Формула-1. Гран-прі Лас-Вегаса. Результати, розклад і прогноз на етап
Стартує фінальний трійник сезона
Цього вікенду Формула-1 приїздить на один із найбільш високошвидкісних етапів календаря – Гран-прі Лас-Вегаса, який відбувається на вуличному автодромі.
Траса зовсім нова для чемпіонату: її доєднали до календаря лише у 2023 році. Та навіть за такий короткий час вона вже встигла зарекомендувати себе як одна з найбільш специфічних. Тут нерідко вирізняється одна команда, яка найкраще підлаштовується під нетипові умови – від прохолодної погоди до особливостей конфігурації.
Цього разу етап у Лас-Вегасі може стати однією з ключових розв’язок сезону. Макс Ферстаппен має шанси вже тут фактично випасти з боротьби за титул. Натомість Оскар Піастрі змушений відігравати максимум, адже Ландо Норріс, за три гонки до фінішу, має перевагу у 24 очки.
Розклад Гран-прі Лас-Вегаса:
Результати будуть додані після завершення відповідного заїзду
П'ятниця, 21 листопада:
- Вільна практика 1: 02:30. РЕЗУЛЬТАТИ
- Вільна практика 2: 06:00. РЕЗУЛЬТАТИ
Субота, 22 листопада:
- Вільна практика 3: 02:30. РЕЗУЛЬТАТИ
- Кваліфікація: 06:00. РЕЗУЛЬТАТИ
Неділя, 23 листопада:
- Гонка: 06:00. РЕЗУЛЬТАТИ
Особливості траси:
Довжина: 6,201 км
Кількість кіл: 50
Дві зони DRS:
- між 4-м та 5-м поворотом
- між 13-м та 14-м поворотом
Рекорд кола у гонці: Ландо Норріс (Макларен, 2024) – 1:34.876
Рекорд кола у кваліфікації: Джордж Рассел (Мерседес, 2024) – 1:32.312

Прогноз погоди
Погодні умови під час Гран-прі Лас-Вегаса обіцяють бути мінливими. На практиках очікується хмарність, а ближче до вечора зросте ймовірність дрібного дощу. Температура близько 14°C.
У останньому тренувальному заїзді та кваліфікації хмари залишатимуться над містом, а вірогідність дощу триматиметься до середини дня, однак до вечора погода стабілізується. FP3 пройде за приблизно 14°C і без опадів, а під час кваліфікації температура опуститься до 12°C, але дощу вже не очікується.
Гоночний день має бути найспокійнішим. Сонячна погода вдень перейде у ясну, прохолодну ніч. Гонка стартуватиме за сухих умов, при легкому вітрі та температурі близько 14°C. Максимум дня сягне 17°C.
Стратегія та шини на етап

Піреллі привезли до Лас-Вегаса один із найм’якіших комплектів шин: C3 – хард, C4 – мідіум і C5 – софт. На холодному міському автодромі з невеликою кількістю технічних поворотів такий вибір має забезпечити максимальне зчеплення – те, з чим тут часто виникають проблеми.
Водночас на цій трасі дуже високий ризик гранулювання: гума швидко стирається, що може змусити команди робити щонайменше дві зупинки.
Торік за аналогічного вибору шин більшість пілотів дійсно провели гонку з двома піт-стопами. Найоптимальнішою тоді виявилася стратегія: мідіум – хард – хард.
Стратегія пілотів минулого року:

Головні інтриги етапу:
– Чи домінуватиме Мерседес?
Торік срібні стріли не залишили жодних шансів суперникам із топ-групи. Джордж Рассел домінував від старту до фінішу, а Льюїс Хемілтон прорвався на друге місце з десятого.
Причина в тому, що траса ідеально підходить вимогам боліда Мерседес: холодні умови, які дозволяють максимально ефективно працювати з шинами, відсутність затяжних різнотипних поворотів, а також повільних ділянок, де потрібно гальмувати на повернутому кермі.
До того ж тут багато прямих, що добре лягає під базову концепцію машини. Усе це разом приховує слабкі місця та дозволяє максимально розкрити переваги.
Цього року, за словами команди, вони зробили ставку на більш збалансований підхід, щоб мати гнучкість не лише на специфічних трасах. Тож ефект може бути не таким сильним, як торік. Але на папері Мерседес у дуже хороших, майже тепличних умовах і має опинитися серед фаворитів.

– Феррарі у боротьбі за перемогу
Ще одна команда, яка має непогані шанси опинитися серед фаворитів, – це Скудерія Феррарі. Як і для Мерседеса, довгі прямі ділянки добре відповідають філософії боліда команди. Але головне навіть не це.
Траса міська, але на відміну від більшості подібних вона майже не має нерівностей. Це дозволяє опустити машину дуже низько і не боятися стерти планку. До того ж із гранулюванням Скудерія вже навчилися працювати значно краще – у них більше проблем виникає саме з перегрівом шин, а не з їх руйнуванням.
За 21 гонку цього сезону Феррарі має сім подіумів у виконанні Леклера й жодного у Хемілтона, але поки що без перемог. Можливо, американський етап стане для них переломним.

– Піастрі та Ферстаппен проти Норріса
Минулого вікенду Ландо Норріс завдав, можливо, вирішального удару в боротьбі за титул чемпіона світу, відірвавшись від напарника на 24 очки та на 49 від Ферстаппена. За три гонки без «допомоги» такий відрив відіграти майже нереально.
Навіть математично ситуація настільки складна, що вже цього етапу Макс Ферстаппен може випасти з боротьби, і за титул змагатимуться лише пілоти Макларена. Щоб цього уникнути, йому треба не дозволити Норрісу відіграти 10 і більше очок.
Оскар Піастрі, своєю чергою, за будь-якого сценарію залишиться у боротьбі, але якщо він не почне скорочувати відставання вже зараз хоча б частково, пізніше може бути запізно, аби зберегти шанси хоча б на фінальний етап сезону.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Головний тренер «Шахтаря» U-19 продемонстрував амбіції, але зробив це занадто прямолінійно
Богдан Редушко дебютував за першу команду у матчі проти «Полтави»