Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну
Формула 1
| Оновлено 04 жовтня 2025, 13:23
792
0

Що стримує фаворитів та чи вдалось Ферстаппену повернутись у боротьбу?

Аналіз практик в Сінгапурі. Хто здивував, а кому слід покращуватись?

| Оновлено 04 жовтня 2025, 13:23
792
0
Що стримує фаворитів та чи вдалось Ферстаппену повернутись у боротьбу?
Getty Images/Global Images Ukraine

Формула-1 повернулася на одну з найскладніших трас чемпіонату – вуличний автодром Марина-Бей, який випробовує пілотів як технічно, так і фізично.

Перші п’ятничні тренування окреслили попередній темп команд і дозволили побачити певні орієнтири: від аутсайдерів до фаворитів, подекуди неочікуваних. Водночас справжній розклад сил поки що залишився прихованим через численні інциденти на трасі та появу жовтих і червоних прапорів.

З перших кіл стало зрозуміло, що у фаворита сезону, Макларена, не все йде так гладко, як передбачалося, тоді як Ред Булл виявився швидшим, ніж очікували. Чи підтвердиться це в кваліфікації та як розподіляться сили – розглянемо у цьому матеріалі.

Макларен: лідери під питанням

Попередні два етапи виявилися складними для чинних чемпіонів, адже конфігурації трас у Італії та Баку були далекі від оптимальних для MCL39. Очікувалося, що Макларен повернеться на вершину, можливо навіть із домінацією, як на деяких попередніх етапах. І справді, підсумки дня показали, що пілоти помаранчевого боліда виглядали добре, але нюансів вистачає.

В цілому ситуація доволі стабільна: машина швидка, але без значного запасу. Нерівності вуличної траси даються Макларену важко, а одноманітні повороти не дозволяють розкрити всі сильні сторони MCL39 на повну. Головне ж інше – ключова перевага завжди була у контролі зносу шин та їхній температурі. Сінгапур традиційно спекотний, і цього року не виняток, тож вважалося, що саме тут помаранчеві можуть знову отримати перевагу. Але температура асфальту була не надто високою навіть за мірками решти сезону – близько 30 градусів. Тож, хоча ситуація помітно краща, ніж на етапах у вересні, до ідеальних умов ще далеко.

Getty Images/Global Images Ukraine

У першій практиці Піастрі та Норріс скаржилися на недостатню поворотність, і телеметрія це підтвердила: пілоти гальмували раніше за інших, а відсоток пройдених відрізків на повному газу був найменшим серед усіх. У другій сесії інженери змогли частково усунути проблему.

Машина має хороше механічне зчеплення із трасою навіть із піднятим кліренсом і дуже гостра на вході в поворот. Водночас розгін трохи страждає через нестабільність задньої частини. Невеликі проблеми з балансом залишаються, хоча не такі серйозні, як у Баку, де стан боліда був найгіршим за весь сезон.

За підсумками першого дня Оскар Піастрі в цілому задоволений болідом, тоді як Ландо Норріс зазначає, що ще не знайшов оптимального балансу, і до минулорічних відчуттів ще далеко. Потенціал машини високий, і покращення можуть відбуватися швидко, особливо якщо погода зіграє на користь команди. Але питання запасу від суперників залишається відкритим: перший пілот виглядає сильнішим, другий відстає на півсекунди – незвично для їхнього дуету.

Getty Images/Global Images Ukraine

Ред Булл

Сінгапурський етап для биків був ще більш важливим. Тріумф на двох швидкісних трасах поспіль став приємним дзвіночком для команди після довгого періоду нестабільних результатів і періодичних злетів та падінь. Оновлення, які Ред Булл привезли починаючи з Австрії, повернули їх у боротьбу. Сінгапур має показати: машина працює добре лише в умовах специфічного автодрому – за низької притискної сили чи у боротьбі з конкурентами вони можуть бути ефективними на всіх етапах. Поки що прогноз позитивний.

У команді знайшли хороші базові налаштування, далі інженери займатимуться лише тонким доопрацюванням. На трасі, де раніше у машин Ред Булл були проблеми, цього разу майже одразу вдалося знайти хороший баланс, лише трохи скорегувавши недостатню поворотність, яка проявлялася в першій сесії. Факт, що вона майже зникла, говорить про ефективність оновлень переднього антикрила, які додали більше зчеплення носу і дозволили бути більш різким на вході в повороти.

Головним «але» для команди залишається залежність від умов. Якщо для Макларена цього достатньо, щоб повністю показати свій максимум, то для биків навіть за таких погодних умов передні колеса вже перегрівалися. Якщо температура підніметься ще більше, це може створити серйозні проблеми під час кваліфікації та гонці. Результат Ред Булл сьогодні увечері залежатиме від температури.

Getty Images/Global Images Ukraine

Феррарі

Скудерія гарно проявила себе на автодромах, які за своїми налаштуваннями потребують схожого підходу: у Монако та Угорщині команда виглядала впевнено, тож очікування перед Гран-прі Сінгапуру були високі, проте початок виявився не ідеальним.

Проблема Скудерії цього вікенду полягає в роботі з шинами. Потенціал у боліду є, але поки він не дозволяє боротися з Маклареном та Ред Булл. У першій практиці все пройшло краще, ніж у другій. Коли траса трохи охолола, зчеплення почало втрачатися. Основне завдання зараз – не лише прогріти шини, а утримати їх у робочій температурі.

У першій практиці команда знайшла непоганий базовий баланс, хоча залишалися невеликі проблеми з недостатньою поворотністю на вході в повороти. Фокус роботи був на розгонах: гонщики спеціально раніше гальмували та розгортали машину. Загалом SF-25 має хороший механічний зчеплення, але ключове питання все ж у роботі з шинами.

Враження від боліду після дня були різними. Льюїс Хемілтон залишився більш задоволений машиною, ніж Шарль Леклер. Льюїс їхав із більш завантаженою версією крила, тоді як Шарль мав менше притискної сили. Окрім втраченого зчеплення, у другій практиці були зроблені невдалі корекції налаштувань, через що машина стала більш нервовою.

Getty Images/Global Images Ukraine

Мерседес

Мерседес у перших практиках показав свій темп у верхній частині середини пелотону. Болід демонструє стабільне механічне зчеплення, проте поки поступається Макларену та Ред Булл на прямих і швидких ділянках траси.

Антонеллі працював на довгих серіях кіл після перерви сесії, щоб зібрати дані по підвісці та шинах. Головне питання для Мерседеса – утримання шин у робочій температурі. У першій практиці це викликало труднощі, а на довгих серіях зчеплення починає зникати, що впливатиме на темп у гонці та кваліфікації. З урахуванням результатів практик Мерседес поки не претендує на подіум, але за хороші очки зможуть поборотись.

Getty Images/Global Images Ukraine

Цікаво, що по гоночному темпу команд практично немає репрезентативних даних. Перша сесія не є показовою, адже багато хто ще не знайшов налаштувань, а умови сильно відрізнялися від тих, що будуть у кваліфікації та гонці. Друга практика переривалася і зупиняла довгі серії кіл, тому головним залишається темп у кваліфікації на Марина Бей.

Оцініть матеріал
(7)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

ВІДЕО. Костюк розізлився на гравця Динамо. Тренер не стримав емоцій
Футбол | 05 грудня 2025, 07:02 1
ВІДЕО. Костюк розізлився на гравця Динамо. Тренер не стримав емоцій

З'явився момент одного з епізодів матчу з «Полтавою»

Футбольний вікенд з Ярославом Перканюком
Футбол | 05 грудня 2025, 13:10 0
Футбольний вікенд з Ярославом Перканюком

Проблеми для Арсеналу та Баварії, атлетичне дербі Іспанії, південь проти півночі Італії

Коментарі 0
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.