Гран-прі Австрії. Розклад, прогноз та головні питання етапу Формули-1
Розклад, стратегія, прогноз та інша інформація про 11-й етап Ф1 2025
Цими вихідними, з 27 по 29 червня Формула-1 повертається в Європу – цього разу на Ред Булл Ринг, трасу, яка давно зарекомендувала себе як одна з найвидовищніших у календарі. Австрійський етап не лише обіцяє напружену боротьбу на короткому, швидкому автодромі з трьома зонами DRS, а й може стати ключовою точкою у розвитку болідів: очікується, що саме тут команди розпочнуть останню серйозну хвилю оновлень перед тим, як увага остаточно переключиться на 2026 рік.
Конфігурація автодрому традиційно сприяє атакам та жорсткій боротьбі. Повільні повороти після довгих прямих часто стають ареною для агресивних спроб обгону. Водночас технічні ділянки, які вимагають високого рівня зчеплення з дорожнім покриттям, дають змогу відірватися від суперника, який втрачає ефективність у турбулентному повітрі. Саме це робить Гран-прі Австрії одним із найочікуваніших етапів літнього сезону.
Розклад Гран-прі Австрії
П’ятниця, 27 червня:
-
Вільна практика 1: 14:30 – 15:30
-
Вільна практика 2: 18:00 – 19:00
Субота, 28 червня:
-
Вільна практика 3: 13:30 – 14:30
-
Кваліфікація: 17:00 – 18:00
Неділя, 29 червня:
-
Гонка: 16:00
Особливості траси:
Довжина: 4,318 км
Кількість кіл: 71
Три зони DRS:
- Головна пряма перед першим поворотом
- Пряма між 1-м та 3-м поворотом
- Пряма між 3-м та 4-м поворотом
Рекорд кола: 1:05.619 – Карлос Сайнс (Макларен, 2020)

Прогноз погоди
Гоночний вікенд на Ред Булл Рингу, який триватиме з 27 по 29 червня, пройде за сприятливих для команд і пілотів умов – очікується стабільна, тепла погода без загроз опадів. Це дозволить провести всі сесії без погодних втручань і зосередитися на роботі з темпом та налаштуваннями.
П’ятниця, 27 червня
День відкриття вікенду обіцяє малохмарну, спокійну погоду. Температура повітря підніметься до +28 °C, при помірному північному вітрі зі зміщенням на північний захід – до 12 км/год. Вологість складе 53%, ймовірність опадів мінімальна – лише 11%.
Це створить ідеальні умови для збору даних у перших двох практиках – без ризику втрати часу через нестабільність погоди.
Субота, 28 червня
Схожі погодні умови збережуться і в день кваліфікації. Температура знову сягне +28 °C, вітер залишиться північним із незначним західним відхиленням – до 13 км/год. Вологість трохи знизиться до 50%, ймовірність опадів становитиме всього 6%.
Мінлива хмарність не вплине на температуру траси, тож команди зможуть максимально точно працювати над кваліфікаційним темпом та симуляціями гоночного відрізка.
Неділя, 29 червня
У день гонки стане ще спекотніше – температура підніметься до +31 °C. Вітер змінить напрямок на північно-східний, швидкість – до 11 км/год. Вологість знизиться до 46%, а ймовірність опадів буде практично нульовою – лише 2%.
Це означає, що стратегам не доведеться враховувати фактор дощу, а основну роль відіграватимуть знос гуми, контроль перегріву шин і темп на довгій дистанції.
Стратегія та шини на етап

Піреллі привезла на австрійський етап традиційний для цієї траси набір із найм’якших складів – С3 (хард), С4 (медіум) та С5 (софт), аналогічно до минулого року. Тоді це сприяло появі різноманітних стратегій з активним використанням середнього та жорсткого комплектів.
Жорстка гума у поєднанні з двома зупинками дозволяла пілотам атакувати інтенсивніше, що забезпечувало динамічну боротьбу. Втім, цього сезону на деяких трасах уже були приклади зміщення акценту в бік збереження ресурсу шин – боліди стали швидшими, менш схильними до деградації, а обганяти на них стало складніше.
Чи спрацює торішній підхід в Австрії? Скоріше за все — ні. Конфігурація Ред Булл Рингу, характер зношування гуми та ймовірність появи машини безпеки роблять тактику з одним піт-стопом надто вразливою. У нинішніх умовах пілот, який обере такий варіант, ризикує стати легкою здобиччю для суперників із більш агресивною стратегією. Тож є всі підстави вважати, що загальна картина залишиться схожою на минулорічну – з високим темпом, двома зупинками та великою увагою до вибору вікна піт-стопу.
Прогнозована стратегія від Піреллі у 2024 році:

Приклади стратегії минулого року:

Головні питання та інтриги Гран-прі Австрії:
– Битва в Макларен, що буде далі?
На етапі в Канаді сталося те, чого так чи інакше очікували всі – контактна боротьба напарників у складі Макларена. Тоді все завершилося сходом Ландо Норріса, який припустився помилки під час обгону, пошкодив переднє крило об болід Піастрі, що призвело до подальшого контакту зі стіною й, відповідно, сходу з дистанції.
З одного боку – це була чиста помилка пілота, яка найбільше нашкодила йому самому. Ландо вибачився як перед командою, так і перед Оскаром, тож, здається, напруги ця ситуація не залишила. Сумніваюся, що надалі ми побачимо баталії з вибиванням один одного, як це було, скажімо, у Хемілтона й Росберга у 2016-му – навіть на цій самій трасі.
З іншого – в критичний момент, якщо такий настане, цілком можливо, хтось із них дозволить собі більше, ніж міг би раніше.

– Чи нарешті Норріс реалізує свою швидкість
Після Гран-прі Бахрейну Ландо Норріс дещо змінив підхід до підготовки. Він почав активніше використовувати кваліфікаційні спроби, коли є така можливість, і по-іншому працювати з налаштуваннями боліда. Це принесло результат – у плані темпу та розуміння машини він точно став краще.
До того ж у Канаді Макларен привіз оновлення передньої підвіски та переднього крила, які краще підійшли саме Ландо. Оскар, своєю чергою, відмовився від новинок, залишившись на попередній версії, яка краще відповідала його стилю – і дозволяла демонструвати стабільність.
Проте складається враження, що кількість помилок у Норріса зросла – особливо у відповідальні моменти. Коли потрібно прориватися після невдалої кваліфікації, трапляються зайві помилки й втрати позицій. І якщо є місце, де це можна виправити – то саме Гран-прі Австрії. Саме тут він здобув свій перший подіум у 2020-му, а саму трасу називає однією зі своїх улюблених.

– Чи зможе Ферстаппен продовжити свою переможну серію?
Траса Ред Булл Ринг завжди добре підходила однойменній команді, а ще більше — її головному пілоту Максу Ферстаппену. Якщо той самий Норріс просто любить цей автодром, то Макс стабільно є претендентом на перемогу й уже є найуспішнішим пілотом на домашній трасі своєї команди. В активі нідерландця чотири перемоги на цьому етапі, і цього вікенду він має всі шанси, щоб підняти планку власного ж рекорду.
Враховуючи особливості конфігурації, Ред Булл Ринг важко назвати типовим автодромом, і шанси на повне повернення домінування Макларен не виглядають високими. Імовірно, знову буде щонайменше ще один реальний суперник у боротьбі за перемогу. До того ж, за інформацією низки інсайдерів та профільних ЗМІ, Ред Булл готує оновлення на цю гонку – ті, що раніше планувалися на Сільверстоун. Це лише посилює аргументи на користь того, що Ферстаппен таки зможе кинути серйозний виклик помаранчевій команді.
– Де Мерседес, чи буде ще одна перемога?
Після перемоги в Канаді багато уваги приділили потенціалу «срібних стріл». Це команда з дуже хорошими пілотами, які отримують у розпорядження один із найшвидших болідів за певних умов.
Траса в Австрії має цілком відповідати сильним сторонам Мерседес. Болід команди дуже добре і швидко розганяється – це незмінна особливість концепції машини, що безсумнівно допоможе на прямих. Стабільність бази боліда стане вагомою перевагою в технічних зв’язках траси, які вимагають стабільного зчеплення з дорогою. Ще на предсезонних тестах експерти, які працювали на трасі, відзначали цю позитивну рису машини та порівнювали її з метрономом.
На папері все ідеально підходить команді. Питання лишається до температури – як видно з прогнозу, погода буде досить спекотною, а це досі є слабким місцем Мерседес.

– Чи зможе Феррарі поборотись за щось більше?
Окрім Ред Булла, раніше також повідомлялося про покращення і у Феррарі, які команда зможе привезти раніше, ніж планувалося. Очікується, що це останній шанс для Скудерії на суттєві зміни та реальний приріст швидкості. Йдеться не про повноцінний пакет оновлень, а радше про підготовчий етап до майбутнього технічного перевтілення.
У Скудерії сподіваються скоротити відставання від конкурентів, які регулярно приміряють на себе статус претендентів у боротьбі за перемогу.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Іменитий український тренер відреагував на звільнення наставника київського клубу
Чернігову та Металургу завадили зіграти росіяни