Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну
Формула 1
|
3709
0

Гран-прі Канади. Вся інформація та головні питання десятого етапу Формули-1

Розклад, стратегія, прогноз та ключові інтриги вікенду

Гран-прі Канади. Вся інформація та головні питання десятого етапу Формули-1
Getty Images/Global Images Ukraine

Формула-1 повертається до Північної Америки після серії з трьох європейських етапів. Цього разу чемпіонат приймає Монреаль (Канада) — вже культовий автодром імені Жиля Вільнева.

Минулого року цей етап став одним із найцікавіших і найінтригуючіших у сезоні. Все почалося ще в кваліфікації, де Джордж Расселл на Мерседесі та Макс Ферстаппен на Ред Буллі показали ідентичний час, розділивши перший стартовий ряд. Всього 0.021 секунди їм поступився Ландо Норріс на Макларені.

У гонці, що проходила за мінливих погодних умов, які призвели до кількох сходів, перемогу здобув Ферстаппен. Ред Булл тоді скористався стратегічною помилкою Макларена.

Цьогорічна гонка обіцяє бути не менш цікавою. Макларен помітно додав у темпі, а боротьба між пілотами команди – Оскара піастрі та Ландо Норріса за чемпіонський титул лише загострюється. Канадська траса, з огляду на конфігурацію, потенційно може підійти ключовим конкурентам у пелотоні.

Хто диктуватиме умови цього разу та хто зможе здивувати – розбираємо в цьому тексті.

Розклад Гран-прі Канади:

П’ятниця, 13 червня:

  • Вільна практика 1: 20:30 – 21:30

Субота, 14 червня:

  • Вільна практика 2: 00:00 – 01:00
  • Вільна практика 3: 19:30 – 20:30

  • Кваліфікація: 23:00 – 00:00

Неділя, 15 червня:

  • Гонка: 21:00

Особливості траси:

Довжина: 4,361 км

Кількість кіл: 70

Три зони DRS:

  • Головна пряма перед першим поворотом
  • Пряма між 7-м та 8-м поворотом
  • Пряма між 11-м та 13-м поворотом

Рекорд кола: 1:13.078 – Валттері Боттас (Мерседес, 2019)

Канадський_цикл.png

Прогноз погоди на етап в Монреалі:

За прогнозами синоптиків, етап у Монреалі пройде за здебільшого сухої погоди, хоча не виключені нічні дощі перед суботою та неділею. Втім, очікується, що вони не вплинуть на проведення основних сесій.

У п’ятницю, 13 червня, на автодромі імені Жиля Вільнева очікується мінлива хмарність із температурою до +19°C. Вітер дутиме із північного заходу, що відповідатиме зустрічному напрямку у зоні гальмування перед останньою шиканою – це може створити певні труднощі в тренуваннях.

У суботу, 14 червня, погода буде сухою та сонячною. Денна температура сягатиме +22°C, вітер змінить напрямок на східний, тобто буде боковим на стартовій прямій. Ймовірність опадів – лише 2%, що забезпечить стабільні умови для кваліфікації.

На день гонки, 15 червня, прогноз також сприятливий: до +25°C, переважно сонячно, опадів не передбачається. Східний вітер залишиться – він може вплинути на поведінку болідів на старті, особливо в щільному трафіку першого повороту.

Потенційна загроза опадів у нічний час існує, але фронти дощових хмар, що рухаються через північ США, з великою ймовірністю оминуть Монреаль. Тож, принаймні за попередніми оцінками, очікується сухий гоночний вікенд.

Стратегія та шини на етап

10-CA-Preview-EN

Цього вікенду в Формулі-1 знову буде використано найм’якший набір шин у сезоні – C4, C5 та надм’який C6. Це вже третій етап 2025 року, де команди матимуть такий вибір – раніше його застосовували в Монако та Імолі.

І якщо в Монако гума не стала вирішальним фактором в гонці (траса занадто щадна до шин), то в Імолі вона кардинально змінила підхід команд. Через надм’яку структуру C6 більшості пілотів довелося їхати з двома піт-стопами – нетипово для цієї траси. У підсумку стратегія стала набагато варіативнішою, а сама гонка – помітно динамічнішою.

Ще одна особливість – вплив C6 на кваліфікацію. В Імолі, наприклад, м’які шини не давали змоги пройти повноцінне коло в режимі максимальної атаки – темп «зникав» ще до фінального сектору. Середній комплект виявився більш ефективним у таких умовах, хоча формально мав бути повільнішим.

У Монако ситуація була зовсім іншою. Завдяки дуже низькому зносу шин, певну перевагу отримували навіть злегка використані комплекти. Саме цим і скористалися в Макларені, коли Норріс завоював поул, завоювавши новий рекорд траси в Монте-Карло.

Чи вплине надм’який комплект на стратегії в Монреалі – поки що невідомо. Але можна не сумніватися: інтриги він точно додасть.

Прогнозована стратегія від Піреллі у 2024 році:

The race strategy options for the 2024 F1 Canadian Grand Prix |  RacingNews365

Головні питання та інтриги Гран-прі Канади

Чи зможе Ферстаппен втримати агресію під загрозою дискваліфікації?

Макс Ферстаппен підходить до Гран-прі Канади в незвичній ситуації – на його рахунку вже 11 штрафних очок. Якщо він отримає ще одне до 30 червня, це автоматично призведе до дискваліфікації на одну гонку. Тобто навіть незначний інцидент у Монреалі може позбавити Ред Булл свого лідера на домашньому етапі в Австрії.

Це ставить Ферстаппена перед дилемою. З одного боку – агресивний стиль, який приніс йому чотири титули. З іншого – потреба діяти максимально обережно. Нідерландець рідко змінює підхід, але цього разу ризик надто великий. Водночас особливості траси Жиля Вільнева – вибої, високі бордюри та потенційно мінлива погода – можуть додати непередбачуваності. Навіть якщо RB21 не є фаворитом на цьому етапі, психологічне навантаження робить виступ Ферстаппена головною інтригою вікенду.

Ферстаппен визнав перевагу McLaren у сезоні-2025

Чи стане Канада місцем першого очного бою між Піастрі та Норрісом?

Здається, саме цього моменту чекали всі. Макларен на підйомі, і тепер титульна боротьба поступово зводиться до внутрішнього протистояння – Оскар Піастрі проти Ландо Норріса. Ферстаппен ще не остаточно зник із горизонту, але відставання вже близьке до критичного, а Барселона лише підтвердила зміну розкладу сил.

Поки що ми не бачили відкритої дуелі між пілотами Макларен за перемогу. У Монреалі шанси на таку боротьбу є. Це відкриє нову сторінку у відносинах між Піастрі та Норрісом і водночас стане викликом для команди – зберегти рівновагу в умовах зростаючої напруги. Якщо обидва опиняться на передньому краї – хтось буде змушений поступитися. Чи готовий буде Ландо?

Sao Paulo Formula 1 Grand Prix: Oscar Piastri lets McLaren teammate Lando  Norris win sprint race

– Чи дозволить траса суперникам Макларена кинути їм справжній виклик?

Протягом сезону суперники неодноразово наближалися до помаранчевої команди, а Ферстаппен двічі здобув перемоги. Другий етап після впровадження директиви щодо гнучкості крил пройде на швидкісній трасі в Канаді з різкими гальмуваннями та відносно прохолодною погодою. Це випробування для Макларена та можливість для головних конкурентів — Мерседеса і Ред Булла.

Як показали етапи в Джидді, Імолі й Японії, Ред Булл у таких умовах здатен боротися на рівні з командою із Вокінга. Водночас жорсткі гальмування перед повільними поворотами роблять болід Макларена непередбачуваним. У кваліфікації це можна частково нівелювати, але в гонці ситуація буде набагато складнішою.

Також прохолодна погода дає Мерседесу шанс теоретично підтягтися за темпом, адже в спекотній європейській серії команда несподівано відставала.

Is Mercedes quick again? Is Red Bull back? What we know (& don't) after the  Canadian GP - Motor Sport Magazine

Чи скористається Колапінто нестабільністю Альпін?

Франко Колапінто все ще шукає стабільності у своєму першому сезоні в Формулі-1. Три гонки позаду, і поки що аргентинець лише зрідка показує швидкість, гідну основного складу. Його відставання від П’єра Гаслі, особливо в Монако та Барселоні, викликало запитання щодо готовності до цього рівня.

Гран-прі Канади – шанс усе змінити. Якщо Колапінто зможе наблизитися до напарника в п’ятницю та поступово нарощувати темп, це стане добрим знаком як для нього самого, так і для команди. Альпін зараз у кризі, але підтримка керівництва лишається – Колапінто потрібно лише дати їм причину залишити його в складі.

Franco Colapinto's dramatic Imola GP crash shouldn't define his Alpine F1  debut

Чи підтвердить Заубер свій прорив у Барселоні?

П’яте місце Ніко Хюлькенберга в Іспанії стало сюрпризом. Заубер, який до того здавався аутсайдером, завдяки вдалому збігу обставин і новому пакету оновлень несподівано опинилася в центрі боротьби за очки. Із модернізованим днищем, новою кришкою двигуна та зміненими елементами аеродинаміки команда Хінвіла піднялася на восьме місце в Кубку конструкторів.

Тепер у Монреалі важливо підтвердити: це не випадковість. Траса відрізняється від Барселони за всіма параметрами – більше повільних поворотів, активне використання бордюрів, менше часу на стабілізацію боліда. Якщо Заубер знову опиниться в зоні очок, розмова про її повернення в середину пелотону вже не виглядатиме передчасною.

Пілот Ф1: «Хемілтон за кермом Феррарі, але обігнати його не було проблемою»

Оцініть матеріал
(12)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин
Коментарі 0
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.