Формула-1. Прогноз на гран-прі Саудівської Аравії 2025
Старт гонки запланований на 20:00 за київським часом
Старт гонки – о 20:00 за Києвом
Під час третьої кваліфікації учора не впорався з керуванням та розбив свій болід Норріс – лідер сезону Формули-1 за очками. І це на об’єктивно найкращій машині цього сезону. Отже, у Джидді настільки важка траса, що навіть один з найсильніших гонщиків та, можливо, головний претендент на перемогу у цілому сезоні може припуститися помилки. А уявіть, у якому стані зараз ті пілоти, для кого «не доїхати» – справа більш-менш буденна. Припустити, що одразу декілька гонщиків не фінішують, було можливо й до кваліфікації, але перформанс Норріса лише затвердив цю думку: буде дивом, якщо усю дистанцію проїдуть 18+ пілотів.
Важка траса
Вона майже не пробачає помилок. По-перше, через найбільшу середню швидкість серед міських трас усієї Формули-1. По-друге, через відсутність зони вильоту. Не впорався з керуванням – усе, стіна, до побачення. Тобто помилка, дуже ймовірно, коштуватиме можливості фінішувати. По-третє, багато поворотів, аж 27, але більшість – такі, що необхідно проходити на великій швидкості, що, м’яко кажучи, не знижує ймовірність аварій. Плюс, за умови високої щільності є ймовірність, що один невдаха потягне за собою іншого. А ще ж сейфті-кар може зламати багатьом стратегію та змусити ризикувати після поновлення гонки… Це один з найсуворіших треків сезону. До речі, перед кваліфікацією на офіційному сайті Формули-1 у вкладці прогнозів найменш цінним (менше балів дають у випадку вдалого вгадування – отже, вважають найбільш ймовірним) варіантом відповіді на питання «скільки пілотів буде класифіковано?» був «16».

Минулі сезони та теперішній
У 2024-му році на даній трасі не доїхали до фінішу двоє, у 2023-му – також. Проте до цього було значно веселіше. Наприклад, у 2022-му не впорались з керуванням аж 6 пілотів, ще один не фінішував – однак був класифікованим. 2021-й – мінус 5 людей. Тобто середній показник тяжіє до 4-х пілотів, які сходять з дистанції. Для нас важливо визначити: а чи насправді цьогорічні пілоти Ф-1 готові впоратися в середньому краще, аніж вони самі та їх попередники у минулі роки? Як на мене, відповідь очевидна: не готові. Більш ніж чверть гонщиків у 2025-му році – новачки, для деяких заїзд в Австралії взагалі став дебютним у Формулі. Коли у Мельбурні полив дощик, ці пілоти почали вилітати з траси один за одним – тоді тільки 14 змогли доїхати до кінця. Так, у Джидді без дощу, але така вузька траса – це також дещо нове для деяких водіїв болідів. Малоймовірно, що всі впораються.
Потенційні лузери
З чинних пілотів вже ламалися на цій трасі Алонсо, Албон, Гаслі та Цунода, вилітав Рассел, а Стролл примудрився по разу виконати й одне, й інше. Тобто є шанс закінчити гоночні вихідні достроково майже в усіх пілотів середньої та задньої групи. Щодо лідерів – навряд. Вже по 2 рази сходили з дистанції у сезоні Сайнс та Алонсо – середняки. Обидва дуже погано стартували, але поки що нічого не можуть з цим зробити. Сайнс спробував у минулій гонці – наотримував штрафів за те, що штовхався з машинами конкурентів, а потім взагалі зійшов через дірку у боці… Якщо хтось з пари іспанців знову виконає щось таке – буде біда. Особливо страшно за представника «Астон Мартін», машина якого «не їхала» ані на практиках, ані в кваліфікаціях. З цієї ж причини хвилююсь за Стролла: нехай би він ще вийшов на комфортній машині на «прокляту» для себе трасу, але ж не на цій…
Дуен помиляється кожної гонки. Прогресує, так, але помиляється: вже розбивався та отримував штрафні секунди за небезпечні виляння на трасі… Все це робить під тиском: його «підсиджує» Колапінто. Бортолето, чемпіон Ф-2 та Ф-3, як казали перед сезоном, намагається берегти машину – але вже одного разу вилітав з треку. Моральний стан Лоусона взагалі важко уявити: починав сезон за «Ред Булл», через погані результати був понижений до «Рейсінг Буллз», але і з ними вже встигнув отримати і штраф, і бал у ліцензію, і попередження під час практики вже у Джидді. А ще є, наприклад, справді швидкий Хаджар, який злетів в Австралії вже на прогрівочному колі, та Цунода, який ніби вже звикає до боліду «РБ», проте й сам визначає, що він важкий у керуванні… Будь-хто з цих хлопців може підвести свою команду чи то через хвилювання та зневіру, чи то через надмірне бажання довести, що критика на його адресу – несправедлива.

Гарний момент зіграти проти серії
У нас за 3 гонки лише 2 пілота-невдахи (ще є декілька дискваліфікацій після гонок, проте то інше): що це таке? Наприклад, минулого сезону ми мали більш досвідчений склад пілотів, але разом з тим – мінімум 2, які не класифікувались, аж у 4 з 5 стартових гонок. Усього ми мали аж 7 гран-прі, у яких було зафіксовано щонайменше 3 сходи, у першій половині сезону – аж 5. А у поточному якось навіть занадто все добре йде у пілотів… Можливо, щоб компенсувати це статистичне диво, вони будуть сходити третиною учасників в окремих гонках, як це було в Австралії. У такому випадку Джидда – найбільш підходящий вибір.
Прозноз: ТМ17.5 класифікованих пілотів, кф. 2.19
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Українець прийме участь у другому етапі чемпіонату
Президент УАФ вже роздає інтерв'ю