Найкращий пілот Ф-1, посередність Феррарі, рекорд Кімі – що було в Японії
Підсумки третього етапу сезону Формули-1 у Японії
Після двох перемог пілотів Макларена у перших двох етапах сезону Формули-1 Макс Ферстаппен на Гран-прі Японії розбив домінування суперника і в красивому стилі забрав поул та перемогу, нагадавши про те, чому є 4-разовим чемпіоном.
Чистий клас
«Pure class» сказав бос Ред Булла Крістіан Хорнер у радіообміні з Максом Ферстаппеном після кваліфікації в суботу. 4-разовий чемпіон видав сенсаційне коло і завоював поул, вразивши не лише свого керівника та конкурентів з Макларена, а і Фернандо Алонсо. Іспанець зі своїм статусом і досвідом не розкидатиметься заявами, але гонщик однозначно назвав Ферстаппена найкращим пілотом Ф-1 прямо зараз, наголосивши, що лише Макс міг проїхати таке коло.
Головне тут не в самій перемозі у кваліфікації, а у боліді. Ми розуміємо, що у Формулі-1 техніка є неймовірно важливим чинником, але виступи Ферстаппена показують, що клас і рівень пілота не менше впливають на результати. Розмови про «самовозку Ред Булла» вже давно можна було залишити в минулому, але Ферстаппен щоразу демонструє реальну різницю, яку робить талант і клас гонщика Ф-1.
У гонці Ферстаппен показав безпомилкову їзду і не дав Ландо Норрісу та Оскару Піастрі жодного шансу. Макларени пресингували Макса, але лідер етапу все зробив настільки правильно, що перспектив проти Ферстаппена не було б ні в кого.
Ферстаппен у боротьбі за титул. А Ред Булл?
Навіть клас Ферстаппена не міг компенсувати проблеми боліда Ред Булла в Австралії та Китаї, де пілот не мав шансів боротися за перемоги. Питання в тому, чи реально команда зуміла покращити машину і поставити її на рівень Макларена. Очікувалося, що краща робота з гумою дозволить Норрісу та Піастрі обійти Ферстаппена на автодромі Судзука, але Макс спокійно оборонявся і не дав суперниками жодної атаки. Потрібно стежити у наступних гонках, чи домінуватиме Макларен на сухій трасі так, як на перших двох етапах.
Ред Булл все ще поступається Макларену в гоночному темпі, проте якщо відставання буде таким, як у Японії, то Ферстаппен однозначно має шанси на п'ятий чемпіонський титул. Особливо в тому випадку, якщо Норріс і Піастрі почнуть відбирати один в одного очки і навіть в ідеальному для Макса випадку конфліктувати між собою.

Getty Images/Global Images Ukraine
З Кубком конструкторів ситуація складніша. Це не 2023 рік, і лише Ферстаппен не витягне перемогу у командному заліку. За три етапи очки для Ред Була набирав тільки Макс, а в таблиці Бики вже відстають від Макларена на 50 очок і пропустили вперед Мерседес. Цікаво, що далі покаже Юкі Цунода.
У першій гонці за Ред Булл японець фінішував 12-м, що можна назвати прийнятним результатом. У команді чудово знають усі проблеми з керуванням цим болідом, тому готові дати Цуноді час. Той час, який не отримав Ліам Лоусон, але навряд чи навіть менеджмент Биків піде на другу заміну пілота протягом одного сезону. Та й міняти нема на кого.
Рекордсмен Антонеллі
Етап у Японії був останнім шансом пілота Мерседеса Андреа Кімі Антонеллі побити рекорд Ферстаппена і стати наймолодшим переможцем гонки. Однак італієць встановив рекорд Ф-1 як наймолодший лідер гонки і має ще багато часу, щоб стати наймолодшим переможцем кваліфікації.
Важливо, що 18-річний Антонеллі виглядає абсолютно не гірше досвідченого напарника Джорджа Расселла. Британець, звичайно, за рахунок свого рівня та стабільності випереджає партнера у загальному заліку, але розслаблятися Расселлу точно не варто. Простого життя з Антонеллі Джордж не матиме.

Getty Images/Global Images Ukraine
Експерти відзначили прогрес Андреа Кімі протягом етапу в Японії. Якщо в практиках він значно програвав Расселлу, то у кваліфікації скоротив відрив, а наприкінці гонки взагалі їхав швидше за Джорджа. У загальному заліку Расселл випереджає Антонеллі на 15 пунктів.
Посередня Феррарі
Старт сезону Скудерії можна сміливо називати саме посереднім. Нічого особливого, і навіть ближче до провалу, ніж хоча б до нормального виступу. Якщо не брати перемогу Льюїса Хемілтона в спринті Гран-прі Китаю, то пілоти Феррарі за три гонки жодного разу не були на подіумі і стабільно поступаються не лише Макларену і Ред Буллу, а і Мерседесу.
Після етапу в Японії Шарль Леклер і Льюїс Хемілтон дружно відзначили, що болід просто не має темпу, от і вся проблема. У команді сподіваються на оновлення машини, проте до старту європейської частини сезону навряд чи варто розраховувати, що Феррарі почне боротися за топ-3 у кваліфікаціях та гонках. Клас Леклера та Хемілтона не компенсує проблеми боліда Феррарі. Звичайно, ситуацію погіршила дискваліфікація обох пілотів після гонки у Китаї, позбавивши команду 18 очок у Кубку конструкторів. У командному заліку Скудерія лише четверта, а відставання від третього Ред Булла вже становить 26 пунктів. І це у ситуації, коли за три гонки у Биків очки набирав лише Ферстаппен.

Getty Images/Global Images Ukraine
На жаль для італійської команди, після Японії буде ще два гран-прі за два тижні, тож часу на серйозні зміни в інженерів Феррарі немає. Факт у тому, що команда зараз банальна лише 4-та сила чемпіонату, хоча очікування після запрошення Хемілтона були вкрай оптимістичними.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Важливі події у всіх видах спорту спільно від Sport.ua та GGBET
Цього разу за втомою від єврокубків заховатись не вийде