Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну
Формула 1
| Оновлено 02 серпня 2025, 16:39
907
0

Хто швидше в Макларені, який потенціал Феррарі та провал Ферстаппена

Аналіз практик Гран-прі Угорщини. Що стало зрозуміло після першого дня вікенду?

| Оновлено 02 серпня 2025, 16:39
907
0
Хто швидше в Макларені, який потенціал Феррарі та провал Ферстаппена
Getty Images/Global Images Ukraine

У пʼятницю, 1 серпня, стартував останній етап перед літньою паузою – Гран-прі Угорщини 2025 на трасі Хунгароринг.

На відміну від Гран-прі Бельгії, який відбувся тижнем раніше, формат вікенду був звичним, без спринту. Це дозволило командам краще підготуватися, зібрати більше даних і адаптуватися до умов траси.

Перші заїзди принесли кілька неочікуваних результатів і підтвердили домінацію Макларена в боротьбі між Ландо Норрісом та Оскаром Піастрі.

Якщо перша практика була більш прогнозованою та традиційно не мала великого значення, то друга сесія стала значно показовішою. Макс Ферстаппен невдало розпочав вікенд, тоді як Феррарі та Мерседес продемонстрували конкурентний темп і зміцнили свої позиції серед лідерів. Попереду ще кваліфікація та гонка, і головне питання полягає в тому, чи зможе хтось втрутитися у внутрішню боротьбу пілотів Макларена – про це йтиметься далі в матеріалі.

Макларен: домінація та продовження внутрішнього протистояння

Макларен демонструє повне домінування на трасі: команда виглядає швидшою за конкурентів як у кваліфікаційних спробах, так і під час гоночних відрізків. Навіть маючи солідну перевагу над Леклером, обидва пілоти ще не проїхали ідеальне коло.

Норріс на своєму найкращому колі допустив помилку зі зривом машини в 14-му повороті, а під час другої спроби взагалі вилетів у тій же точці. Піастрі встановив свій найкращий час у колі, де у третьому секторі змушений був пробиватися крізь трафік щонайменше з шести болідів.

На довгих відрізках перевага вже не виглядає настільки переконливою, але варто враховувати різницю в кількості палива. Сильна сторона Макларена – стабільність у середньошвидкісних поворотах, водночас вони не поступаються на прямих, оскільки більшість команд виступає з високим рівнем притискної сили. У другій практиці вони стали найшвидшими і в 11-му повороті, тож тепер випереджають суперників на всіх ділянках траси.

Загалом команда провела сильну п’ятницю, як і зазвичай. Цього разу вона робить ставку більше на кваліфікацію, ніж на швидкість у гоночному режимі, що логічно, враховуючи специфіку траси та складність обгонів на ній.

Поки що Норріс виглядає переконливіше за напарника. Порівняння телеметрії обох пілотів показує, що на найкращих спробах дует Макларена йшов майже впритул до п’ятого повороту, але далі Норріс почав суттєво відігравати в середньошвидкісних поворотах другого сектору та на третьому.

Феррарі

Феррарі наразі виглядає другою силою пелотону, однак команді не вдається стабільно працювати з гумою. Головна проблема полягає в тому, що прогрів передніх і задніх шин відбувається нерівномірно, через що важко вийти на оптимальний баланс. У першій практиці Леклер використовував конфігурацію з трохи менш навантаженим заднім крилом, ближчу до іспанського варіанту з середньо-високим рівнем притискної сили.

Під час другої сесії Хемілтон теж перейшов на аналогічну специфікацію. Хоча британець і відзначив певний прогрес, він усе ще скаржився на недостатнє зчеплення, що позначалося насамперед на поведінці машини в поворотах. Основна складність для нього – недостатня поворотність на вході, яка на виході з повороту переходила в надмірну. У Леклера ці проблеми також були помітні, але меншою мірою.

Протягом першої сесії інженери неодноразово змінювали кут атаки переднього крила, намагаючись вирівняти баланс між передньою та задньою віссю. Незважаючи на ці труднощі, результати гоночних симуляцій виглядають обнадійливими: Феррарі демонструє конкурентний темп на довгих відрізках, особливо коли вдається правильно вийти на робоче вікно шин. Це дозволяє команді сподіватися на сильний виступ у гонці, навіть якщо в кваліфікації буде важче боротися з Маклареном.

https://pic.sport.ua/images/getty/278/85/8/getty_2227401753.jpg
Getty Images/Global Images Ukraine

Ред Булл. Жахливий початок вікенду Ферстаппена

Ред Булл проводить один із найскладніших вікендів сезону. І на медіумі, і на софті Ферстаппен поступився темпом Цуноді, хоча обидва пілоти скаржилися на катастрофічну відсутність зчеплення – машина поводилася нестабільно, ніби на льоду.

Темп на довгих відрізках також залишає бажати кращого. Покищо це найгірший вікенд Ферстаппена не тільки з погляду швидких спроб у кваліфікаційному режимі, а й за гоночною швидкістю в цілому. У Ред Булл точно була безсонна ніч – пілоти працювали на симуляторах, а інженери обробляли та обмінювалися даними, намагаючись знайти налаштування, які повернуть конкурентоспроможність. У минулому такі зусилля часто давали результат, але цього разу проблеми виглядають більш системними, і шансів на швидке вирішення значно менше.

Порівняльна телеметрія кіл Норріса та Ферстаппена свідчить, що найбільші втрати Макс зазнає у фінальній частині кола. Останні повороти виявилися складними для багатьох, адже там неодноразово помилялися та вилітали кілька пілотів, зокрема й сам Норріс.

Getty Images/Global Images Ukraine

Мерседес. Що дала відмова від оновлень?

Мерседес вирішив відмовитися від нової задньої підвіски, і це одразу позитивно позначилося на поведінці машини – Антонеллі та Рассел відзначили, що задня частина стала помітно стабільнішою. У першій практиці команда мала проблеми з балансом, коли недостатня поворотність на вході переростала у надмірну на виході з повороту, подібно до того, що спостерігалося у Феррарі.

Під час другої сесії Антонеллі загалом залишився задоволеним машиною більше, ніж його напарник, однак втратив близько 0,3 секунди на найкращому колі через трафік. У гоночному режимі Мерседес виглядає досить конкурентним – завдяки стабільнішій роботі задньої частини боліда зношування гуми зменшилося, що дозволяє підтримувати темп на довших відрізках.

Втім, аналіз телеметрії свідчить, що обидва пілоти починають втрачати час у другій половині кола. Найімовірніше, це пов’язано з перегрівом шин, що може стати фактором у гонці, особливо на трасі з високим навантаженням на гуму.

Оцініть матеріал
(8)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Коментарі 0
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.