Ф-1 організувала 17 етапів.
Не так уже й погано, хоча довелося піти на компроміси: 14 гонок пройшли в Європі, по два етапи на одній трасі (Австрія, Великобританія, частково Бахрейн) і відсутність уболівальників на трибунах. Протягом сезону Ф-1 провела 78 тисяч тестів на коронавірус, і нехай серед працівників було досить багато позитивних випадків, але серія рада, що серед пілотів зафіксували всього три випадки. Заразилися Льюїс Хемілтон, Серхіо Перес і Ленс Стролл.
Дуже важкий рік, але керівництво, в цілому, може радіти тому, що все вийшло.
Найкращі пілоти сезону. Льюїс Хемілтон, П'єр Гаслі, Серхіо Перес
Льюїс Хемілтон виграв черговий титул і став 7-разовим чемпіоном світу. Багато хто впевнений, що все це тільки завдяки боліду. Чи найкраща у Хемілтона машина? Так. Але це не гарантує успіх, та й напарнику Валттері Боттасу ніхто не заважає нав'язувати боротьбу. Але з таким Льюїсом впоратися дуже складно. Гонщик майже не робить помилки і на 100% використовує всі можливості, які дає Мерседес. Мабуть, за весь сезон можна згадати одну серйозну помилку Хемілтона, коли в Австрії він програв боротьбу Алексу Альбону і вибив його з траси. Ще була ситуація в Монці, коли помилилися і Хемілтон, і команда. Під сейфіті-каром команда покликала гонщика на піт, хоча горіло червоне світло і бокси були закриті. Але Льюїс поїхав на піт і отримав штраф.
В іншому у британця все відмінно: 11 перемог в 17-ти етапах, 11 поулів, повторення рекорду Міхаеля Шумахера за кількістю титулів і рекорд Ф-1 за кількістю перемог. Прекрасний сезон.
Читайте також: Хемілтон vs Шумахер. Чемпіони на «самовозках», або Справжні легенди Ф-1
Багато хто поставив хрест на П'єрові Гаслі в минулому сезоні, коли французького пілота в середині року понизили з Ред Булла і повернули в Альфа Таурі. Гонщик не зміг показати себе на тлі Макса Ферстаппена, а також не допомагав команді набирати очки. А ось в Альфа Таурі, де менше очікувань і тиску, Гаслі не тільки повернувся на свій рівень, а й активно прогресував. І справа не тільки в сенсаційній перемозі на Гран-прі Монци. Гаслі демонстрував стабільний пілотаж, регулярно виходив у третю частину кваліфікації і уникав великих аварій. П'єр не фінішував лише тричі, а ще в 10 випадках завершував гонку в топ-10. Француз набрав більш ніж у два рази більше очок, ніж напарник Данило Квят, а також в загальному заліку обійшов Естебана Окона на Рено і Себастьяна Феттеля на Феррарі.
З такими результатами можна розраховувати на повернення в Ред Булл, але Бики, мабуть, не планують давати Гаслі другий шанс. В 2021 пілот залишається в Альфа Таурі.
Не менш прекрасний сезон провів Серхіо Перес. Незважаючи на рішення команди Рейсінг Поінт розірвати контракт з пілотом, який ризикує пропустити сезон-2021, мексиканець видав найкращий рік в кар'єрі і завершив чемпіонат на 4-му місці загального заліку. І це з двома пропущеними через коронавірус етапами. Могло бути більше очок, але в двох з трьох останніх гонок сезону Серхіо не зміг фінішувати через проблеми з мотором. Зате між цими гонками Перес здобув дебютну для себе перемогу в Ф-1. Чи вистачить цих досягнень, щоб переконати Ред Булл підписати контракт? Як виявилося, так.
Бики відмовилися від багаторічної практики використовувати тільки пілотів своєї академії і підписали гонщика зі сторони. Протистояння Ферстаппен - Перес має стати одним з найцікавіших в 2021 році. З часів Даніеля Ріккардо у Макса не було такого сильного партнера.
Читайте також: Парадокс Серхіо Переса. Мати гроші і талант, але опинитися поза Формулою-1
Розчарування сезону. Валттері Боттас, Феррарі
Валттері Боттас і перед сезоном-2019, і перед сезоном-2020 багато розповідав про те, як він змінив підготовку і готовий кинути виклик Льюїсу Хемілтону. Спершу фін говорив про версію Боттас 2.0, а рік тому заявив про Боттас 3.0. В чому різниця? Складно сказати, але Валттері як програвав напарнику в усіх ключових аспектах, так і програє. У 2020 році Боттас зумів на домінуючому боліді виграти всього два етапи. Стільки ж перемог у Ферстаппена на більш слабкому Ред Буллі. Макс у загальному заліку відстав від пілота Мерседеса всього на 9 очок.
Звичайно, німецьку команду влаштовує ситуація, коли гонщик не заважає Хемілтону вигравати титули, але досить кваліфікований, щоб набирати очки для Кубка конструкторів. Така конкуренція, як була у Хемілтона з Ніко Росбергом, Мерседесу не потрібна. І команду можна зрозуміти, але все ж хочеться бачити більш напружену боротьбу між напарниками, що володіють найкращою машиною. Все залежить від Боттаса. Якщо Валттері, звичайно, хоче не тільки отримувати гроші за контрактом, а й вигравати титули. Джордж Расселл показав, що після 2021 року фіну буде важко втриматися в Мерседесі.
Але головним провалом року, безумовно, є результати Феррарі. 6-е місце Кубка конструкторів. Серйозно? Такого в історії команди не було з 1980 року. А почалося все в кінці минулого сезону, коли ФІА, мабуть, виявила шахрайство Скудерії з мотором, який несподівано став найпотужнішим в Ф-1 і на прямих спокійно випереджав Мерседес. Офіційно про незаконні дії Феррарі так і не оголосили (якби оголосили, то на команду чекала б дискваліфікація), але змусили «усунути питання з двигуном». В результаті Феррарі була змушена внести зміни, що сильно відкинуло команду назад. У Феррарі став просто найгірший і найменш потужний двигун. До цього додалися проблеми з аеродинамікою машини. Після стартових гонок керівництво визнало, що побудувало невдалий болід, а тому про перемоги можна забути. Шарль Леклер, який видав хороший сезон, двічі затягнув команду на подіум, проте менеджмент відкрито заявив, що раніше 2022 року (будуть великі зміни в регламенті), перемог чекати не варто.
Багато елементів боліда і силової установки 2020 року через заморозку регламенту перенесуть на сезон-2021, і очікувати від Скудерії боротьби за титул не варто. Хоча бос Феррарі Маттіа Бінотто заявив, мовляв, новий двигун активно тестується і показує хороші результати. Втім, повернення в топ-3 Кубка конструкторів вже буде хорошим результатом нового сезону.
Дивіться також. Відео підсумки сезону Формули-1. Найкращі моменти, аварії, обгони і курйози
Траси сезону
Вплив пандемії на Формулу-1 був украй негативним, проте є один позитивний фактор такої ситуації. Північна і Південна Америка, Австралія і більшість країн Азії були закриті, тому Ф-1 довелося наповнювати календар європейськими етапами, про які більшість встигли забути. Не тільки багато фанів, а й пілоти вперше приїхали на легендарну трасу в Імолі, де загинув Айртон Сенна, або протестували трек в Муджелло. Крім того, ми побачили хорошу трасу в Португалії і повернулися до Стамбула.
Жодної з цих трас немає в попередньому календарі на 2021 рік, але ці треки відновили обговорення питання більшої ротації трас від сезону до сезону. Треки в Португалії, Муджелло і Стамбулі довели, що заслуговують бути в Ф-1 хоча б на умовах ротації.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
GiveMeSport оприлюднив цікавий рейтинг
Легендарний португалець відпочиває після першої частини сезону