Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну

Формула 1
| Оновлено 18 квітня 2025, 17:13
3257
2

Гран-прі Саудівської Аравії. Все, що треба знати про п'ятий етап Ф-1 2025

Розклад, прогноз та головні питання етапу, який вирішить лідера чемпіонату

| Оновлено 18 квітня 2025, 17:13
3257
2
Гран-прі Саудівської Аравії. Все, що треба знати про п'ятий етап Ф-1 2025
Фото: Formula1

Формула-1 вдруге в сезоні повертається на Близький Схід – цього разу до Джидди. Гран-прі Саудівської Аравії відбудеться з 18 по 20 квітня на одній із найдинамічніших трас календаря – міському автодромі на узбережжі Червоного моря. Ця траса славиться своєю високою середньою швидкістю, мінімальними зонами безпеки та складними секціями, які не пробачають помилок.

Минулого року саме тут відбулась одна з найменш інтригуючих гонок сезону, де Ред Булл домінував без реальної конкуренції. Але цьогоріч ситуація зовсім інша – після чотирьох етапів чемпіонату в лідерах опинився не Ферстаппен, а Ландо Норріс. Пілот Макларена випереджає свого напарника Оскара Піастрі всього на три очки, і між ними вже починає розгортатися справжня внутрішня битва за титул.

Розклад Гран-прі Саудівської Аравії за київським часом:

П’ятниця, 18 квітня:

  • Вільна практика 1: 16:30 – 17:30

  • Вільна практика 2: 20:00 – 21:00

Субота, 19 квітня:

  • Вільна практика 3: 16:30 – 17:30

  • Кваліфікація: 20:00 – 21:00

Неділя, 20 квітня:

  • Гонка: 20:00

Особливості траси

Довжина: 6,174 км

Кількість кіл: 50

Три зони DRS:

  • Головна пряма перед першим поворотом
  • Пряма між 19-м і 22-м поворотами
  • Пряма між 24-м і 27-м поворотами

Рекорд кола: 1:30.734 – Льюїс Хемілтон (Мерседес, 2021)

Saudi_Arabia_Circuit.png

Прогноз погоди на етап в Саудівській Аравії

За прогнозами синоптиків, гоночний вікенд у Джидді 18–20 квітня також пройде під знаком стабільної та спекотної погоди, типової для Саудівської Аравії в цей період року.

У п’ятницю температура повітря підніметься до +33°C за ясного неба. Очікуються майже ідеальні умови для першої практики, без суттєвого вітру чи змін у погоді.

Субота принесе ще спекотніший день – повітря прогріється до +35°C, а в нічний час, під час кваліфікації, температура знизиться до приблизно +30°C. Така стабільність дозволить командам продовжити роботу над налаштуваннями без додаткових зовнішніх факторів.

У день гонки, в неділю, збережеться спекотна та суха погода. Температура знову досягне +34°C, а опадів, згідно з прогнозом, не очікується.

Як і в Бахрейні, спека в Джидді може стати ключовим фактором для вибору шин і стратегії. Температура треку легко може перевищити +40°C, що сприятиме підвищеному зношуванню гуми, особливо на задній осі.

Погодні сюрпризи в Джидді малоймовірні – головним викликом залишиться ефективність в умовах перегрітого асфальту та пошук балансу між швидкістю й стабільністю.

Стратегія та шини на етап

Nominations-SA25-EN

Цього року Піреллі обрала найм’якішу трійку шин у своїй лінійці – C3, C4 та C5, що на один рівень м’якші порівняно з минулим сезоном. Таке рішення стало відповіддю на перебіг минулорічної гонки, коли більшість пілотів провели єдиний піт-стоп уже на сьомому колі, після появи автомобіля безпеки.

Враховуючи ці обставини, постачальник шин вирішив надати м’якші комплекти, аби стимулювати двозупинкову стратегію. Джидда – одна з тих трас, де конфігурація дозволяє обганяти, тож у разі реалізації такої тактики пілоти матимуть шанс компенсувати втрачений час за рахунок темпу на свіжішій гумі. Це додає інтриги до стратегічної боротьби на міській трасі з високою середньою швидкістю.

Прогнозована стратегія від Піреллі у 2024 році:

Remaining tyre allocations for drivers in the Saudi Arabian GP

Приклади стратегії минулого року:

2024 Saudi Arabian Grand Prix: Race Day Tyre Analysis | F1 News

Головні питання та інтриги Гран-прі Саудівської Аравії

На відміну від торішнього етапу, який став однією з найменш насичених гонок сезону, цьогорічний Гран-прі Саудівської Аравії може подарувати чимало тактичних варіантів завдяки м’якшому вибору шин та агресивній трасі в Джидді. Але головне – це відповіді, яких ми чекаємо після подій Бахрейну.

Чи справді Ред Булл переживає кризу після Бахрейну?

Фініш шостим для Макса Ферстаппена виглядає не катастрофічно – лише сім очок позаду Ландо Норріса. Але реальність значно суворіша: у кваліфікації він не міг змагатись за поул, а в гонці програвав навіть Хаасу та Alpine. Після фінішу Гельмут Марко прямо заявив – Ред Булл наразі лише четверта команда за темпом.

Причини невдачі добре відомі: проблеми з деградацією шин у спеку, поганий баланс на середніх швидкостях і невдалий вибір налаштувань. У Джидді таких умов не буде – траса швидка, а деградація зазвичай не надто висока. Тому саме тут Ред Булл зобов’язані відігратися. Проте навіть сильний результат у Саудівській Аравії не зітре враження від Бахрейну – тепер криза виглядає реальною загрозою.

Чи зможе Норріс зупинити Піастрі?

На старті сезону фаворитом у Макларені вважався Норріс, але поки саме Піастрі виглядає стабільнішим і швидшим. Він краще розуміє поведінку MCL39, частіше витискає максимум і, головне, не припускається помилок.

Для Ландо настав момент, коли треба брати ініціативу на себе: покращити кваліфікації, стабілізувати гонки й, головне, випередити напарника. У Джидді це особливо важливо – боротьба тут відбувається на межі, а кожна стартова позиція має значення. Якщо Норріс знову поступиться Піастрі, його статус лідера може остаточно похитнутись.

Чи зможе Рассел залишитися поруч із Макларен?

Джордж Рассел вже тричі піднімався на подіум за чотири гонки та вражає стабільністю. У Бахрейні він був найкращим серед решти, а в чемпіонаті поступається лише Макларенам і Ферстаппену.

Так, Марседес ще не має темпу Макларена, але Джорджу вдається брати очки завдяки холодному розуму та стабільності. Якщо команда зможе зробити хоча б невеликий прорив в оновленнях, Рассел справді може стати претендентом на боротьбу за титул. У Джидді він знову буде поруч – питання лише, чи зможе втрутитися у справжню боротьбу лідерів.

Чи витримає Хаас роль лідера середнього пелотону?

Несподівано саме Хаас після чотирьох гонок очолює групу середняків. І це після жахливого старту в Австралії, де здавалося, що болід узагалі не підходить до високошвидкісних трас. Але команда швидко зреагувала – нове днище, стабільні виступи, подвійні очки в Китаї та Бахрейні. Окон навіть фінішував п’ятим – найкращий результат для Хааса з часів Магнуссена у 2018-му.

Та Джидда стане справжнім тестом. Якщо проблеми з аеродинамікою залишились – саме тут вони проявляться. VF-25 не прощатиме помилок, і будь-яка нестабільність може миттєво викинути пілотів із очкової зони. Чи вистоїть Хаас – питання важливе, бо конкуренти зовсім поруч.

Оцініть матеріал
(18)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Коментарі 2
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.
Forcer Petya
Для мене головна інтрига - чи зможе нарешті поїхати Феррарі і боротися за перемогу