Норріс завдає удару у відповідь, стратегія і чи потрібна Ф-1 гонка в Монако
Підсумки гонки Формули-1 у Монако
Відбулася чергова гонка Формули-1 у Монако. Досить нудний етап знову викликав розмови про необхідність проведення перегонів на цій трасі, проте навряд це хвилює Ландо Норріса.
Пілот Макларена випередив Шарля Леклера та Оскара Піастрі, зробивши боротьбу у загальному заліку ще цікавішою.
Чи потрібна взагалі гонка в Монако
Формула-1 вважає, що потрібна. Вболівальники переважно вважають, що не потрібна. Для керівництва Ф-1, багатьох пілотів та команд – це історія та престиж, атмосфера етапу. Яхти, селебріті, моделі, вечірки і лише потім, можливо, гонка. З цієї причини, коли багато автодромів мають проблеми з продовженням контрактів, Монако вже має договір на проведення гонки до 2031 року включно. Це одна з найтриваліших актуальних угод.

Загалом, ми знаємо, що гонка в Монако може бути цікавою та напруженою. Тут і дощові етапи, і проблеми з болідом (коли Ріккардо з технічними проблемами ледь утримав перемогу), і курйози на піт-стопах, і багато іншого. Думаю, якби в календарі Ф-1 було 13 чи 15 етапів за сезон, то було б нерозумно жертвувати однією гонкою та ризикувати нудним гран-прі. У ситуації, коли в календарі вже 24 етапи, Формула-1 може дозволити собі провести гран-прі просто заради статусу та історії автоспорту.
Зараз все склалося так, що Ф-1 швидше пожертвує гонками у Спа, Монці чи Монреалі, ніж Монако.
Норріс завдає удару у відповідь
Перед стартом сезону Ландо Норріс вважався однозначним першим номером Макларена, проте за останні етапи його напарник Оскар Піастрі не лише став лідером загального заліку, а й своїм спокійним та впевненим пілотажем перетворився на фаворита чемпіонської битви. Для Норріса було важливо перервати вдалий хід Піастрі – і британцю це вдалося. На минулому етапі в Імолі Норріс фінішував на одну позицію вище Оскара, а в Монако гонщик і кваліфікацію виграв, засмутивши Шарля Леклера, і в гонці не припустився жодної помилки і оформив свою другу перемогу в сезоні.

Норріс відіграв у напарника 10 очок і тепер відстає від Піастрі лише на три пункти. Можна сказати, що Норріс дав свою відповідь на успіхи Оскара – у боротьбі за титул знову немає фаворита.
Стратегія в Монако
Формула-1, бажаючи урізноманітнити гонку в Монако, вирішила, що на етапі всі пілоти повинні зробити два обов'язкові піт-стопи з заміною шин. Це дещо урізноманітнювало етап, принаймні у стратегічному плані. Відомий у минулому гонщик, а нині коментатор Мартін Брандл заявив, що йому не подобаються такі штучні правила. Йому видніше, але деякі команди змогли справді креативно підійти до питання стратегії.
Тут головним переможцем у Монако став навіть не Норріс, а команда Рейсінг Буллз. Грамотна тактика Ісака Хаджара та Ліама Лоусона, які по черзі стримували конкурентів та робили «паровозик», щоб напарник міг провести піт-стоп. Обидва гонщики заїхали у топ-8, а команда у Кубку конструкторів стала 7-ю. Таку ж тактику зі знущанням з пілотів Мерседеса організували Алекс Албон і Карлос Сайнс на Вільямсі, які замкнули топ-10.

Для тих, хто любить стратегічну гру, це було досить цікаво. Знову ж – один раз за сезон таке можна дозволити, гірше обов'язкове правило двох замін гуми не зробило. А якби були аварії та червоні прапори, то все пройшло цілком цікаво. Можна уявити, як Макс Ферстаппен і Ред Булл чекали на сейфіті-кар, відтягуючи до останнього свій другий піт-стоп.
(Не)цікава ситуація у Кубку конструкторів
У Кубку конструкторів, з одного боку, все досить нудно – Макларен регулярно двома болідами фінішує на подіумі та йде у великий відрив від конкурентів. Важко сказати, що має статися, щоб британська команда не захистила свій титул. А ось за друге місце, яке має велике значення у плані призових за підсумками сезону, розгорнулася боротьба трьох команд.
Провал Мерседеса в Монако дозволив Ред Буллу та Феррарі скоротити відставання до мінімуму. Мерседес зі 147 пунктом йде другим, але Бики та Скудерія відстають лише на 4 та 5 очок відповідно. У цій трійці важко виділити лідера. Ред Булл явно швидший за конкурентів, але великі очки продовжує набирати тільки Ферстаппен. А Феррарі та Мерседес надто нестабільні від етапу до етапу, щоб стати другою силою.

На п'ятій позиції закріпився Вільямс, який вкотре закінчивши етап двома машинами у топ-10. Непогано все у Хааса та Рейсінг Буллз, а ось Астон Мартін залишається одним з головних розчарувань сезону. Фернандо «я найнещасливіший гонщик у світі» Алонсо явно розраховував на інше. Іспанець має нуль очок, і якщо не враховувати дебютний сезон у Ф-1 у складі аутсайдера Мінарді, Фернандо проводить найгірший чемпіонат у кар'єрі.
Але Алонсо готовий терпіти заради нового технічного регламенту в сезоні-2026 та генія Едріана Ньюі.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Крістіан Біловар відновився від травми
Микола Шапаренко, Крістіан Біловар та Шола Огундана повернулися до загальної групи