Формула-1. Гран-прі Нідерландів. Результати, розклад і прогноз на етап
Анонс 15-го етапу Ф1. Непередбачувана погода та фінальна частина боротьби за титул
Формула-1 повертається після чотиритижневої перерви. Літня пауза офіційно завершилась, і команди активно готуються до чергового етапу чемпіонату світу. Відтепер боротьба за титули переходить у другу фазу, де кожна помилка може мати значно більшу ціну.
Заключну частину сезону відкриє Гран-прі Нідерландів на трасі в Зандворті. Це повільний, але надзвичайно технічний автодром, де гонщики стикаються з перепадами висот і нахиленими віражами, що робить боротьбу цікавою навіть попри обмежені можливості для обгонів. Саме тут важлива не лише швидкість, а й злагоджена командна стратегія.
Додаткової інтриги додає й погода. Автодром розташований просто на узбережжі Північного моря, де умови часто змінюються протягом лічених хвилин. Нестабільність і непередбачуваність прогнозів можуть зробити цей вікенд одним із найскладніших у сезоні, а кожне рішення на піт-волі стане критичним для результату.

Розклад Гран-прі Нідерландів:
Результати будуть додані після завершення відповідного заїзду
П’ятниця, 29 серпня:
-
Вільна практика 1: 13:30 – 14:30.
-
Вільна практика 2: 17:00 – 18:00.
Субота, 30 серпня:
-
Вільна практика 3: 12:30 – 13:30.
-
Кваліфікація: 16:00 – 17:00.
Неділя, 31 серпня:
-
Гонка: 16:00.
Особливості траси:
Довжина: 4259 м
Кількість кіл: 72
Дві зони DRS:
- Пряма між 10-м та 11-м поворотом
- Перед 1-м поворотом
Рекорд кола в кваліфікації: 1:08,885 (Макс Ферстаппен, Ред Булл, 2021)
Рекорд кола в гонці: 1:11,097 (Льюїс Хемілтон, Мерседес, 2021 )

Прогноз погоди
Гран-прі Нідерландів може стати справжнім випробуванням: очікуються дощі та сильний вітер, які здатні суттєво вплинути на перебіг вікенду.
Вікенд розпочнеться за майже ідеальних літніх умов: температура у Зандворті підніметься до 28°C, коли до паддоку прибудуть команди. Втім, вже ближче до перших сесій ситуація різко зміниться: температура опуститься до 20°C, що створить серйозні труднощі з прогрівом гуми.
Додаткову складність становитимуть прибережні вітри. Пориви з південного заходу не лише ускладнять керування болідами, а й принесуть із собою часті зливи. Найбільш інтенсивні опади прогнозуються на суботу, хоча точний час дощів залишається непередбачуваним. Між короткими періодами сонця знову можливі зливи, що обіцяє пілотам і командам справжній виклик. Умови на Зандворті виглядають як одні з найскладніших у другій частині сезону.
Стратегія та шини на етап

Піреллі оголосила, що для Гран-прі Нідерландів будуть привезені склади гуми на один щабель м’якші, ніж торік —–це вже стало традиційною тенденцією сезону. Минулого року, попри прогнозоване активне використання м’якого та твердого комплектів, більшість команд віддала перевагу стратегії з одним піт-стопом, стартувавши на мідіум і майже не застосовуючи софт.
Цього разу, з урахуванням м’якших шин, можна очікувати схожого підходу. Найімовірніше, софт знову залишиться варіантом переважно для кваліфікації. У гонці його застосування буде обмеженим і стане частиною альтернативної стратегії лише для окремих пілотів. Більшість використати цей комплект захочуть лише на фінальному відрізку за певних умов – якщо траса буде вологою і почне підсихати ближче до фінішу, або ж у випадку появи машини безпеки, що дозволить без великих ризиків перейти на м’якшу гуму.
Прогнозована стратегія від Піреллі у 2024 році:

Приклади стратегії минулого року:

Головні питання та інтриги Гран-прі Нідерландів:
Чи зможе хтось навязати битву Макларенам?
Макларен провів першу частину сезону в домінуючому стилі, і в більшості гонок переможець визначався саме серед дуету команди «папая». Однак напередодні етапу з’явилися повідомлення, що кілька топ-колективів можуть, або принаймні матимуть шанс, кинути виклик Макларену.
Феррарі та Ред Булл розглядаються як головні претенденти – команди, які одразу після Макларена можуть скористатися своїм шансом. Феррарі, здається, нарешті освоїла й зрозуміла нюанси нової підвіски та решти оновлень. Зандворт підходить їй ідеально, адже тут можна застосувати баланс налаштувань, випробуваний між Австрією та Угорщиною. Це дозволяє уникати радикальних рішень, які не завжди йдуть на користь потенціалу боліда.
Ред Булл, своєю чергою, має привезти до Нідерландів кілька важливих аеродинамічних оновлень, покликаних зробити машину більш конкурентною у повільних поворотах Зандворта. Це має допомогти команді позбутися недостатньої поворотності, з якою вона боролася протягом останніх етапів.

Хемілтон і перший подіум за Феррарі?
Напередодні сезону, коли стало відомо про перехід Льюїса Хемілтона у Феррарі, було багато очікувань і сподівань на топ-результати, особливо на фоні форми «червоних» наприкінці 2024 року. Однак усе склалося інакше: Скудерія помітно здала позиції, а Хемілтон за 14 етапів у складі Феррарі жодного разу не піднявся на подіум. Єдиним успіхом можна назвати Гран-прі Китаю, де британець здобув поул у спринті та перемогу в короткій гонці. Але це зовсім не те, на що він розраховував.
Наразі Льюїс зрівнявся з Жилем Вільнеовим за кількістю гонок без подіуму у складі Скудерії (14, 2-ге місце). Антирекорд же належить Дідьє Піроні, якому знадобилося аж 19 етапів, аби піднятися на подіум у червоному комбінезоні. Такі обставини лише посилюють тиск на британця, який точно очікував зовсім інших результатів.

Хто в Макларен буде перший цього разу?
Старт чемпіонату для пілотів у команді виявився дуже різним. У Ландо Норріса після першої перемоги на відкритті сезону настала серія відверто провальних виступів. У той же час його напарник Оскар Піастрі провів найкращий початок чемпіонату у кар’єрі здобув чотири перемоги на перших шести етапах і вперше у кар’єрі вийшов у лідери чемпіонату, утримуючи цю позицію до старту Гран-прі Нідерландів.
Однак у другій чверті сезону ситуація змінилася. Наперед вийшов вже Норріс, який знову продемонстрував стабільність і також чотири рази піднімався на вершину подіуму, починаючи з Гран-прі Монако. Саме він пішов на літню паузу, як переможець останнього Гран-прі.
Нідерландський етап може або збільшити відрив Піастрі, або вивести Норріса у лідери чемпіонату. Все залежить від того, хто з них краще впорається з тиском, а в умовах, коли конкуренти мають наблизитись, боротьба стає ще цікавішою.
Андердог етапу на трасі Зандворт
З моменту повернення Гран-прі Нідерландів у календар Формули-1, Макс Ферстаппен тричі здобував перемогу і залишається найуспішнішим пілотом на цій трасі. Однак не лише він традиційно сильний у Зандворті. П’єр Гаслі, хоча й не перемагав тут, регулярно демонстрував конкурентні результати.
Француз одного разу піднімався на подіум – у 2023 році він став третім, а ще одного разу фінішував четвертим (2021). Єдиний невдалий виступ трапився у 2022 році, коли він залишився без очок у своєму останньому сезоні в складі Альфа Таурі.
Відтоді Гаслі не втратив форми й продовжує стабільно показувати високі результати навіть за кермом далеко не топового боліда. І нехай нинішня швидкість Альпін не вражає, конфігурація Зандворта може стати перевагою для команди. Автодром із короткими прямими і численними технічними поворотами ідеально підходить машині з одним із найслабших двигунів у пелотоні, яка краще почувається саме на таких трасах.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Важливі події у всіх видах спорту спільно від Sport.ua та GGBET
Бельгієць хоче підсилення захисту