Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну
Формула 1
| Оновлено 03 червня 2025, 11:15
2396
3

Де боротьба Піастрі і Норріса, що трапилося з Максом + Халк і Феррарі

Підсумки гран-прі Формули-1 в Іспанії

| Оновлено 03 червня 2025, 11:15
2396
Де боротьба Піастрі і Норріса, що трапилося з Максом + Халк і Феррарі
Getty Images/Global Images Ukraine

Гонка Формули-1 в Іспанії вийшла не настільки цікавою, як хотілося б, але досить цікавою для певних підсумків.

Заїзд виграв Оскар Піастрі на Макларені, на подіум заїхали його напарник Ландо Норріс та Шарль Леклер на Феррарі, а Максу Ферстаппену, схоже, стало нудно.

Коли вже боротьба Піастрі та Норріса

У нас у сезоні є домінуючий болід Макларена та два пілоти приблизно однакового на цей момент рівня. А тому хотілося б побачити боротьбу Оскара Піастрі та Ландо Норріса колесо в колесо – наприклад, як у легендарному сезоні-2021 боролися Ферстаппен та Хемілтон. Поки що з цим не складається. То один з гонщиків швидко створює відрив і не дає напарнику наблизитися, то обидва перебувають на різних стратегіях і шинах, то заважають машини безпеки.

В Іспанії можна було розраховувати на битву Макларенів, якби Норріс не програв старт Ферстаппену. Поки Ландо втрачав час, намагаючись повернути своє друге місце, Оскар створив відрив і не дозволив британцю подарувати нам інтригу. І навіть після сейфіті-кара, коли всі машини зібралися, Піастрі на рестарті легко від'їхав від Норріса і залишив фанів без активного суперництва за перемогу.

Нещодавно керівник Макларена Зак Браун сказав, мовляв, зіткнення Піастрі та Норріса просто неминуче і відбудеться швидше раніше, ніж пізніше. Третина сезону позаду – чекаємо далі.

А поки що у загальному заліку Піастрі повернув собі відрив у 10 очок.

Непогана гонка Феррарі

У Феррарі дуже сподівалися, що нові правила гнучкості переднього крила призведуть до зміни балансу сил у чемпіонаті. Поки що змін не видно, але Скудерія провела якісну гонку. Шарль Леклер відіграв чотири позиції і фінішував на подіумі – так, він може подякувати сейфіті-кару і Ферстаппену, але тим не менш. Хемілтон довгий час йшов у топ-5, проте провів невдалий фінал і на останніх колах навіть пропустив Ніко Хюлькенберга на Заубері. Льюїс заявив про проблеми з машиною, які зробили болід некерованим.

Getty Images/Global Images Ukraine

Так чи інакше, а невдала гонка Ред Булла (1 очко) та Мерседеса дозволили Феррарі у Кубку конструкторів з четвертого місця піднятися на друге. Макларен, звичайно, вже не наздогнати, але боротьба за призові між трьома командами, ймовірно, йтиме до фіналу сезону.

Що трапилося з Ферстаппеном

Такі штуки від Ферстаппен можна було бачити в його перші сезони у Формулі-1. Але точно не після чотирьох чемпіонських титулів, адже останні роки Макс, звичайно, міг зриватися в радіообмінах або критикувати інших пілотів, але спеціально не врізався в них на трасі. Впевнений, що Ферстаппен під час контакту все прорахував і вдарив саме у колесо, щоб не розбити свій болід чи машину Джорджа Расселла. За небезпечні дії пілот отримав 10 секунд штрафу і фінішував десятим, хоча міг закінчити четвертим.

З іншого боку, що 10-те місце, що 4-те – Макс, схоже, просто не вірить у шанси боротися з Макларенами за титул. Так, Ферстаппен намагається у кожній гонці мінімізувати втрати, але відставання все збільшується і збільшується. І Макс знову, як він уже звик за півтора сезони, залишається в гонці один, без напарника. Юкі Цунода поки що не помічник у боротьбі за високі позиції.

Getty Images/Global Images Ukraine

І ця ситуація Ферстаппена може бути проблемою для оточуючих. Якщо Максу нічого втрачати і нема за що боротися, то він цілком може робити те, що спаде йому на думку. За підсумками гонки в Іспанії пілот набрав 11-й штрафний бал за календарний рік – ще один пункт і чемпіон отримає дискваліфікацію на одну гонку. Щоправда, є ймовірність, що Ферстаппена це не хвилює. І це може бути тривожним дзвіночком для Ред Булла, якщо вони хочуть утримати Ферстаппена на наступний сезон. Бикам терміново треба показати перспективу.

Просто боротьба за подіум чемпіона не збуджує.

Хаджар, Хюлькенберг і навіть Алонсо набирають очки

Поки у Ред Булла явні проблеми, чудово почувається пілот молодшої команди Ісак Хаджар. Неймовірно, але факт: за останні дві гонки француз набрав 14 очок, а вся команда Ред Булл – 13. Сумнівно, що Ред Булл ще нинішнього сезону замінить Цуноду на Хаджара (сенсу вже немає), але Ісак явно натякає, що з 2026 готовий стати черговим напарником Ферстаппена.

Якщо в перших гонках чемпіонату ми виділяли Андреа Кімі Антонеллі, якому зараз катастрофічно не щастить (два сходи з технічних причин і останнє місце в Монако), то спокійна їзда Хаджара вже виводить молодого гонщика Рейсінг Буллз у лідери неофіційного рейтингу найкращих новачків. Цікаво, що Хаджар розпочинав сезон з аварії, сліз та критики Ред Булла в Австралії, а тепер зібрався і піднявся до топ-9 загального заліку. Серед новачків вище тільки Антонеллі, але в нього все ж болід Мерседеса, а не молодшої команди Ред Булла.

За підсумками гонки головним героєм став Ніко Хюлькенберг. Після етапу, коли учасники подіуму дивилися підсумковий протокол, усі були здивовані та відзначили 5-ту позицію пілота Заубера. Ніко у своїй кар'єрі так і не отримав шансу в топ-команді, а також утримує антирекорд Ф-1 за кількістю гонок без подіуму (236), але досвід є досвід. Грамотна стратегія і трохи удачі з сейфіті-каром дозволили німцю на фінальних колах випередити Льюїса Хемілтона і заїхати на п'яте місце.

Хюлькенберг – чудове підписання для Ауді на дебютний сезон-2026.

Getty Images/Global Images Ukraine

Ну і, звісно, ​​Фернандо Алонсо. Іспанський гонщик лише у дев'ятій гонці сезону набрав перші очки, але два пункти – це два пункти. Це важливо не лише для пілота, адже Астон Мартін у Кубку конструкторів пропустив Заубер та опустився на 9-те місце. Зрозуміло, що і Алонсо, і вся команда разом з Едріаном Ньюї чекають сезон-2026, проте Фернандо не міг собі дозволити завершити чемпіонат без очок. Наступна мета – обігнати напарника Ленса Стролла, який через проблеми з рукою пропустив гонку в Іспанії та може пропустити етап у Канаді.

Оцініть матеріал
(16)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

В склад Динамо повернувся футболіст, з яким клуб був непереможним в УПЛ
Футбол | 05 грудня 2025, 07:49 9
В склад Динамо повернувся футболіст, з яким клуб був непереможним в УПЛ

Крістіан Біловар відновився від травми

Бєлік знову стріляє собі в ногу. Хоча у його словах була і є правда
Футбол | 04 грудня 2025, 12:30 36
Бєлік знову стріляє собі в ногу. Хоча у його словах була і є правда

Головний тренер «Шахтаря» U-19 продемонстрував амбіції, але зробив це занадто прямолінійно

Коментарі 3
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.
Falko
Про Ферстаппена написано так акуратно, ніби маленьку дівчинку не хочуть образити, аби не розплакалась.
"Такі штуки від Ферстаппен можна було бачити в його перші сезони у Формулі-1. Але точно не після чотирьох чемпіонських титулів, адже останні роки Макс, звичайно, міг зриватися в радіообмінах або критикувати інших пілотів, але спеціально не врізався в них на трасі."
Ой, таладна. А хто минулого року з Норісом штовхався (а  потім єхидно все це коментував), коли той тільки почав нав'язувати боротьбу в загальному заліку? Макс просто не вміє програвати. Іноді цей вираз вживають у позитивному ключі, але тут не той випадок. Він їздить спокійно тільки коли має повне домінування. Трохи конкуренції - і відразу нерви.
stasina
У Ферстаппена підвищений стрес навіть із порівнянням високого стресу звичайної боротьби за чемпіонства. Так, болід ідеально налаштовують під нього, але це налаштування під його компетенції - більше ризикувати за рахунок додаткових та інколи можливо неочевидних налаштувань, аби компенсувати різницю із болідами Макларен. Власне, три планові піт-стопи на цьому гран-прі теж тактика під його здібності - аби він більше "атакував" за рахунок в середньому більш свіжої гуми, ніж у конкурентів. А там уже покладатись, що він пізніше уповільниться, раніше пришвидшиться тощо, ніж інші гонщики, при цьому це буде без помилок. Мабуть, хард був на те і розрахований - спочатку Ферстаппен при рестарті рване на недостатньо прогрітому харді так, як не рванув би інший гонщик, ну й далі вже не жаліти хард. Може, оця майже аварія на рестарті і надломила. Бо все ж ризикувати більше інших півтори години поспіль - більше шансів зламатись після першої відчутної помилки.