Поворот не туди. Що трапилося з Феррарі і чому не чекати покращення
У італійської команди великі проблеми і з мотором, і з болідом
Феррарі не може виграти чемпіонський титул з 2008 року, а останні події показують, що ситуація навряд чи виправиться найближчим часом. Хоча ще рік тому все було дуже оптимістично. Все почалося минулого літа, коли у Феррарі несподівано з'явився найпотужніший серед конкурентів мотор. Навіть двигун Мерседеса, який був еталоном з 2014 року, став програвати Феррарі на прямих по 0,5 секунди. Це не допомогло Скудерії боротися за титул, але Шарль Леклер на швидкісних трасах в Бельгії та Італії оформив для команди дві перемоги саме завдяки потужності мотора.
Такий приріст швидкості здивував конкурентів, які подали офіційний протест, намагаючись з'ясувати секрет і зрозуміти, чи не шахраює суперник. В результаті ФІА, яка розбирає подібні питання, винесла свій вердикт вже в 2020 році перед стартом передсезонних тестів. І позиція ФІА обурила команди Ф-1: з Феррарі було підписано таємну угоду, а команда взяла на себе зобов'язання допомагати усувати подібні непорозуміння в майбутньому. І ніякого покарання не понесла.
Загалом, ніхто так і не зрозумів, чи використовувала Феррарі нелегальний мотор, однак ФІА все ж внесла зміни в регламент і встановила додаткові датчики на витрату палива. З чуток, саме з цим було пов'язано «чітерство» Феррарі.
motorsport.nextgen-auto.com
Так чи інакше, а в новий сезон Скудерія увійшла з буквально найгіршим двигуном в чемпіонаті. У кваліфікації першого етапу сезону в Австрії на швидкісному треку пілот Феррарі Шарль Леклер в кваліфікації проїхав коло майже на секунду повільніше, ніж його ж результат поула в 2019 році. І це не можна списати на невдалий концепт самої машини, про що говорять в команді. Втратили в швидкості і червоні боліди, і всі команди, які купують італійські силові установки - Хаас і Альфа Ромео. Пілоти цих команд не приховують свого розчарування низькою потужністю мотора. Якщо рік тому у Феррарі був найкращий мотор, то зараз він поступається і Мерседесу, і Хонді, і Рено.
До цього додамо невдалий аеродинамічний концепт машини. Ще після передсезонних тестів в команді визнали, що побудували поганий болід і його потрібно переробляти, однак почався карантин, коли командам було заборонено працювати над болідом і двигуном, тому всі зміни Скудерія намагається вносити на ходу. Без перебільшення зараз у Феррарі тільки 5-6 по швидкості машина, а про боротьбу з Мерседесом і Ред Буллом можна забувати. На жаль для вболівальників легендарної команди, плачевна ситуація може затягнутися на тривалий термін.
motorsport.nextgen-auto.com
Причиною є коронавірусна криза, що змусила Ф-1 активізувати скорочення витрат. Першим етапом став ліміт на витрати, який вводиться з 2021 року, що не дозволить Феррарі витратити стільки грошей, скільки захочеться. А другий навіть більш важливий - обмеження на оновлення мотора. Сезон-2020 всі команди повинні закінчити з тією ж специфікацією мотора, з якою вони його почали. Ніяких поліпшень, ніяких істотних доробок. Перед стартом сезону-2021 все зможуть сконструювати новий мотор, а протягом року провести одне велике оновлення. Ще тільки одне велике оновлення буде дозволено в 2022, а потім двигуни повністю «заморозять» на 2023 і 2024 роки.
В команді не приховують складність ситуації.
«Після трьох гонок сезону очевидно, що ми в гіршому стані, ніж очікували. Потрібно реагувати без зволікання. Весь проект машини потрібно переглянути, але врахуємо всі обмеження, викликані кризою і фінансовими лімітами. Все це займе час, швидко нічого не зробити», - сказав бос Феррарі Маттіа Бінотто.
І виходить, що у Феррарі залишається дуже мало часу і можливостей, щоб виправити ситуацію. З усіх боків тиснуть фінансові обмеження, і команді буде складно і мотор поліпшити, і сам болід привести в порядок. При цьому конкурувати доведеться не тільки з Мерседесом і Ред Буллом. Обмеження на витрати (145 мільйонів доларів на команду на рік) допоможе командам на кшталт Макларена і Рейсінг Поінт нав'язати більш активну боротьбу, не кажучи вже про Рено, що має заводські потужності.
В результаті отримуємо ситуацію, коли в найближчі 1-2 роки Феррарі ризикує залишитися банальним середняком. Потрібно або мотор покращувати, або витрачати ресурси на поліпшення самого боліда - на все разом не вистачить ні часу, ні фінансів. Зате головними конкурентами вже стають не Ред Булл і Мерседес, а Макларен, Рено і Рейсінг Поінт, які ще рік тому і не мріяли боротися з Феррарі.
І раніше 2022 року, коли набуде чинності новий технічний регламент, поліпшень чекати не варто. Це не прогноз вболівальників або експертів. Так вважає глава Феррарі Джон Елканн.
«Правда в тому, що зараз болід Феррарі не може конкурувати. Ви це бачили раніше і побачите знову. Перемог чекати не варто. Ми закладаємо фундамент на сезон-2022, коли буде новий технічний регламент».
«Тоді Феррарі розраховує стати конкурентною і боротися за перемоги».
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Яна Суркіс поскаржилася на ускладнений київський трафік
Колишні гравці «Динамо» поставили 200 доларів на гру національної команди
Когда Феррари было гегемоном начали менять правила. Когда Феррари раз за 10 лет стала быстрее Мерседеса - сразу протесты и изменения. Теперь ещё и фактически заморозить разработки когда Феррари на дне, а у Мерседеса все супер.