Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну
Формула 1
| Оновлено 03 грудня 2025, 22:03
4189
0

Усі рівні, але хтось рівніший. Макларен планує порушити власні принципи

Керівництво перегляне з пілотами взаємодію на трасі

| Оновлено 03 грудня 2025, 22:03
4189
0
Усі рівні, але хтось рівніший. Макларен планує порушити власні принципи
Getty Images/Global Images Ukraine

Цими вихідними, з 5 по 7 грудня, відбудеться фінал сезону Формули-1 – Гран-прі Абу-Дабі. Звісно, головна інтрига етапу буде прикута до трьох пілотів та двох команд: Оскара Піастрі й Ландо Норріса з Макларен та Макса Ферстаппена з Ред Булл. Лише ця трійка залишилася у боротьбі за чемпіонство в особистому заліку.

Перед фінальною гонкою лідирує Ландо Норріс із 408 балами. Другим йде Ферстаппен із відставанням у 12 очок (396), а Оскар Піастрі поступається ще 4 очками (392). Фінал може завершитися або п’ятим поспіль титулом для Макса Ферстаппена, або першим у кар’єрі для когось із пари помаранчевих. Ба більше – це може стати першим чемпіонством Макларен з 2008 року та титулу Льюїса Хемілтона. Торік команда разом із Ландо Норрісом уже втратила свій шанс, і невідомо, коли буде наступний.

Саме через це навколо команди виникло багато розмов щодо їхніх принципів внутрішньої роботи, так званих «papaya rules». Багато хто закликав Макларен надати пріоритет Норрісу, щоб у разі потреби саме за допомогою Піастрі гарантувати чемпіонство. Команда вже дала відповідь на ці суперечки та справді переглянула свої підходи.

Що саме змінить Макларен та як це може вплинути на гонку й самих пілотів – у цьому матеріалі.

Що таке «papaya rules»?

«papaya rules» – це внутрішній кодекс поведінки гонщиків Макларен Оскара Піастрі та Ландо Норріса під час боротьби на трасі.

Суть правил проста: пілоти можуть вільно боротися, але повинні робити це чесно, чисто й без контактів. У команді наголошують, що ці принципи Піастрі та Норріс формували разом. «papaya rules» також гарантують рівність – у Макларен немає пілота №1.

У сезоні 2025 ці правила спричинили додаткову напругу, адже обидва гонщики ведуть боротьбу за свій перший титул. Чимало експертів пропонували Макларен відмовитись від цього кодексу, аби уникнути впливу штучно нав’язаної рівності на чемпіонську дуель. До того ж було кілька моментів, коли вони, здавалось, лише шкодили команді або самим пілотам – як на трасі, так і поза нею. Найбільш показові епізоди – Гран-прі Італії, Сінгапуру та Катару.

В Італії Ландо Норріс увесь час їхав попереду напарника, але під час піт-стопу сталася заминка, яка відкинула його назад. Команда попросила австралійця повернути позицію Ландо – Піастрі зробив це, хоча й був незадоволений.

У Сінгапурі вже на старті Норріс із 5-ї позиції прорвався на 3-тю, однак між ним і Піастрі стався легкий контакт у першому повороті. Макларен тоді не втручався. Ця ситуація лише посилила розмови про можливий фаворитизм на користь Норріса, що призвело навіть до освистування британця на кількох етапах.

У Катарі на сьомому колі команда не розвела гонщиків по стратегіях під час машини безпеки, залишивши обох на трасі. У підсумку програли обоє. Були й інші моменти, як-от в Австралії, де Піастрі діяв на межі та міг вибити напарника, через що команда одразу нагадала про принципи боротьби.

У підсумку «papaya rules» породили багато суперечливих ситуацій: прагнення до рівності звучить похвально, але не завжди приносило результат і здіймало більше питань, ніж відповідей.

У Абу-Дабі усе може бути по-іншому

Перед Гран-прі Абу-Дабі Андреа Стелла розповів, що планує провести розмову з пілотами, яка може передбачати втручання команди – коли один пілот допоможе іншому, якщо сам не буде у позиції, де здатен виграти титул.

«Я думаю, що будь-яке рішення щодо командної співпраці між нашими гонщиками має відповідати нашим фундаментальним принципам, які лежать в основі нашого підходу, – сказав Андреа Стелла після Гран-прі Катару.

Ми хочемо бути чесними з нашими гонщиками, ми хочемо зберігати цілісність у гонках і ми хочемо діяти так, щоб не застати їх зненацька.

Тому між зараз і Абу-Дабі відбудуться подальші розмови з Ландо та Оскаром. Ми підтвердимо наш гоночний підхід.

Можу сказати, що якщо хтось із гонщиків буде у стані продовжувати боротьбу за титул, ми це поважатимемо – і не буде жодних наказів, які виключають іншого пілота, якщо той також матиме шанси на чемпіонство.

Подивимось, який сценарій складеться. Але точно можу сказати: будуть розмови, і буде форма ведення гонок, яка об’єднає команду та гонщиків – як це завжди було.

Ми дозволимо гонщикам боротися між собою. Але понад усе важливо, щоб ми перебували в умовах, аби перемогти Ферстаппена одним із наших двох пілотів».

Справа у тому, що Норрісу, аби стати чемпіоном, достатньо фінішувати мінімум третім, якщо Ферстаппен виграє гонку, або ж п’ятим і вище, якщо переможе Оскар.

Австралійцю ж, щоб виграти титул, треба лише перемагати, або бути другим і набирати на 16 і 4 очки більше, ніж Норріс та Ферстаппен відповідно.

Тож фактично такий перегляд підходу грає проти Піастрі, а не ставить обох у рівні умови. Якщо станеться так, що Оскар буде третім, Ферстаппен – першим, а Норріс – четвертим, то Оскара попросять пропустити. І, звісно, якщо він хоче продовжити шлях із командою, він буде змушений це зробити.

Але якщо він буде другим, то хіба він погодиться пропустити Норріса та ще одного пілота, щоб той опинився на подіумі? Якщо чесно, навіть не хочеться дізнаватися відповідь на це питання – а, щоб усе вирішилось силами пілотів, без необхідності втручання.

Те, що команда готова піти проти принципів, про які так яскраво розповідала протягом сезону, говорить лише про небажання втратити титул. Хоча вони самі допустили таку ситуацію, бо за останні два етапи було втрачено купу очок.

Оцініть матеріал
(29)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Коментарі 0
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.