Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну

Формула 1
|
359
0

«Я не відчуваю болід так, як торік». Норріс детально пояснив спад форми

Британець поділився цим перед стартом вкрай важливого для себе Гран-прі Маямі

«Я не відчуваю болід так, як торік». Норріс детально пояснив спад форми
The Race

Ландо Норріс визнає, що він «не на тому рівні», що й минулого року, оскільки йому важко керувати болідом Макларен сезону 2025 року, не надто задумуючись і не витрачаючи зайвого часу на колі.

Після перемоги в чемпіонаті серед конструкторів у 2024 році Макларен розпочали 2025-й із найшвидшою машиною на стартовій решітці Формули-1 та здобула перемогу в чотирьох із п’яти гран-прі, проведених на даний момент. Однак лише одна з цих перемог дісталася Норрісу.

У спеціальному епізоді The Race F1 Podcast, записаному в штаб-квартирі Макларен напередодні Гран-прі Маямі, Норріс розповів ведучому Едду Стро про те, як дрібні проблеми з передньою частиною боліда змушують пілотів брати на себе додатковий ризик – і як цей «складний» процес у машині, за кермом якої він почувається незручно, призводить до невимушених помилок.

Цього року все зводиться до дрібниць, і, чесно кажучи, дуже важко пояснити це простою мовою: «Я борюся з тим чи іншим» – це радше загальне відчуття, яке я маю з цією машиною, коли все не йде природно, – пояснив Норріс.

І коли вам доводиться їздити менш природно – навіть намагаючись адаптуватися до різних сценаріїв і змінити стиль водіння – щойно ви змушені думати дещо інакше, це може коштувати вам дві-три-чотири сотих секунди.

А дві-три-чотири сотих можуть стати різницею між поулом і третім місцем.

Я не можу максимально використати можливості автомобіля так, як хотілося б. Це складно – багато чого відбувається за лаштунками, чого люди просто не бачать і не усвідомлюють.

Але те, що видно всім, – це наслідки цих проблем. Найяскравіший приклад – виліт Норріса в третьому сегменті у Саудівській Аравії, коли він виглядав фаворитом на поул.

Норріс визнає, що найбільша проблема в машині, яка не здається йому природною, полягає у визначенні моменту, коли варто ризикувати останнім колом у кваліфікації, а коли – стриматися.

Особливо, коли ви змагаєтеся з Максом [Ферстаппеном], Оскаром [Піастрі], Джорджем [Расселом], Шарлем [Леклерком] – усі вони намагаються зробити те саме, – додав Норріс.

Ви не можете дозволити собі залишити одну, дві чи три соті на столі. Тож потрібно доводити усе до межі. А щоб робити це, потрібно відчувати кожен крок: межу гальмування, фазу входу в поворот, фазу проходження повороту та виходу з нього.

Якщо виникає навіть невелика невідповідність, якщо машина реагує не так, як ви очікуєте, і ви не можете передбачити недостатню чи надмірну поворотність, вам доводиться замислюватися. І як тільки вам потрібно думати свідомо, ви втрачаєте соті або тисячні частки секунди.

Це узгоджується з тим, що зазначав керівник команди Андреа Стелла під час вікенду в Джидді: Макларен 2025 року не завжди реагує так, як очікують гонщики, коли вони намагаються вичавити максимум.

Чим важче стає, тим більшої точності вимагається, – сказав Норріс.

А чим більше потрібна точність, тим краще ви маєте відчувати машину. І це те, що в мене дуже добре виходило наприкінці минулого сезону. Я справді розумів усе, що відбувалося. Зараз я не можу бути настільки точним, як тоді.

Тому я плачу за це – чи великими помилками, чи блокуваннями коліс, чи іншими дрібницями; я не можу бути настільки точним, як потрібно, і це мені коштує дорого.

Норріс додав, що попри те, що рік загалом чудовий, початок сезону виявився важким, оскільки все дається не так легко, як хотілося б. Саме тому він використав двотижневу перерву між Джиддою та Маямі, щоб «перезавантажитися, краще зрозуміти ситуацію та покращити» відчуття автомобіля.

Також він отримує додаткову енергію від повернення Формули-1 на трасу, де рік тому здобув свою першу перемогу.

Цього року це буде 4 травня, тому це не зовсім річниця, але все одно символічний старт надзвичайного, пам’ятного та історичного сезону для нас як команди, – сказав Норріс.

Оцініть матеріал
(3)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Хто вилетить із еліти? Турнірна таблиця УПЛ за два тури до фінішу
Футбол | 13 травня 2025, 06:23 35
Хто вилетить із еліти? Турнірна таблиця УПЛ за два тури до фінішу

У небезпечній зоні знаходяться: Ворскла, Лівий Берег, Інгулець, Чорноморець

Чемпіонат світу з хокею. Календар і результати матчів (оновлюється)
Хокей | 13 травня 2025, 09:55 2
Чемпіонат світу з хокею. Календар і результати матчів (оновлюється)

Стартує турнір в елітному дивізіоні

Коментарі 0
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.