Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну
Формула 1
| Оновлено 05 квітня 2025, 23:05
2411
3

Що поул Ферстаппена значить для гонки, та хто насправді мав бути першим

Аналіз всіх головних подій Гран-прі Японії

| Оновлено 05 квітня 2025, 23:05
2411
Що поул Ферстаппена значить для гонки, та хто насправді мав бути першим
Getty Images/Global Images Ukraine

Сьогодні, 5 квітня відбулася кваліфікація Гран-прі Японії, яка підтвердила тенденції, про які йшлося у вчорашньому аналізі практик: Макларен залишився найсильнішим на одному колі, але знову не реалізував увесь потенціал, Ред Булл суттєво додав завдяки змінам у налаштуваннях, а Мерседес і Феррарі опинилися у дуже щільній боротьбі між собою. Команди підтвердили свої технічні напрями, а кваліфікаційний пелотон вкотре виявився щільним і конкурентними.

Ферстаппен, Норріс та Піастрі. Боротьба за поул

Макларен має найвищий рівень притискної сили серед усіх, проте знову не змогли реалізувати потенціал боліда в повній мірі.

Перед початком суботи команда Ред Булл кардинально змінила підхід до налаштувань RB21. Як зазначалося у вчорашньому аналізі практик, Ред Булл вміє створити «диво» в налаштуваннях боліда з п’ятниці на суботу – і саме це й сталося. За словами керівника команди Крістіана Хорнера, зміни охопили перерозподіл ваги, параметри роботи амортизаторів, жорсткість пружин і стабілізаторів поперечної стійкості. Ці кроки допомогли відкрити реальний потенціал боліда – машина вперше за кілька тижнів опинилася у своєму робочому вікні.

Передусім окрему увагу варто приділити роботі з гумою – Ферстаппен ідеально підготував шини до фінального заїзду, вивівши їх у потрібний температурний діапазон.

Попри те, що деякі проблеми з балансом залишилися, Ферстаппен зумів нівелювати їх своїм пілотажем. У 11-му повороті, наприклад, він використовував гостру, так звану V-подібну траєкторію – пізніше входження в поворот з меншим утриманням мінімальної швидкості, але ефективнішим розгоном.

Особливо багато часу він виграв у фінальній шикані (близько 0,2 секунди), де RB21 працював стабільно на поребриках – щонайменше в руках Макса. Це – відчутний прогрес порівняно з попередніми етапами.

Getty Images/Global Images Ukraine

Ландо Норріс, своєю чергою, підійшов надто обережно до гальмування перед шиканою – він загальмував раніше, ніж Леклер і Ферстаппен, і втратив дорогоцінні десяті, хоча до цього все ж трохи випереджав нідерландця. У гальмівних зонах машина виглядає нестабільною, і ця проблема триває весь вікенд.

Оскар Піастрі ж просто не зібрав ідеального кола – особливо слабким вийшов перший сектор, де MCL39 дуже чутлива до зміни вітру. Сьогодні напрямок повітря в «есках» змінився на попутний, і це негативно вплинуло на стабільність машини.

Крім того, Ферстаппен налаштував болід на менший рівень притискної сили, що завтра дуже допоможе йому, якщо він не програє старт. Справа в тому, що болід Макларен, крім високого рівня прижиму, ще й програє конкурентам за аеродинамічною ефективністю, тому здійснити обгін на прямій – що Норрісу, що Піастрі, буде вкрай непросто.

Феррарі стабільна, але обмежена можливостями SF-25

Шарль Леклер провів дуже зібране коло, враховуючи обмеження SF-25. Йому вдалося утримати шини в робочому температурному діапазоні — одне з головних завдань на швидкому колі. Проте недоповертаємість усе ще лишається головним ворогом «червоної» машини — особливо в шпильці, «ложці» та шикарі.

Команда спробувала скоригувати поведінку задньої частини за допомогою жорсткішого стабілізатора поперечної стійкості та більш відкритого диференціала, але цього виявилося замало. Баланс — на межі між стабільністю та надмірною поворотністю, що змушує пілотів шукати компроміс.

Льюїс Хемілтон, який теж мав проблеми зі стабільністю, зізнався, що зосередився на гоночних налаштуваннях. Проте в кваліфікаційному режимі машина програвала і за темпом, і за впевненістю в поворотах.

Getty Images/Global Images Ukraine

Мерседес поруч

У Мерседес філософія налаштувань цього вікенду нагадує Феррарі – з акцентом на прискорення та стабільність у повільних поворотах. Команда змогла досягти певного прогресу – болід виглядав краще на прямих, а силова установка додала потужності.

Кімі Антонеллі нарешті проїхав на одному рівні з Джорджем Расселлом, хоча Джордж продовжує вичавлювати з боліда максимум. У першому повороті він агресивно заніс швидкість, але згодом втратив темп – можливо, через перегрів шин або помилку в точці апексу.

Getty Images/Global Images Ukraine

Берман та Хаджар герої кваліфікації

Олівер дійсно зумів використати весь потенціал машини, майже не допускаючи помилок протягом сесії. Особливо добре – вже майже традиційно – він виглядав у повільних поворотах. Також було помітно, що пілот Хаас намагався скоротити дистанцію де тільки можна і не можна. На одному колі через спробу спрямити траєкторію в «есках» він зачепив гравій, але на іншому – в фінальній секції після шикани – тримався якомога ближче до меж траси і стіни біля боксів, щоб скоротити відстань.

Як результат – 10-те місце і вихід у третій сегмент.

Getty Images/Global Images Ukraine

Хаджар, попри скарги протягом усієї кваліфікації на проблеми з машиною, зумів видати чудове коло з часом і результатом, на який машина дійсно була здатна. На що саме скаржився француз, із трансляції не було зрозуміло, але за онборд-камерою видно: проблема більш за все була пов’язана з гальмами. Завдяки нескладним маніпуляціям механіків у боксах ситуацію частково вдалося виправити.

Getty Images/Global Images Ukraine

Цунода: 14-те місце провал чи успіх?

Після першого тренування, де різниця між ним та Ферстаппеном склала лише 0,107 секунди, та першого сегменту, де пілоти також були в топ-10, склалося враження, що Ред Булл нарешті знайшли пілота, який може їхати в стилі Макса і не надто йому поступатися. Але другий сегмент і 14-те місце (після штрафу Сайнса) змусили фанатів опуститися з небес на землю.

Проте, хай і не кардинально, але результат був радше викликаний помилками, аніж відсутністю швидкості в Юкі. Машина йому підходить значно більше, ніж Лоусону, якого він замінив. Механіки вже встигли відзначити, наскільки Цунода виглядає впевненішим як у налаштуванні боліда, так і за його кермом.

Результат японця зіпсували кілька дрібних помилок та невдач протягом кола: в шикані перед виходом на головну пряму болід Юкі трохи знесло, як і після 1–2 повороту перед «есками». Потім – незначний трафік перед найдовшою прямою і той самий знос у фінальній шикані, як і перед початком кола. Крім того, Цунода зазначив у коментарі після кваліфікації, що робоче вікно боліда настільки вузьке, що будь-яка помилка вибиває машину з нього. Тобто час втрачається не лише безпосередньо під час помилки, а й протягом кількох поворотів після неї — поки не вдається повернутися до робочого режиму.

Таким чином, Юкі втратив через усі ці невдачі близько 0,15–0,20 секунди – а це якраз межа проходу в третій сегмент. В будь якому випадку поки що японця можна лише похвалити, адже його попереднику Ліаму Лоусону не вдавалось навіть вийти до другого сегменту.

Getty Images/Global Images Ukraine
Оцініть матеріал
(28)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Фінал сезону Ф1. Гран-прі Абу-Дабі. Результати, розклад і прогноз
Авто/мото | 05 грудня 2025, 10:30 0
Фінал сезону Ф1. Гран-прі Абу-Дабі. Результати, розклад і прогноз

Анонс 24-го етапу Ф1. Чемпіонат прямує до фінального вікенду сезону

ОФІЦІЙНО. УЄФА покарав УАФ після матчу з Ісландією в кваліфікації ЧС-2026
Футбол | 04 грудня 2025, 22:39 9
ОФІЦІЙНО. УЄФА покарав УАФ після матчу з Ісландією в кваліфікації ЧС-2026

Союз європейських футбольних асоціацій оштрафував Українську асоціацію футболу

Коментарі 3
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.
antt
Завтра буде видно чи зможе Ферстапен реалізувати свій поул, тобто чи зможе мати реальні шанси на перемогу в гонці, чи принаймні матиме можливість випередити хоч одного макларена. І таким чином також буде видно чи будуть шанси на титул в цьому сезоні. Зараз він досить успішно набирає пункти в свій актив. Тобто зараз у нього виклик в слабшому боліді боротися з макларенами як і більшу частину минулого сезону.