Реал — Шахтар. Багато сонця в холодній воді

Валерій Василенко намагається усвідомити те, що трапилося з «гірниками» в Мадриді

Реал — Шахтар. Багато сонця в холодній воді
© ФК Шахтар Донецьк

Вже на наступний день після незбагненної перемоги «Шахтаря» в Мадриді над чемпіоном Іспанії і просто найкращою командою Європи - «Реалом» - можна сміливо заносити цю гру в перелік «най-най» матчів «гірників» в головному континентальному турнірі. Так, можливо, були і більш важливі вікторії з турнірної точки зору, але ось такої перемоги, що не вміщається навіть у неосяжні мізки завзятого шахтарського вболівальника-оптиміста, точно ще не було. Її, цю перемогу, ще довго буде супроводжувати наліт емоцій і феєрії - куди ж без них, але, все ж, давайте без «смайликів» спробуємо зрозуміти, за рахунок чого, кого і чому знекровлений Шахтар переміг одну з найсильніших команд світу.

1. Сміливість приречених. Немає ні бажання, ні потреби перераховувати знову всі кадрові проблеми «гірників» і причини, що їх спонукали. Раніше про це докладно і неодноразово було сказано. В даному випадку хотів би акцентувати увагу на іншому аспекті проблеми. А саме – на «нестерпній легкості буття». Чемпіон України відправлявся в Мадрид, немов Давид на бій з Голіафом. Тобто, з одного боку, очікування перемоги - десь в районі одного відсотка, з огляду на всі обставини, що склалися. І навіть директор «Шахтаря» по «чомусь там» Даріо Срна перед грою обмовився, що поразка типу не стане катастрофою. Дійсно, в перемогу практично ніхто не вірив. Але це якраз той випадок, коли андердогу взагалі нема чого хвилюватися, адже це той самий приклад, коли можна тільки придбати, а не втратити. Каштру цю нехитру тезу зумів донести до своїх підопічних. Тому вони і не програли до матчу.

2. Луїш Каштру. Приголомшливо меткий чемпіон України минулого сезону, особливо в Лізі Європи, до матчу з «Інтером», і абсолютно розібрана і вичавлена, немов лимон, команда Каштру в сезоні нинішньому. Власне, відповісти на чергове запитання, - ху із містер Каштру - було знову складно. Подейкували, що португалець навіть «втратив» роздягальню. Але в цьому поєдинку головний тренер «Шахтаря» знову довів, що здатний дуже тонко відчувати нерв гри, здатний мотивувати своїх підопічних. Він дійсно вміє бути гнучким.

3. Підопічні Каштру. Я не впевнений, що якби в середу ввечері на «Альфредо Ді Стефано» вийшла так звана основа «Шахтаря», ми б зараз «стрибали і плакали від щастя». Каштру набагато простіше зараз достукатися саме до молоді. Корнієнко, Додо і навіть Соломон заглядають в рот наставнику. На відміну від, скажімо, Тайсона. Молодь (разом з Марлосом) порадували не тільки результатом, але і свіжістю руху і розуму. Середній вік цієї команди - трохи вище 22 років. Цей показник був би ще нижче, якби не Марлос. Вибачте за прямоту, але я б продовжив цей кадровий експеримент, а так звану основу потихеньку виводив з складу. Тому що 22 з «копійками» все ж краще, ніж майже 28. І якщо в наступному важливому матчі знову з'являться Пятов, Алан Патрік, Тайсон і Мораес, можна втратити і результат, і кураж молодих.

4. Дядько. Хоча, ясна річ, одного-двох «дідів» у команді потрібно залишати. Хоча б того ж Марлоса. Чому в Мадриді наш натуралізований бразилець зіграв так чудово? Та тому, що у нього, на відміну від попередніх поєдинків, не було чітко прописаної ролі на полі. Він грав вільного художника. Типу Мессі в «Барселоні». Так, часом за нього доводилося відпрацьовувати і підчищати, але це було того варте: Марлос чудово грав між лініями, а його бачення поля все ще залишається неперевершеним у нинішньому «Шахтарі». Крім нього, я б залишив в основі зі старожилів Степаненка, тоді як Майкона і Антоніо можна розміщувати в центральному трикутнику вище. Іншим заслуженим - велике спасибі.

5. Трубін. Швидше за все, це смаківщина, суб'єктивна думка, але потенціалу у Анатолія в контексті завтрашнього першого номера «Шахтаря» особисто я не бачу. Цього потенціалу вже немає і у Пятова, але в зв'язку з цим все зрозуміло: гади роки. На мій погляд, «гірникам» потрібно задуматися про придбання молодого, перспективного, а головне не по роках впевненого в собі кіпера. Може, знову пошукати в засіках «Ворскли»?

6. Дентіньо. Молодець, звичайно ж. Але це навіть не рішення наслідків проблеми, не кажучи вже про вирішення проблеми форварда як такої. Бразилець вийшов на гру, коли в запасі не було зовсім нікого, і не зіпсував обідні. Але в найближчій перспективі «Шахтарю» потрібен якісний молодий форвард. Жуніор вже йде з ярмарки, Фернандо, радше за все, не тягне. Потрібно виходити на трансферний ринок.

7. Недооцінка «Реала». Так, і це теж. «Мадрид» вийшов на гру з пляшкою пива. Лише в стартові хвилини гості візуально побоювалися іменитих господарів. Але господарі захотіли здобути їм типу по праву належне навіть не за рахунок голого класу, а за допомогою «царського указу»: так мовляв і так, ви, холопи, повинні не тільки самі собі вирити яму, а й закопати себе теж повинні, оскільки ми не хочемо навіть в руки брати лопату. А фіг там. Поразка від «Кадіса» виявилося не випадковою: в команді Зідана зараз теж купа проблем. Хоча не впевнений, що якби «вершкові» зіграли так, як у другому таймі, у «Шахтаря» була б можливість вивезти очки.

8. Серхіо Рамос. Він все ще залишається незамінним гравцем в захисті «Мадрида». Як прийнято говорити в подібних випадках, «Реал» з Рамосом і без нього - дві великі різниці. «Реал» в чемпіонській Лізі програв сім матчів з восьми, коли в стартовому складі не виявилося Серхіо. Мадридського капітана і символа напевно потрібно клонувати, щоб знову в команду Зідана повернулися великі перемоги. Хоча це не наш «геморой». Цілком можливо, що не вистачило «Реалу» і Іско, якого Зідан поберіг на «класико». Але, знову-таки, цей аргумент вже дуже тягне на відмазку.

9. Високий пресинг «Реала». Насправді, він був. Фрагментами в другому таймі. І коли він включався, гостям було дійсно «непереливки». Однак потрібно визнати, що такий інтенсивний режим був проблемою і для самих мадридців, так як для його підтримки у них просто не вистачало потрібних, тобто двожильних гравців. Ну і «Шахтар», за великим рахунком, дуже грамотно виходив з такого пресу - за рахунок компактності, коротких передач і швидкості. Разом з тим потрібно відзначити і такий момент: гравці «Реала» індивідуально зіграли явно нижче свого рівня: і з точки зору дриблінгу (не було такого, щоб Бензема, Вінісіус і тим більше, Йович один в один обігравали опонентів), і з точки зору загострюючих передач: голи в наші ворота залітали або після неберущогося дальнього удару, або після помилки оборони «гірників».

10. Єдиний негатив. Відсутність «лавки». Гравці в протокол матчу в графу «в запасі» набиралися приблизно так, як у Шевченка в грі збірної України в Парижі. Тобто, абсолютно безболісно можна було включати в заявку, наприклад, Срну. Гірше б не було. Однак цей нюанс - стовідсотково об'єктивного порядку. Оклигають хворі і травмовані, і у Каштру болітиме голова з іншої причини: кого ж вибрати на матч?

11. Тете. Для хороших акторів немає поганих ролей. І все ж, особисто для мене здавалося дивним, що Тете досі гравець «на підхваті», а не стовповий гравець основи. Після його геройств в Загребі в минулому році Каштру повинен був впровадити хлопця в основу. Але не впровадив. Матч в Мадриді ще раз показав, що молодий бразилець вже не тільки доріс до основи, але і виглядає прямо зараз її головною визначною пам'яткою. Цей факт ні в якому разі не можна ігнорувати. Втім, судіть самі: бразилець взяв участь у всіх гольових моментах, на його рахунку гол і асист. А ще - 35 передач, з них дві - ключові, 25 виграних єдиноборств і чотири успішні обведення. Такі цифри - рівня молодого Роналду. Якщо Каштру і далі буде тримати його в «шорах», буде, як мінімум, неправильно. Втім, як і Соломона, який теж повинен відігравати провідну роль в команді.

12. Адекватне суддівство. Серб Йованович відсудив гру на «Ді Стефано» ідеально. Він однаково трактував жорсткі стики, тобто, давши «гірчичник» Корнієнку, в подібному епізоді покарав і Мілітао. Рефері скасував гол Марлоса через офсайд у Тете, але так само не зарахував гол «Реала» на останніх секундах через явно не пасивне положення поза грою у Вінісіуса. Одним словом, рефері не «купився» на статус господарів. І ВАР тут не зовсім причому: просто рефері виявився по-справжньому нейтральним.

13. Це ще нічого не означає. Перемога «Шахтаря» в Мадриді - це багато сонця в холодній воді. Навіть занадто багато. Вона здатна не тільки заколисати, але і стати першою цеглиною, щоб незабаром вважати себе пупом землі. Але це не так. Точніше, це зовсім не так. З точки зору подальшої турнірної боротьби в своїй групі «Шахтар» не зробив і кроку, щоб забезпечити собі євровесну. Пам'ятається, «помаранчево-чорні» займали останнє місце в групі ЛЧ навіть після двох стартових перемог. Можна не сумніватися, що «Реал» відвоює позиції. Та й матч проти «Інтера» у другому турі для «гірників» стане (я впевнений) на порядок складніше випробуванням. Так що мадридський досвід важливий, скоріше, з психологічної, а не стратегічної точки зору. І ось як саме його використає Каштру - все ще велике питання. Так що не переоцініть цю перемогу, будь ласка.

Підписуйся на наш канал в Telegram і дізнавайся всі найсвіжіші новини раніше за всіх!

Валерій Василенко, Sport.ua

(25 голосів)

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl + Enter.

Новини партнерiв
Коментарі
    osa110
      osa110, 23.10.2020 20:11
    0
    Валерий Василенко - на редкость некомпетентное и, повторюсь, так как первый комментарий уже удален, малообразованное бумагомаракало. ЧМО ИМ И ОСТАНЕТСЯ!
    zac1310
      zac1310, 23.10.2020 08:35
    0
    Боюсь, что не поверят, но я немного верил в Шахтер и до игры. Да, я понимал, что может быть и разгром, защита - так себе, но остальной-то состав хороший, может, и не хуже основы, все быстрые техничные, и если до них "достучаться"...
    Но три-ноль после первого тайма - это, конечно, предугадать невозможно...
    Эмоции до сих пор переполняют! Кто там говорил про "физрука" Каштру? Мистер ростит молодежь, и очень возможно, что смена поколений с ним во главе пройдет безболезненно, главное, чтоб "звезду" раньше времени не пойиали!
    Но нужно подтягивать ещё игроков, шоб было 25, а не 17-18, ибо "лавки" в этом матче не было...
    Bolshoi
    online
      Bolshoi, 22.10.2020 23:50
    -4
    mayakovskiy2, 22.10.2020 23:08
    Кстати как бабло передавали? В пакете АТБ привезли или Зидану на карточку?
    Рассчитались тимофеюком. Он обслужил всю команду до последнего желающего.
    mayakovskiy2
    online
      mayakovskiy2, 22.10.2020 23:08
    +3
    Bolshoi, 22.10.2020 21:25
    Это понятно любому адекватному, хоть немного разбирающемуся, болельщику.
    Кстати как бабло передавали? В пакете АТБ привезли или Зидану на карточку?
    mayakovskiy2
    online
      mayakovskiy2, 22.10.2020 23:07
    +3
    Bolshoi, 22.10.2020 21:25
    Это понятно любому адекватному, хоть немного разбирающемуся, болельщику.
    ааааааааааааа)))) Наверняка так и было. Реал же нищая команда, согласились за тарелку борща слить кротам в ЛЧ где за победу в 1 матче больше ляма долларов дают
    fifadinamo
    online
      fifadinamo, 22.10.2020 22:49
    +2
    ... похер кто как играл, результат на табло. Кого он не устраивает?
    fifadinamo
    online
      fifadinamo, 22.10.2020 22:46
    +3
    Хорошая статья. Кстати судейство реально нейтральное, не помню когда последний раз (тьфу 3 раза) гнали на судью, что в матчах сборной, что клубов.
    Bolshoi
    online
      Bolshoi, 22.10.2020 21:25
    -8
    mayakovskiy2, 22.10.2020 20:59
    В смысле денег не возьмут?))) Ты намекаешь что Шахта купила Реал?)))
    Это понятно любому адекватному, хоть немного разбирающемуся, болельщику.
    mayakovskiy2
    online
      mayakovskiy2, 22.10.2020 20:59
    +8
    Bolshoi, 22.10.2020 20:56
    А вдруг итальянцы денег не возьмут, мозги набекрень вывехнутся? Я трезво смотрю на любую ситуацию, а ты восторженный идиот.
    В смысле денег не возьмут?))) Ты намекаешь что Шахта купила Реал?)))
    Bolshoi
    online
      Bolshoi, 22.10.2020 20:56
    -10
    mayakovskiy2, 22.10.2020 20:51
    Рад, что ты и тебе подобные, писавшие про 6-0 обтекают))
    А вдруг итальянцы денег не возьмут, мозги набекрень вывехнутся? Я трезво смотрю на любую ситуацию, а ты восторженный идиот.
    Lion
    online
      Lion, 22.10.2020 20:54
    +4
    Артур Смайл, 22.10.2020 16:36
    Согласен! Это была красивая победа, но над изначально разобранным Реалом. Так что, Шахтёр как был, так и остаётся андердогом в борьбе за плей-оф лиги чемпионов, просто с небольшой очковой форой. Домашний матч с Интером должен стать в каком-то смысле решающим. Если не итальянцам, при чём не только по счёту, но и по игре, то лишь тогда можно говорить серьёзно о перспективах выхода из группы.
    А Шахтер каким составом играл?
    Bolshoi
    online
      Bolshoi, 22.10.2020 20:53
    -5
    Владимир Копяк, 22.10.2020 17:37
    Почему-то вспомнилось странное поражение сборной Испании на ЧМ от расеян, теперь вот это непонятное поражение Реала резервистам Шахтера...Может они на контору играют? Если поставить на свое поражение, тем более что ни один сумашедший в Испании не поставил даже цента на победу шахтеров, то могу представить сумму подьема...Реал и раньше грешил такими делами начиная со средины 70-х....
    .
    Я думаю здесь всё в комплексе, сразу несколько стимулов. Но с рашей и зенитом они решали проблему Каталонии.
    mayakovskiy2
    online
      mayakovskiy2, 22.10.2020 20:51
    +8
    Bolshoi, 22.10.2020 20:50
    Ты реально такой тупой?
    Рад, что ты и тебе подобные, писавшие про 6-0 обтекают))
    Bolshoi
    online
      Bolshoi, 22.10.2020 20:50
    -10
    mayakovskiy2, 22.10.2020 19:58
    Вчера был настолько счастлив от этой фееричной победы, что даже зарекся какое-то время не вступать в срачи с фанами ДК (хотя думаю хватит меня не на долго)
    По факту больше всех рад за 2 людей. Во-первых, Каштру. Дед 30 лет тренировал португальских ноунеймов без шансов даже на медали, а тут на старости лет побеждает Реал.
    Я помню как он сиял, когда наконец смог приехать в Португалию и хлопнуть Бенфику, а тут уже целый Реал.
    Второй за кого безумно рад это Корниенко. Пацан только год назад овно в Марике возил и в нижней шестерке сражался. Разве мог он тогда подумать, что через год будет возить звезд Реала?
    Ты реально такой тупой?
    mayakovskiy2
    online
      mayakovskiy2, 22.10.2020 19:58
    +12
    Вчера был настолько счастлив от этой фееричной победы, что даже зарекся какое-то время не вступать в срачи с фанами ДК (хотя думаю хватит меня не на долго)
    По факту больше всех рад за 2 людей. Во-первых, Каштру. Дед 30 лет тренировал португальских ноунеймов без шансов даже на медали, а тут на старости лет побеждает Реал.
    Я помню как он сиял, когда наконец смог приехать в Португалию и хлопнуть Бенфику, а тут уже целый Реал.
    Второй за кого безумно рад это Корниенко. Пацан только год назад овно в Марике возил и в нижней шестерке сражался. Разве мог он тогда подумать, что через год будет возить звезд Реала?
    Юра Шопов
      Юра Шопов, 22.10.2020 19:32
    -7
    Maks7777, 22.10.2020 15:37
    Шахтёр гордость украинского футбола!!!!Украинский характер+бразильская техника это сила!!!!!!!!!!
    Шахтеру будет труба во стальных пяти матчах, не даоценки остальными саперниками не будет
    KARABAS55
      KARABAS55, 22.10.2020 17:55
    +4
    Согласен с автором и по Трубину. Не могу понять, что в нём увидело руководство и тренер клуба, каждая его игра это или его привоз, или же игра на очень низком уровне.
    Donetskiy
      Donetskiy, 22.10.2020 17:48
    +1
    Спасибо,тезка за статью.Все очень правильно написано...Особенно понравился 13-й пункт...Вспомнился прошлогодний розыгрыш лиги чемпионов,когда мы обыграли не гранда,а всего лишь какую-то (только потом поняли КАКУЮ)"Аталанту" в гостях,решили,что уже все решено,а в результате с трудом попали в Лигу Европы...
    Vbolivalnyk-Peter
    online
      Vbolivalnyk-Peter, 22.10.2020 17:46
    +4
    В заочному протистоянні за звання найкращого клубу в Україні Шахтарю вдалося підняти дуже високо планку - тепер відповідь за Динамо....
    Владимир Копяк
      Владимир Копяк, 22.10.2020 17:37
    -14
    Почему-то вспомнилось странное поражение сборной Испании на ЧМ от расеян, теперь вот это непонятное поражение Реала резервистам Шахтера...Может они на контору играют? Если поставить на свое поражение, тем более что ни один сумашедший в Испании не поставил даже цента на победу шахтеров, то могу представить сумму подьема...Реал и раньше грешил такими делами начиная со средины 70-х....
    .
    pavel85
      pavel85, 22.10.2020 16:11
    +18
    Красивая статья, приятно читать,есть чем гордиться,но увы этот праздник бывает очень и очень редко.Люди после матча не могли заснуть до утра,это эмоции гордости ,хоть раз почувствовать себя великими .Разве не заслужили?!)
    mayakovskiy2
    online
      mayakovskiy2, 22.10.2020 19:58
    +12
    Вчера был настолько счастлив от этой фееричной победы, что даже зарекся какое-то время не вступать в срачи с фанами ДК (хотя думаю хватит меня не на долго)
    По факту больше всех рад за 2 людей. Во-первых, Каштру. Дед 30 лет тренировал португальских ноунеймов без шансов даже на медали, а тут на старости лет побеждает Реал.
    Я помню как он сиял, когда наконец смог приехать в Португалию и хлопнуть Бенфику, а тут уже целый Реал.
    Второй за кого безумно рад это Корниенко. Пацан только год назад овно в Марике возил и в нижней шестерке сражался. Разве мог он тогда подумать, что через год будет возить звезд Реала?
    Maks7777
      Maks7777, 22.10.2020 15:37
    +9
    Коментар згорнуто. Показати
    Шахтёр гордость украинского футбола!!!!Украинский характер+бразильская техника это сила!!!!!!!!!!
    mayakovskiy2
    online
      mayakovskiy2, 22.10.2020 20:59
    +8
    Bolshoi, 22.10.2020 20:56
    А вдруг итальянцы денег не возьмут, мозги набекрень вывехнутся? Я трезво смотрю на любую ситуацию, а ты восторженный идиот.
    В смысле денег не возьмут?))) Ты намекаешь что Шахта купила Реал?)))
    mayakovskiy2
    online
      mayakovskiy2, 22.10.2020 20:51
    +8
    Bolshoi, 22.10.2020 20:50
    Ты реально такой тупой?
    Рад, что ты и тебе подобные, писавшие про 6-0 обтекают))
    onco-clown
      onco-clown, 22.10.2020 15:47
    +6
    Мне не понравилась сама коронавирусная атмосфера матча: какой-то стадиончик небольшой в пригороде Мадрида, звук, все как буд-то смотришь товарняковый спарринг молодежных составов. А ведь это матч - величина!
    Иван Иванов
      Иван Иванов, 22.10.2020 15:45
    +5
    Самая крутая игра в ЛЧ у шахтера была дома с Челси.
    Lion
    online
      Lion, 22.10.2020 20:54
    +4
    Артур Смайл, 22.10.2020 16:36
    Согласен! Это была красивая победа, но над изначально разобранным Реалом. Так что, Шахтёр как был, так и остаётся андердогом в борьбе за плей-оф лиги чемпионов, просто с небольшой очковой форой. Домашний матч с Интером должен стать в каком-то смысле решающим. Если не итальянцам, при чём не только по счёту, но и по игре, то лишь тогда можно говорить серьёзно о перспективах выхода из группы.
    А Шахтер каким составом играл?
    KARABAS55
      KARABAS55, 22.10.2020 17:55
    +4
    Согласен с автором и по Трубину. Не могу понять, что в нём увидело руководство и тренер клуба, каждая его игра это или его привоз, или же игра на очень низком уровне.
    Vbolivalnyk-Peter
    online
      Vbolivalnyk-Peter, 22.10.2020 17:46
    +4
    В заочному протистоянні за звання найкращого клубу в Україні Шахтарю вдалося підняти дуже високо планку - тепер відповідь за Динамо....
    mayakovskiy2
    online
      mayakovskiy2, 22.10.2020 23:08
    +3
    Bolshoi, 22.10.2020 21:25
    Это понятно любому адекватному, хоть немного разбирающемуся, болельщику.
    Кстати как бабло передавали? В пакете АТБ привезли или Зидану на карточку?
    mayakovskiy2
    online
      mayakovskiy2, 22.10.2020 23:07
    +3
    Bolshoi, 22.10.2020 21:25
    Это понятно любому адекватному, хоть немного разбирающемуся, болельщику.
    ааааааааааааа)))) Наверняка так и было. Реал же нищая команда, согласились за тарелку борща слить кротам в ЛЧ где за победу в 1 матче больше ляма долларов дают
    fifadinamo
    online
      fifadinamo, 22.10.2020 22:46
    +3
    Хорошая статья. Кстати судейство реально нейтральное, не помню когда последний раз (тьфу 3 раза) гнали на судью, что в матчах сборной, что клубов.
    fifadinamo
    online
      fifadinamo, 22.10.2020 22:49
    +2
    ... похер кто как играл, результат на табло. Кого он не устраивает?
    Donetskiy
      Donetskiy, 22.10.2020 17:48
    +1
    Спасибо,тезка за статью.Все очень правильно написано...Особенно понравился 13-й пункт...Вспомнился прошлогодний розыгрыш лиги чемпионов,когда мы обыграли не гранда,а всего лишь какую-то (только потом поняли КАКУЮ)"Аталанту" в гостях,решили,что уже все решено,а в результате с трудом попали в Лигу Европы...
    osa110
      osa110, 23.10.2020 20:11
    0
    Валерий Василенко - на редкость некомпетентное и, повторюсь, так как первый комментарий уже удален, малообразованное бумагомаракало. ЧМО ИМ И ОСТАНЕТСЯ!
    zac1310
      zac1310, 23.10.2020 08:35
    0
    Боюсь, что не поверят, но я немного верил в Шахтер и до игры. Да, я понимал, что может быть и разгром, защита - так себе, но остальной-то состав хороший, может, и не хуже основы, все быстрые техничные, и если до них "достучаться"...
    Но три-ноль после первого тайма - это, конечно, предугадать невозможно...
    Эмоции до сих пор переполняют! Кто там говорил про "физрука" Каштру? Мистер ростит молодежь, и очень возможно, что смена поколений с ним во главе пройдет безболезненно, главное, чтоб "звезду" раньше времени не пойиали!
    Но нужно подтягивать ещё игроков, шоб было 25, а не 17-18, ибо "лавки" в этом матче не было...
Ви не авторизовані.
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.
Якщо ви не маєте облікового запису, ви повинні зареєструватися.
Продовжуючи переглядати SPORT.UA, Ви підтверджуєте, що ознайомилися з Політикою конфіденційності