Гран-прі Саудівської Аравії. Все, що треба знати про п'ятий етап Ф-1 2025
Розклад, прогноз та головні питання етапу, який вирішить лідера чемпіонату

Формула-1 вдруге в сезоні повертається на Близький Схід – цього разу до Джидди. Гран-прі Саудівської Аравії відбудеться з 18 по 20 квітня на одній із найдинамічніших трас календаря – міському автодромі на узбережжі Червоного моря. Ця траса славиться своєю високою середньою швидкістю, мінімальними зонами безпеки та складними секціями, які не пробачають помилок.
Минулого року саме тут відбулась одна з найменш інтригуючих гонок сезону, де Ред Булл домінував без реальної конкуренції. Але цьогоріч ситуація зовсім інша – після чотирьох етапів чемпіонату в лідерах опинився не Ферстаппен, а Ландо Норріс. Пілот Макларена випереджає свого напарника Оскара Піастрі всього на три очки, і між ними вже починає розгортатися справжня внутрішня битва за титул.
Розклад Гран-прі Саудівської Аравії за київським часом:
П’ятниця, 18 квітня:
-
Вільна практика 1: 16:30 – 17:30
-
Вільна практика 2: 20:00 – 21:00
Субота, 19 квітня:
-
Вільна практика 3: 16:30 – 17:30
-
Кваліфікація: 20:00 – 21:00
Неділя, 20 квітня:
-
Гонка: 20:00
Особливості траси
Довжина: 6,174 км
Кількість кіл: 50
Три зони DRS:
- Головна пряма перед першим поворотом
- Пряма між 19-м і 22-м поворотами
- Пряма між 24-м і 27-м поворотами
Рекорд кола: 1:30.734 – Льюїс Хемілтон (Мерседес, 2021)
Прогноз погоди на етап в Саудівській Аравії
За прогнозами синоптиків, гоночний вікенд у Джидді 18–20 квітня також пройде під знаком стабільної та спекотної погоди, типової для Саудівської Аравії в цей період року.
У п’ятницю температура повітря підніметься до +33°C за ясного неба. Очікуються майже ідеальні умови для першої практики, без суттєвого вітру чи змін у погоді.
Субота принесе ще спекотніший день – повітря прогріється до +35°C, а в нічний час, під час кваліфікації, температура знизиться до приблизно +30°C. Така стабільність дозволить командам продовжити роботу над налаштуваннями без додаткових зовнішніх факторів.
У день гонки, в неділю, збережеться спекотна та суха погода. Температура знову досягне +34°C, а опадів, згідно з прогнозом, не очікується.
Як і в Бахрейні, спека в Джидді може стати ключовим фактором для вибору шин і стратегії. Температура треку легко може перевищити +40°C, що сприятиме підвищеному зношуванню гуми, особливо на задній осі.
Погодні сюрпризи в Джидді малоймовірні – головним викликом залишиться ефективність в умовах перегрітого асфальту та пошук балансу між швидкістю й стабільністю.
Стратегія та шини на етап
Цього року Піреллі обрала найм’якішу трійку шин у своїй лінійці – C3, C4 та C5, що на один рівень м’якші порівняно з минулим сезоном. Таке рішення стало відповіддю на перебіг минулорічної гонки, коли більшість пілотів провели єдиний піт-стоп уже на сьомому колі, після появи автомобіля безпеки.
Враховуючи ці обставини, постачальник шин вирішив надати м’якші комплекти, аби стимулювати двозупинкову стратегію. Джидда – одна з тих трас, де конфігурація дозволяє обганяти, тож у разі реалізації такої тактики пілоти матимуть шанс компенсувати втрачений час за рахунок темпу на свіжішій гумі. Це додає інтриги до стратегічної боротьби на міській трасі з високою середньою швидкістю.
Прогнозована стратегія від Піреллі у 2024 році:
Приклади стратегії минулого року:
Головні питання та інтриги Гран-прі Саудівської Аравії
На відміну від торішнього етапу, який став однією з найменш насичених гонок сезону, цьогорічний Гран-прі Саудівської Аравії може подарувати чимало тактичних варіантів завдяки м’якшому вибору шин та агресивній трасі в Джидді. Але головне – це відповіді, яких ми чекаємо після подій Бахрейну.
– Чи справді Ред Булл переживає кризу після Бахрейну?
Фініш шостим для Макса Ферстаппена виглядає не катастрофічно – лише сім очок позаду Ландо Норріса. Але реальність значно суворіша: у кваліфікації він не міг змагатись за поул, а в гонці програвав навіть Хаасу та Alpine. Після фінішу Гельмут Марко прямо заявив – Ред Булл наразі лише четверта команда за темпом.
Причини невдачі добре відомі: проблеми з деградацією шин у спеку, поганий баланс на середніх швидкостях і невдалий вибір налаштувань. У Джидді таких умов не буде – траса швидка, а деградація зазвичай не надто висока. Тому саме тут Ред Булл зобов’язані відігратися. Проте навіть сильний результат у Саудівській Аравії не зітре враження від Бахрейну – тепер криза виглядає реальною загрозою.
– Чи зможе Норріс зупинити Піастрі?
На старті сезону фаворитом у Макларені вважався Норріс, але поки саме Піастрі виглядає стабільнішим і швидшим. Він краще розуміє поведінку MCL39, частіше витискає максимум і, головне, не припускається помилок.
Для Ландо настав момент, коли треба брати ініціативу на себе: покращити кваліфікації, стабілізувати гонки й, головне, випередити напарника. У Джидді це особливо важливо – боротьба тут відбувається на межі, а кожна стартова позиція має значення. Якщо Норріс знову поступиться Піастрі, його статус лідера може остаточно похитнутись.
– Чи зможе Рассел залишитися поруч із Макларен?
Джордж Рассел вже тричі піднімався на подіум за чотири гонки та вражає стабільністю. У Бахрейні він був найкращим серед решти, а в чемпіонаті поступається лише Макларенам і Ферстаппену.
Так, Марседес ще не має темпу Макларена, але Джорджу вдається брати очки завдяки холодному розуму та стабільності. Якщо команда зможе зробити хоча б невеликий прорив в оновленнях, Рассел справді може стати претендентом на боротьбу за титул. У Джидді він знову буде поруч – питання лише, чи зможе втрутитися у справжню боротьбу лідерів.
– Чи витримає Хаас роль лідера середнього пелотону?
Несподівано саме Хаас після чотирьох гонок очолює групу середняків. І це після жахливого старту в Австралії, де здавалося, що болід узагалі не підходить до високошвидкісних трас. Але команда швидко зреагувала – нове днище, стабільні виступи, подвійні очки в Китаї та Бахрейні. Окон навіть фінішував п’ятим – найкращий результат для Хааса з часів Магнуссена у 2018-му.
Та Джидда стане справжнім тестом. Якщо проблеми з аеродинамікою залишились – саме тут вони проявляться. VF-25 не прощатиме помилок, і будь-яка нестабільність може миттєво викинути пілотів із очкової зони. Чи вистоїть Хаас – питання важливе, бо конкуренти зовсім поруч.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ


Хабі назвав головні цілі «Реала» на трансферному ринку


Бразилець спробує переконати Фліка підписати Неймара





