Бензин за 300 доларів. Ціни на паливо у Формулі-1 злетять до небес
Екологічне паливо вдарить по кишеням команд
Команди Формули-1 готуються до значного зростання вартості пального у 2026 році, яке один з керівників уже назвав «абсурдним». Побоювання викликає те, що ціна може зрости у десять разів – до понад 300 доларів за літр.
Розробка нового, повністю екологічного пального, яке вперше буде використано у 2026 році, викликає занепокоєння щодо потенційного впливу на бюджети команд. Після останнього засідання Комісії Формули-1 у Женеві стало зрозуміло, що масштаби проблеми серйозні: нинішні прогнози вказують на вартість у діапазоні від 170 до 225 доларів за літр проти нинішніх 22–33 доларів.
Один із керівників команди заявив, що витрати можуть ще зрости, оскільки виробники продовжують удосконалювати формули пального для досягнення максимальної ефективності. За найпесимістичнішими прогнозами, літр пального може коштувати понад 300 доларів.
За оцінками, при збереженні нинішнього пробігу на гоночний вікенд, команди можуть витрачати на пальне від 80 000 до 100 000 доларів щовихідних. Це еквівалент від 1,9 до 2,4 мільйона доларів за сезон із 24 етапів – істотно більше за поточні витрати. Особливо це вдарить по командах, які не мають партнерських угод із постачальниками пального.
Хоча витрати на пальне будуть виведені за межі бюджету згідно з фінансовим регламентом Формули-1 на 2026 рік, масштаб підвищення залишається проблемою.
У регламенті зазначено:
«Вартість пального, омологованого FIA, придбаного командою Формули-1 або від її імені для використання під час змагань та тестування, разом із вартістю транспортування цього пального до приміщення команди Формули-1».
Можливі зміни у 2027 році
FIA вже врахувала побоювання команд і почала розглядати можливі варіанти зменшення витрат із 2027 року. Одне з рішень, яке обговорюється, – використання стандартних складових із дешевших інгредієнтів. Це обмежить обсяги індивідуальної розробки для виробників пального.
Директор FIA з одномісних болідів Ніколас Томбазіс визнав, що нинішні витрати високі, однак висловив сподівання на зниження вартості внаслідок технологічного прогресу:
«Це відбувається з будь-якою технологією. Спочатку все нове та інноваційне – це фактично прототип. Але поступово, з накопиченням досвіду, витрати знижуються.
Не можна сказати, що завтра це стане доступним для дорожніх авто, але той досвід, який отримують наші партнери, допоможе зробити ці технології дешевшими як для Формули-1, так і для повсякденного ринку».
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Прогнозуємо, як завершиться центральний матч Астон Вілла – Арсенал та інші поєдинки
Ферстапппен взяв поул в Абу-Дабі
