Найкращий пілот, новачок та не тільки. Тріумфатори Ф1 сезону 2025
Сезон запам’ятався не лише боротьбою трьох пілотів за титул
На Гран-прі Абу-Дабі завершився сезон Формули-1 2025. Чемпіоном у обох заліках став Макларен – як у командному, так і в особистому завдяки пілоту помаранчевих Ландо Норрісу, який провів найстабільніший і найяскравіший сезон у кар’єрі.
Разом із фінальним акордом чемпіонату стали відомі й усі тріумфатори року: від найкращого пілота до найшвидшої команди механіків. У цьому матеріалі зібрані головні трофеї, здобутки та ключові моменти, які визначили обличчя кампанії–2025.
1. Найкращі на піт-стопах
Починаючи з 2018 року, команда Ред Булл забирала нагороду DHL Fastest Pit Stop Award, демонструючи найвищу ефективність на піт-стопах.
Кожного етапу партнер Формули-1 DHL фіксував час усіх зупинок і нараховував очки відповідно до позицій, за аналогією з чемпіонатом Ф1. Конструктор, який проводить найшвидший піт-стоп Гран-прі, отримує 25 очок, друга команда – 18, третя – 15 і так далі.
Цього сезону, вперше за 10 років, нагорода дісталась Феррарі. Але тоді діяла інша система визначення переможця.
Цього ж разу Скудерія була найстабільнішою, а не найшвидшою. Якщо подивитися на результати, то найкраща зупинка Феррарі (2,00 секунди) повільніша на 0,09 секунди за рекордсмена року – Макларен, і посідає лише сьоме місце у списку найшвидших піт-стопів сезону.


2. Найшвидші у гонці
Окрім швидкості піт-стопа, DHL також відзначає швидкість пілота у гонці, а саме – хто показав найкраще коло. До сезону 2019 року правила були простішими: пілот, який встановлював найшвидше коло, отримував додатковий бал, якщо фінішував у топ-10 за підсумками гонки.
Цього року правило змінили: пілот отримує DHL Fastest Lap Award незалежно від позиції у гонці, а за підсумками сезону нагорода дістається тому, хто на найбільшій кількості етапів показав найкращий час на колі.
У сезоні 2025 по 6 таких нагород здобули Ландо Норріс та Оскар Піастрі з Макларен. Проте у Ландо більше других – найкращих кіл у гонці, тож вже другий рік поспіль ця відзнака дістається саме йому.

3. Найкращий у кваліфікаціях
Стартові позиції на гонки Формули-1 традиційно визначають у кваліфікаціях, а їхній переможець отримує окрему відзнаку – Pirelli Pole Position Award.
У сезоні 2025 року одразу п’ятеро пілотів виборювали поул-позиції. Один раз це зробив Шарль Леклер на Феррарі, двічі – Джордж Рассел із Мерседес. Шість поулів здобув Оскар Піастрі у складі Макларен, сім – Ландо Норріс, а найбільше – Макс Ферстаппен із Ред Булл, на рахунку якого вісім.
Нідерландець не завжди мав темп, щоб нав’язати боротьбу у гонках пілотам Макларен, які домінували більшу частину сезону, але в кваліфікації він стабільно залишався серйозною загрозою й здобув більше поул-позицій, ніж будь-хто інший у чемпіонаті.

4. Найкращий пілот сезону
Традиційно після кожного етапу Формула-1 оголошує оцінки пілотів. У їх визначенні бере участь п’ятірка експертів сайту, які оцінюють виступ кожного гонщика за підсумками Гран-прі за десятибальною системою, враховуючи весь вікенд і відокремлюючи вплив техніки.
Оцінки експертів усереднюються, щоб отримати підсумкову оцінку за гонку, а потім ці результати підсумовуються протягом сезону та формують загальний рейтинг.
Цікаво, що підсумковий рейтинг не повністю відповідає розташуванню пілотів у чемпіонаті. Ландо Норріс, який уперше у кар’єрі став чемпіоном, у рейтингу займає другу позицію з оцінкою 8,2, випереджаючи на 0,2 бали свого напарника Оскара Піастрі, який у підсумковому заліку чемпіонату посів третє місце. Перше місце в рейтингу, цілком очікувано, дісталося Максу Ферстаппену з оцінкою 8,6.

5. Найкращий новачок сезону
За цим же рейтингом від Формули-1, який охоплює оцінку виступів пілотів за весь сезон, а не лише окремих етапів, найкращим новачком сезону є Ісак Хаджар. Нагадаємо, що у сезоні 2025 четверо пілотів дебютували як новачки (менше двох Гран-прі): Габріел Бортолето, Кімі Антонеллі, Ісак Хаджар та Джек Дуен.
Окрім цього, Олівер Берман раніше провів дві гонки у 2024 році, замінюючи Сайнса у Феррарі та Магнусена у Хаас. Ліам Лоусон провів свій перший повноцінний сезон, не просто замінюючи когось час від часу, а Франко Колапінто після шести гонок замінив Дуена в Альпіні, попередньо маючи досвід восьми Гран-прі у сезоні 2024. І хоча формально не всіх цих пілотів можна вважати новачками, фактично вони ними були.
Після першої половини сезону за звання найкращого новачка боролися Габріель Бортолето та Ісак Хаджар. Бортолето на не надто швидкому боліді Заубера демонстрував вражаючі результати, а Хаджар після переходу Цуноди до Ред Булл став лідером команди та стабільно випереджав напарника.
Проте у другій частині року дуель повністю залишилась за Хаджаром. Він здобув поул і неодноразово боровся за місце у топ-5. Габріель продовжував вражати у кваліфікаціях, але у гонках не завжди вдавалось зачепитися за хорошу позицію.
Також яскраво проявив себе Антонеллі на Мерседесі з трьома подіумами та Олівер Берман з Хаасу, який завершив серію з п’яти фінішів у очках і показав високий 4-й результат у Мексиці. Проте вони не демонстрували стабільності на високому рівні і мали окремі провальні періоди.
В цілому дебютний сезон новачків справив дуже приємне враження.


Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Невже чемпіон України не здолає найгіршу на даний момент команду Серії A?
Колишній наставник збірної України вважає, що у Флоренції киянам буде дуже складно