Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну
Формула 1
| Оновлено 23 вересня 2025, 09:56
1633
1

Шанс на титул Ферстаппена, аварія Піастрі, топові Вільямс і Мерседес

Етап Формули-1 в Азербайджані приніс чимало цікавого

| Оновлено 23 вересня 2025, 09:56
1633
Шанс на титул Ферстаппена, аварія Піастрі, топові Вільямс і Мерседес
Getty Images/Global Images Ukraine

Гран-прі Формули-1 в Азербайджані подарував вболівальникам емоції як у кваліфікації, так і у перегонах. Головні події – перемога Макса Ферстаппена і аварія Оскара Піастрі.

Ферстаппен повернувся у боротьбу за титул?

Ферстаппен знову довів, що є найкращим гонщиком нинішньої Формули-1, нехай навіть не має найшвидшої машини. Особливо це проявилося у кваліфікації, де непрості погодні умови і помилки великої кількості пілотів призвели до рекордних в історії Ф-1 шести червоних прапорів. Якщо не аварії, то різні похибки так чи інакше були у більшості пілотів, але тільки не у Ферстаппена.

Макларен на вуличній трасі був не у формі і провів найгіршу кваліфікацію в сезоні, а Мерседес і Феррарі конкурувати з Максом не змогли. Гонка взагалі склалася для Ферстаппена ідеально. Позаду були Карлос Сайнс, Ліам Лоусон і Джордж Расселл, які не могли підтримувати темп лідера, а гонщик Ред Булла поступово нарощував відрив і переміг з перевагою в 15 секунд. У Монці було 19 секунд.

Getty Images/Global Images Ukraine

Ми часто говоримо про Ферстаппена «діючий чемпіон», маючи на увазі, що йому не так довго залишилося насолоджуватися цим статусом. Однак перемоги в Монці та Баку змушують ставити запитання, чи має Ферстаппен шанс поборотися за титул? У Макларені, звісно, ​​стверджують, що Макс – реальний конкурент, але математика говорить протилежне. Відіграти 69 очок у лідера загального заліку Оскара Піастрі за 7 гонок до кінця практично нереально. Навіть сім перемог Ферстаппена та сім других місць Піастрі не зроблять з Макса 5-разового чемпіона.

Навряд чи у Макларена ще хоч раз повториться такий невдалий вікенд. І все ж варто відзначити, що у Ферстаппена вже чотири перемоги в сезоні. У того ж Норріса лише на одну більше.

У Піастрі помилка на старті. Навіть дві

Несподівано невдалий гран-прі для Макларена. Другий етап поспіль досить специфічні характеристики траси дозволяють суперникам на рівних конкурувати з британською командою, яка могла вже в Баку здобути Кубок конструкторів. У кваліфікації Піастрі розбив болід, а Норріс не зумів цим скористатися і показав 7-й результат. У гонці Ландо фінішував сьомим, що вкотре показало проблеми з темпом Макларена на цій трасі.

Головною подією стали дві помилки Піастрі вже на першому колі – спершу австралієць припустився фальстарту, а потім не впорався з керуванням і вилетів у бар'єри. Хтось може сказати, мовляв, це повернення справедливості за схід Норріса в Нідерландах, проте порівнювати ці події не можна. Ландо зійшов через технічні проблеми, а Піастрі помилився сам. Після гонки в керівництві Макларена висловили надію, що обидва їхні пілоти вже вичерпали ліміт і проблем з машиною, і своїх помилок, і далі все буде чисто.

Подивимося, але Ландо скоротив відставання до 25 очок – дистанція однієї перемоги. Інтрига закручується, а далі непростий етап у Сінгапурі, де конкуренти можуть знову отримати шанс. Хоча минулого року Норріс впевнено переміг, а Піастрі був третім.

І все ж цього року автодроми з незвичними характеристиками дарують суперникам можливості боротися з Маклареном.

Топ-результат Мерседеса – обійшли Феррарі у Кубку конструкторів

Гран-прі Азербайджану не обіцяв Мерседесу жодних проривів. Джордж Расселл захворів і весь вікенд був не в найкращих кондиціях, а юний Андреа Кімі Антонеллі перебував на невдалій серії, яка, по суті, тягнеться ще з подіуму в Канаді. Італійця навіть трохи покритикував бос команди Тото Вольфф, а досить складна траса в Баку могла стати великим випробуванням для Антонеллі.

Getty Images/Global Images Ukraine

Проте за підсумками обидва гонщики солідно провели кваліфікацію (Антонеллі випередив Расселла), а в гонці безпомилково проїхали всю дистанцію, поступившись лише Максу Ферстаппену (подвійний фініш у топ-4). Після гонки Расселл відзначив найважливіше для Мерседеса – команда в Кубку конструкторів обійшла Феррарі і стала другою. Судячи з усього, Мерседесу важливо випередити Скудерію, хоча зараз перевага становить лише чотири пункти.

18 очок німецькій команді програє Ред Булл, тому боротьба за статус найкращих після Макларена триває.

Успіх Сайнса і Вільямса, а Цунода та Лоусон конкурують за своє місце у Ф-1

Нейтральних фанів Ф-1 точно радує результат Карлоса Сайнса і Вільямса в Баку. Легендарна команда Ф-1 розраховує вже на новий сезон, але досягла суттєвого прогресу в цьому чемпіонаті. Звичайно, не обійшлося без везіння. Навряд чи іспанець доїхав би на подіум, якби не проблеми Макларена і Феррарі на цій трасі, але Вільямс майстерно реалізував свій шанс. Зрештою, чим Сайнс гірший за Ісака Хаджара, який став третім у Нідерландах.

І якщо Алекс Албон провалив гран-прі (груба помилка у кваліфікації, аварія у гонці), то Сайнс показав той клас, за який його брали у Феррарі. Впевнений пілотаж і максимальний результат – з Ферстаппеном і Мерседесом Вільямс поки що боротися не може. Відмінний момент для британської команди, яка завоювала перший подіум з 2021 року і подолала позначку у 100 набраних очок у сезоні.


Ще одним цікавим моментом гонки стала боротьба Юкі Цуноди на Ред Буллі проти Ліама Лоусона на Рейсінг Буллз. За інформацією ЗМІ, саме ці два пілоти претендують на одне місце у складі молодшої команди Биків на сезон-2026. Той, хто програв, залишає Ф-1, бо вільних місць не буде.

За підсумками гран-прі можна сказати, що між гонщиками поки що нічия. Лоусон блискуче скористався мінливою ситуацією на трасі у кваліфікації і показав третій час. У гонці захистити свою позицію Ліам не зумів, але п'яте місце – чудовий показник для молодших Биків. Солідний пілотаж Лоусона, і новозеландець явно не готовий так просто здаватися у боротьбі за своє майбутнє у Ф-1.

Що стосується Юкі Цуноди, то японець провів свій найкращий гран-прі в Ред Буллі. Шосте місце у кваліфікації і шосте місце у гонці. Так, у Юкі формально більш класний болід, ніж у Лоусона, але відомо, що машина старших Биків має специфічні характеристики, з якими справлятися вміє лише Ферстаппен.

Натомість Цунода показав класну оборону проти Норріса і витримав тиск претендента на титул. Ред Буллу доведеться чекати на фінальні гонки сезону, щоб вибрати, хто з двох пілотів залишиться в Рейсінг Буллз.

Оцініть матеріал
(8)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Коментарі 1
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.
Serebro1233
🔥Макс серйозний🦅🌪️