Макларен проти Ферстаппена. Бразилія стане вирішальною в битві за титул
Етап у Сан-Паулу може вирішити хід боротьби за титул у фіналі сезону
Цього тижня, з 7 по 9 листопада, пройде один із найбільш культових етапів в історії Формули-1 – Гран-прі Бразилії в місті Сан-Паулу.
Традиційно етап відбудеться на автодромі Інтерлагос, який багато пілотів та фанатів вважають найкращим у всьому календарі. Він дозволяє гонщикам активно боротися та обганяти протягом більшої частини кола, роблячи змагання ще більш напруженими. Часто саме тут вирішувалася доля чемпіонського титулу, а нерідко Бразилія взагалі завершувала сезон.
Хоч зараз фінальною гонкою року є Гран-прі Абу-Дабі, саме у Бразилії, з огляду на подальші етапи, битва трьох претендентів може стати найнапруженішою й навіть вирішальною для чемпіонства. До того ж це спринт-вікенд, тож у розіграші не 25, а одразу 33 очки.
Про те, чому саме Бразилія може стати ключовою та яке значення матиме етап для трьох претендентів – буде розглянуто у цьому матеріалі.
Чому боротьба у Бразилії має бути більш напруженою?
Статистично бразильський етап регулярно входить до числа гран-прі з найбільшою кількістю обгонів за гонку. У сезоні 2022 саме в Бразилії відбулося найбільше випереджень серед усіх етапів, а торік Сан-Паулу займав четверте місце за цим показником.
Втім, це зовсім не гарантія повторення тенденції цього року. Боліди вже майже досягли піку аеродинамічної ефективності, тому реальних обгонів стало менше, а їх виконання – складніше. Попри це, Інтерлагос і досі вважається однією з найкращих трас для атак завдяки двом довгим зонам DRS і швидким прямим.
Окремий чинник – погода, яка в Сан-Паулу часто стає ключем до хаосу. Минулого року дощ серйозно перемішав пелотон і спричинив низку інцидентів. Прогнози на цей вікенд знову містять опади, передусім у суботу, коли відбудуться спринт і кваліфікація. Ризик дощу в неділю також є, хоч і менший.
За таких умов помилка або технічний збій може коштувати дуже дорого. Якщо один із претендентів на чемпіонство здобуде перемогу, а його суперник зійде після інциденту, різниця в очках може скласти до 8 балів – більше, ніж при фініші 1-2 в гонці.
Показовим був етап у США кілька тижнів тому, коли Ферстаппен якраз у спринті відіграв +8 очок відносно суперників з Макларен, тоді як у гонці отримав лише +7 відносно Норріса.

Оскар Піастрі: шанс повернутись у битву за титул, поки не пізно
Головним чином це останній шанс для Оскара Піастрі повернутись у реальну боротьбу за титул. Ферстаппену треба вигравати все, що можна, а Ландо Норріс – на підйомі. У Піастрі ж усе складніше.
Австралієць видав по-справжньому вражаючий початок сезону: у 8 із перших 9 гонок він фінішував на подіумі та здобув 7 перемог у 15 стартах. Однак після літньої паузи результати Піастрі помітно погіршилися – вже два місяці він не піднімався на подіум. Востаннє це сталося на Гран-прі Італії в Монці, де він фінішував третім. Після того найкращим результатом було четверте місце в Сінгапурі, а також два п’ятих місця та один схід.
На цьому фоні його напарник стабільно продовжив фінішувати на подіумі та скорочувати відставання, а кульмінацією стала блискуча гонка Ландо Норріса в Мексиці, де він мав перевагу на фініші у понад 30 секунд. Піастрі ж фінішував лише п’ятим і, попри відіграні дві позиції відносно старту, вперше з п’ятого етапу сезону втратив лідерство в чемпіонаті.

Відтепер по суті починається спринт на чотири гонки за звання чемпіона. Пілотів Макларен розділяє всього одне очко, і хоч Ландо й відігрався, тепер треба завершити справу до кінця – вони починають із чистого листа. Для Ферстаппена ж нічого не змінилося: він має продовжувати брати максимум, інакше 36 очок за 4 гонки не відіграти.
Тепер шанси на титул для австралійця залежать виключно від нього самого і від того, чи здатен він перевернути ситуацію у вирішальний момент. Потенціал відігратися є, але ключове – не допустити ще одного провалу. Якщо Піастрі знову відпустить Норріса, а Ферстаппен різко скоротить відставання, перспективи Оскара у фінальних трьох Гран-прі виглядатимуть дуже примарними.
Наступні гонки навряд чи подарують ідеальну можливість для цього. Особливо у Лас-Вегасі швидкість Макларен традиційно далека від оптимальної: довгі прямі та прохолодна погода – повна протилежність умовам, де «помаранчеві» можуть максимально розкрити сильні сторони боліда.
Натомість найбільше його стилю пілотування та цьогорічним вподобанням відповідає саме Інтерлагос: високошвидкісні ділянки, великий рівень притискної сили та затяжні віражі – там він стабільно був одним із найсильніших. Саме тут він має шанс нарешті виглядати конкурентно після серії не найкращих виступів.

Ландо Норріс: важливо втримати усіх позаду
Британець перебуває на підйомі у другій частині сезону. Хоч він не перемагав до Мексики дуже довго – востаннє в Угорщині на початку серпня, – але після сходу в Нідерландах саме він стабільно був першим серед пілотів Макларен. При цьому діяв рішучіше у ключові моменти, а його помилки вже не такі часті, хоча подекуди рішення залишаються занадто консервативними через ризик провалитись, що впливає на кваліфікації та швидкість здійснення обгонів.
Якщо перед його напарником стоїть складне завдання і треба повернути стабільність та швидкість, яка раптово зникла останнім часом, то Норрісу усе простіше: достатньо продовжувати робити те, що він робив раніше.
По-перше, складається враження, що він має найбільшу перевагу серед фаворитів чемпіонату – і тепер головне не випасти з того куражу, який отримав протягом останніх гонок.
А по-друге, Норріс хоч і повернув собі лідерство у чемпіонаті, але відірвався лише на одне очко – можливо, воно стане вирішальним на фініші Гран-прі Абу-Дабі, але зараз це означає лише те, що будь-яка його помилка або просто нестача темпу може одразу змінити ситуацію. Розслаблятися зарано і сам пілот це чудово усвідомлює.
Якщо він зробить усе без помилок – інтрига на останній стадії сезону лише загостриться. Але якщо знову переможе впевнено – це може практично поховати боротьбу за титул, хоча говорити про це ще зарано.

Макс Ферстаппен: Мексика – це випадковість чи кінець шансам на титул?
Поки Норріс намагався максимізувати результат у складний для Макларен відрізок сезону, а Піастрі втрачав очки – на вершину битви повернувся Макс Ферстаппен. Ключовими стали оновлення, які команда, на відміну від суперників, продовжувала регулярно привозити. Особливо велику роль зіграло оновлення днища на Гран-прі Італії.
Ферстаппен виграв половину гонок після літньої перерви й відіграв майже 70 очок відносно лідера чемпіонату. Якби не така провальна літня частина сезону, зараз би все виглядало ще більш серйозно. Але навіть у такому разі, за подібного темпу скорочення відставання, боротьба за титул до Гран-прі Абу-Дабі могла цілком перетворитися для нього з математичної на реальну – з шансами на п’ятий титул поспіль.
Однак перемога Норріса в Мексиці зупинила успішну серію нідерландця – і хоч відставання від лідера знову зменшилося (з 40 до 36), у поєдинку з Ландо він програв 10 балів. Більше такого він собі дозволити не може – і тут є кілька проблем. На папері автодром Інтерлагос більше підходить саме Макларен, і за сухих умов шансів у нього справді небагато. Допомогти Ферстаппену може хіба що дощ та хаос, який він здатен спричинити.
У будь-якому випадку, якщо для Макларен цей етап – початок принципової боротьби за титул у чотирьох гонках до фінішу, то для Ферстаппена це вже режим «все або нічого». Ще один програш означатиме відставання щонайменше понад 40 очок від лідера – а таке без удачі та з одним лише темпом відіграти за три фінальні гонки практично неможливо.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Головний тренер «Шахтаря» U-19 продемонстрував амбіції, але зробив це занадто прямолінійно
Крістіан Біловар відновився від травми