Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну
Формула 1
|
3597
0

Хто фаворит Гран-прі Нідерландів, звідки швидкість Алонсо та провал Феррарі

Аналіз практик в Зандворті. Хто здивував, а кому слід покращуватись?

Хто фаворит Гран-прі Нідерландів, звідки швидкість Алонсо та провал Феррарі
Getty Images/Global Images Ukraine

Формула-1 повернулася після літньої паузи, і першим етапом другої половини сезону став Гран-прі Нідерландів.

П’ятничні тренування на вузькому і технічному колі Зандворта вже дали чимало корисної інформації. Команди випробували оновлення, перевірили роботу з гумою та оцінили баланс машин на цій непростій конфігурації. Попри те, що швидкість болідів тут нижча, ніж на багатьох інших трасах календаря, саме характеристики в повільних і середньошвидкісних поворотах можуть стати ключовим фактором у розподілі сил.

Перші результати натякають на те, хто підходить до етапу в статусі фаворита, а в кого з’явилися проблеми з налаштуванням. Важливим питанням залишається й те, чи зможе хтось нав’язати боротьбу Макларенам, які виглядали особливо переконливо в останніх гонках. У цьому матеріалі буде розглянуто форму команд, основні тенденції та потенційні сценарії розвитку подій у Нідерландах.

Астон Мартін: головний сюрприз етапу

Британська команда дуже впевнено завершила першу частину сезону, фінішувавши на сьомому та п’ятому місцях на Хунгарорингу. Водночас самі пілоти та представники колективу в коментарях відверто зізнавалися, що не до кінця розуміють причини цього успіху й не знають, як його повторити на наступних трасах. Адже ще за гонку до цього команда перебувала на самому дні пелотону та стартувала з останніх позицій.

Головним завданням міжсезоння було навчитися стабільно реалізовувати швидкість боліда та зрозуміти, де саме закладено його потенціал. Схоже, з цим викликом колектив поступово впорався.

Why Fernando Alonso is 'concerned' by Aston Martin resurgence at F1  Hungarian GP - Motorsport Week

У Зандворті Фернандо Алонсо зумів вклинитися між двома пілотами Макларена під час кваліфікаційної симуляції у другій практиці, яку частково зіпсували червоні прапори. Завдяки оновленням, привезеним ще на Гран-прі Великої Британії, машина додала у швидкості, хоча команді знадобилося кілька етапів, щоб повністю розібратися з новим пакетом. До того ж траса в Нідерландах за своїм характером певною мірою схожа на Хунгароринг, і тут Астон Мартін знову виглядає конкурентним.

Втім, у гоночних симуляціях темп виявився скромнішим. Алонсо поступався Ландо Норрісу близько 0,4 секунди на колі й проїхав меншу дистанцію. Ленс Стролл був швидким у першій практиці, але у другій серйозно розбив машину в третьому повороті.

йшлоGetty Images/Global Images Ukraine

Судячи з телеметрії другої практики, Астон Мартін зробив ставку на швидкість на прямих. Стролл не надав повної інформації через аварію, але дані Алонсо показують, що головний виграш часу команда мала у першому та другому секторах, насамперед на розгонах. Слабкими місцями залишаються затяжні повороти, особливо дев’ятий і тринадцятий. У десятому також є проблеми, але іспанцю періодично вдавалося показувати дуже хороший час, тож потенціал є.

Якщо Астон Мартін зуміє уникнути провалів на тлі конкурентів, то за збігу обставин може навіть кинути виклик Макларенам у кваліфікації та поборотися за подіум. Але це ідеальний сценарій, насправді шанси більші на те, що перед кваліфікацією зелені боліди опиняться 3-4 силою.

Getty Images/Global Images Ukraine

Феррарі: знову проблеми

Перед стартом вікенду кілька джерел повідомляли, що команда налаштована поборотися за щось більше у Нідерландах. Специфікація автодрому в Зандворті вимагає чогось середнього між налаштуваннями для Австрії та Угорщини. І там, і там «Скудерія» йшла на компроміси заради загальної продуктивності, що не дозволяло повністю розкрити потенціал машини. На папері Зандворт мав дати можливість уникнути цих обмежень і показати максимум, але все вийшло інакше.

Інженери з Маранелло у п’ятницю не змогли вивести машину у робоче вікно з обраними базовими налаштуваннями. Основні втрати йшли у зв’язці 8-9-10 поворотів, де різниця складала щонайменше 0,6 секунди. Шарль Леклер після практик так прокоментував ситуацію:

«Ми програє мо майже 90% часу у кількох поворотах. Є певні речі, які наша машина зараз просто не може виконати. Ми намагаємося зрозуміти, чому проблема настільки зосереджена лише в цих місцях, адже зазвичай такого не трапляється».

Getty Images/Global Images Ukraine

Йдеться про затяжні повороти, а у випадку дев’ятого й десятого ще й із різкою зміною напрямку. Найімовірніше, без зайвого ризику дуже важко направити болід на правильний апекс і пройти цей відрізок швидко. Теоретично виправити це можна налаштуваннями, але зробити це буде непросто.

У першій практиці команда боролася з недостатньою поворотністю. Після невеликих змін у налаштуваннях аеродинаміки та підвіски ситуація змінилася – болід почав демонструвати виражену надмірну поворотність на виходах із поворотів. Машина виявилася дуже чутливою до найменших змін у налаштуваннях. До того ж попри прохолодну погоду, задні колеса перегрівалися, тоді як передні не забезпечували достатнього зчеплення. Проблема з прогрівом гуми й утриманням робочого температурного вікна знову проявилася у SF-25.

Щодо форми пілотів, то Льюїс Хемілтон був швидшим за Леклера, попри два розвороти: у першому випадку він просто переатакував, а в другому – при надмірній поворотності виїхав на газон і болід миттєво розвернуло.

У гоночній симуляції Феррарі знаходиться поруч із Мерседесом, Астон Мартіном і Ред Буллом, але все ж позаду цієї групи. Головне, що потенціал у машини все ж є. На перших тренуваннях майже все, що могло піти не так, пішло саме так – тож далі ситуація навряд чи стане гіршою.

Getty Images/Global Images Ukraine

Ред Булл

Як і Феррарі, команда з Мілтон-Кінса підходила до домашнього етапу свого лідера, Макса Ферстаппена, з великими надіями. Колектив привіз не надто масштабні, але важливі оновлення, спрямовані на покращення стабільності поведінки боліда. Головним завданням було позбутися переходу від недостатньої до надмірної повертальності в одному й тому ж повороті – проблема, яка серйозно обмежувала швидкість пілотів, змушуючи їх діяти обережно.

Перш за все на м’яких шинах баланс виявився гіршим, ніж на середніх і жорстких, а оновлення не повністю виконали свою задачу: недостатня поворотність усе ще переходила в надмірну. А з більш завантаженим заднім крилом Ред Булл не зміг остаточно впоратися з проблемою недостатньої поворотності, а нове переднє крило не принесло бажаного ефекту.

Загалом до другої практики вдалося зробити невеликий крок уперед, проте досягти належного рівня зчеплення передньої осі так і не вийшло, що спричинило підвищений знос гуми спереду.

Getty Images/Global Images Ukraine

Ще однією проблемою є те, що RB21 не надто добре реагує на м’які налаштування підвіски, які вимагає траса в Зандворті, тоді як жорстка конфігурація призводить до повільного та непередбачуваного проходження зв’язок поворотів, особливо з різкими перепадами висот. Водночас, на відміну від Феррарі, Ферстаппен менше втрачає саме в затяжних віражах. При цьому болід RB21, як і зазвичай, демонструє сильні сторони у швидкісних зв’язках і середньошвидкісних поворотах.

Потенціал у машини є, і насправді початковий темп не виглядає настільки вже поганим. А зважаючи на те, як добре Ред Булл традиційно прогресує з п’ятниці на суботу, можна з обережністю говорити про підстави для оптимізму.

Мерседес

У команді остаточно відмовилися від нової задньої підвіски, яка стала причиною як головних невдач, так і несподіваних тріумфів у літній частині сезону.

Хоча в колективі розраховували бути трохи швидшими, загалом інженерам вдалося потрапити в оптимальне робоче вікно та забезпечити хороше зчеплення на передній осі. Свою роль відіграла й прохолодна погода, яка традиційно підходить німцям. У кваліфікаційному режимі Джордж Рассел поступився Ландо Норрісу лише 0,384 секунди, а в гоночному – близько 0,3 секунди. Натомість Андреа Антонеллі не зміг продемонструвати видатних результатів і досі намагається відновити впевненість у власних силах.

Getty Images/Global Images Ukraine

Макларен

Помаранчева команда підходила до Гран-прі Нідерландів як лідер чемпіонату, що не стало несподіванкою з огляду на хід сезону, особливо після чотирьох поспіль дублів перед літньою паузою.

Траса в Зандворті вимагає середньо-високої притискної сили, хорошого балансу та ефективного управління температурою шин – і саме ці аспекти залишаються сильними сторонами MCL39. Єдиною невеликою проблемою були окремі повороти, де через баланс із акцентом на передню частину машини проявлялася легка надмірна поворотність.

Getty Images/Global Images Ukraine

Традиційно цей автодром більше пасує стилю пілотування Ландо Норріса, який також віддає перевагу конфігурації з більш завантаженими крилами. Піастрі натомість помітно поступався і точно ще не показав у практиках повного потенціалу.

Попередні етапи демонструють, що незалежно від того, наскільки пілот любить або не любить конкретний автодром, суперник завжди може наздогнати і боротися на рівних у гонці. У гоночній симуляції Макларен виглядав поза конкуренцією в руках Норріса в той час, як Піастрі проїхав не надто впевнену серію кіл – можливо, через більшу кількість палива або іншу програму тестування.

Getty Images/Global Images Ukraine

Оцініть матеріал
(21)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Шевченко оцінив шанси збірної України після жеребкування ЧС-2026
Футбол | 06 грудня 2025, 08:06 2
Шевченко оцінив шанси збірної України після жеребкування ЧС-2026

Президент УАФ заявив, що спочатку треба пройти плей-офф

Що поставити? 15-й тур АПЛ: вишні для пенсіонерів та полювання на Ліверпуль
Футбол | 06 грудня 2025, 08:35 0
Що поставити? 15-й тур АПЛ: вишні для пенсіонерів та полювання на Ліверпуль

Прогнозуємо, як завершиться центральний матч Астон Вілла – Арсенал та інші поєдинки

Коментарі 0
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.