Макларен на поулі, Феррарі і Ред Булл – знову проблеми. Аналіз кваліфікації
Гран-прі Бахрейну: чим зумовлений провал Норріса, та як Ферстаппен знову пересилив себе
Сезон-2025 набирає обертів, і вже четвертий етап чемпіонату змусив переглянути уявлення про розстановку сил у пелотоні своєю кваліфікацією.
Сесія кваліфікаційних заїздів Гран-прі Бахрейну подарувала несподіваного героя – Оскара Піастрі, який здобув свою другу поул-позицію у Формулі-1. Тоді як інші фаворити боролися не лише з конкурентами, а й зі своїми болідами, Макларен продемонстрував вражаючу готовність, і саме ця команда поки найкраще адаптувалася до умов етапу.
Макларен
На цей етап сезону Макларен вийшов у відмінній формі, з добре збалансованим болідом, що дозволяє ефективно працювати на різних типах трас. Завдяки високому рівню притискної сили, MCL39 тримає шини в оптимальному температурному вікні, що є критично важливим для досягнення гарних результатів у кваліфікації.
Після усіх практик команда обрала жорстке налаштування задніх амортизаторів, що сприяло швидкому стисненню амортизаторів і дозволило Оскару Піастрі продемонструвати відмінний розгін. Як результат, йому вдалося не лише тримати високий темп на всіх секторах, а й здобути поул-позицію, навіть попри найнижчу максимальну швидкість порівняно з конкурентами.
Проте Ландо Норріс, хоча й мав конкурентоспроможний темп, не зміг реалізувати свій потенціал на вирішальному колі. Він припустився кількох помилок на гальмуванні та в повільних поворотах, що вплинуло на його результат.
Це вкотре підкреслює проблему нестабільності задньої осі, яка спостерігалася на попередніх етапах сезону. Норрісу складно синхронізувати свій стиль пілотування з болідом, особливо в кваліфікаціях. Він може мати вищий потенційний темп за напарника, але через помилки не завжди може повністю реалізувати його. Оскар Піастрі, зі своїм плавним стилем, не має таких проблем, тому поступово випереджає Ландо в боротьбі за титул, і якщо ситуація не зміниться, саме Піастрі може стати основним претендентом на лідерство.
Мерседес
Мерседес зробив ставку на зменшений рівень притискної сили, що дозволило збільшити швидкість на прямих ділянках. Такий підхід допоміг уникнути перегріву шин, чого не вдалося досягти Ред Булл та Феррарі, які знову мали проблеми з цією недугою. Зниження прижимної сили дало боліду перевагу на прямих, але за рахунок цього Мерседес втратив стабільність на поворотах.
Джордж Расселл продовжує максимально ефективно працювати з болідом, хоча і з незначними проблемами в управлінні на повільних поворотах. Кімі Антонеллі показав добрий темп, наблизившись до рівня Джорджа. Однак у кваліфікаційному режимі команді ще не вдалося досягти повної стабільності в управлінні, особливо на останніх фазах кола.
Феррарі
Феррарі знову зіткнувся з технічними обмеженнями SF-25. Попри це, Шарль Леклер продемонстрував неймовірну майстерність, витягуючи максимум із боліда. Йому вдалося ефективно працювати з шинами, підтримуючи їх у оптимальному температурному діапазоні, що є ключовим для швидких колів. Однак, через недостатню поворотність боліда, особливо на складних поворотах, таких як шпильки і шикана, це стало головною проблемою для «червоної» машини.
Льюїс Хемілтон, в свою чергу, все ще не повністю довіряє боліду і його здатності працювати з шинами на межі. Проблеми з перегрівом задніх шин обмежують його можливості на колі та перешкоджають виведенню боліда на конкурентоспроможний рівень. Наприклад, праве заднє колесо підняло температуру на 11 градусів вище нормального діапазону в кінці кола, що значно вплинуло на ефективність у кваліфікації.
Ред Булл
Ред Булл, після кардинальних змін налаштувань, знову стикається з недостатньою поворотністю та перегрівом шин. Макс Ферстаппен змушений був вдаватися до раннього перемикання передач, щоб уникнути пробуксовок і зберегти шини в робочому діапазоні температур.
На швидких поворотах та під час гальмувань болід все ще не перебуває в комфортному робочому вікні. Це не дозволяє пілотам атакувати на повну, хоча Макс Ферстаппен зумів максимально скористатися перевагами концепції боліда, зберігаючи високу стабільність на виході з поворотів.
Альпін
Альпін, незважаючи на значний недолік потужності силової установки, змогли виграти кілька десятків часток завдяки грамотній роботі з шинами. П'єр Гаслі знову показав відмінний темп, працюючи на межі своїх можливостей, зберігаючи гуму в оптимальних температурах. Хоча на фоні потужніших конкурентів команда втратила близько 0,25-0,35 секунди на колі, це не стало перешкодою для досягнення хороших результатів у кваліфікації. Другий стартовий ряд і четверте місце стануть гарною платформою для здобуття перших очок у сезоні, як для нього особисто, так і для команди.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
У Вашингтоні пройшло жеребкування фінального раунду чемпіонату світу
Британець достроково завершив фінальну практику сезону