Формула-1 повертається до Японії – важливого етапу в календарі чемпіонату. Гран-прі Японії пройде з 4 по 6 квітня на трасі Сузука, яка славиться своїми складними поворотами та технічною конфігурацією.
Сузука – одна з найвимогливіших трас сезону, відома швидкісними секціями та зміною напрямку на першому секторі, а також легендарним поворотом 130R. Баланс між аеродинамікою та зносом шин тут відіграє ключову роль, а можливі зміни погоди можуть ускладнити стратегію команд.
Минулого року цей етап став одним із останніх, коли Ред Булл мав суттєву перевагу над суперниками. Макс Ферстаппен виграв кваліфікацію та гонку, не залишивши шансів конкурентам. Але в 2025 році ситуація змінилася – тепер лідерами є Макларен.
Розклад Гран-прі Японії за київським часом
П’ятниця, 4 квітня:
- Вільна практика – 05:30
- Вільна практика – 09:00
Субота, 5 квітня:
- Вільна практика – 05:30
- Кваліфікація – 09:00
Неділя, 6 квітня:
Особливості траси
Довжина: 5,807 км
Кількість кіл: 53
Одна зона ДРС: на головній прямій
Рекорд кола:
- В кваліфікації: 1:27,064 (Себастьян Феттель, Ferrari SF90, 2019)
- В гонці: 1:30,983 (Льюїс Хемілтон, Mercedes AMG F1 W09 2018)
![undefined]()
Японська траса Сузука відома своїми технічними секціями з частими змінами напрямку на першому секторі, а також одним із найбільш легендарних поворотів в історії автоспорту – 130R на третьому секторі.
Прогноз погоди на етап в Японії
За прогнозами синоптиків, гоночний вікенд у Судзуці 4–6 квітня пройде за мінливих погодних умов. У п’ятницю та суботу очікується суха погода з температурою до +21°C, що створить стабільні умови для тренувань і кваліфікації. Однак у день гонки ситуація може змінитися – ймовірність дощу становить 55%, а температура знизиться до +20°C.
Значна різниця в умовах між суботою та неділею може серйозно вплинути на поведінку шин, зчеплення з трасою та стратегічні рішення команд. Баланс налаштувань болідів стане ключовим фактором успіху, адже те, що працюватиме в сухій кваліфікації, може не спрацювати в дощовій гонці.
Подібний сценарій традиційно приносить хаос, можливі несподівані розклади та зміни сил на трасі. Команди, які краще адаптуються до мінливих умов, можуть отримати суттєву перевагу.
Схожі умови і відповідно вище перечислені проблеми виникли у команд в Австралії, кілька тижнів тому, і етап видався напрочуд вдалим та цікавим, сподіваємось і Японія не підведе.
Стратегія та шини на етап
![Японські шини GP]()
Як можна було зрозуміти з конфігурації траси та складності поворотів, через такі навантаження шини швидко зношуються, тож традиційно до Японії привозять найжорсткіші комплекти гуми: C1, C2, C3 відповідно.
Минулого сезону з такими ж комплектами Піреллі прогнозувала стратегії на два піт-стопи, які відрізнялися між собою, за винятком одного спільного моменту – у кожному варіанті рекомендувалося використовувати жорстку гуму для другого відрізку.
Прогнозована стратегія від Піреллі у 2024 році:
![Pirelli Motorsport] The projected optimal strategy for the Japanese GP is C3-C1-C1 with other two-stop variants also on the cards : r/formula1]()
Однак ранні червоні прапори через аварію Алекса Албона та Даніеля Ріккардо внесла свої правки, хоч від двох піт стопів ніхто і не відмовлявся, на ділі дехто вирішив розтягнути одну зупинку після рестарту.
Приклади стратегії минулого року:
![2024 Japanese Grand Prix: Race Tyre Analysis | F1 News]()
Оновлене покриття та гравійні пастки
На трасі Судзука взимку оновили покриття, що дозволило мінімізувати перебої в її роботі, зберігаючи можливість проведення місцевих заходів і чемпіонатів підтримки. Інженери використали сучасні матеріали, щоб забезпечити більш однорідну поверхню, покращити зчеплення та зменшити знос шин.
Крім того, особливу увагу приділили дренажній системі – це критично важливий аспект для траси, яка часто стикається з рясними опадами під час Гран-прі Японії. Оптимізація відведення води має допомогти уникнути локальних підтоплень і зробити гонку безпечнішою.
Оновлене покриття обіцяє стабільніші умови для пілотів, що може призвести до підвищення швидкості на поворотах та ще більш напруженої боротьби колесо в колесо. Однак для команд це означає необхідність швидкої адаптації – дані попередніх років можуть виявитися менш актуальними, а успіх значною мірою залежатиме від точності моделювання та аналізу нового стану траси.
![Зображення]()
Також було змінено розташування гравійних пасток – їх перемістили ближче до меж траси та поребриків. Це не має суттєво вплинути на швидкість проходження кола, тож ті, хто можуть показати хороший час, не матимуть перешкод. Однак ризик помилок та вильотів збільшиться, особливо в умовах дощу.
Яскравий приклад небезпеки гравію на мокрій трасі – Гран-прі Австралії цього року, де Фернандо Алонсо втратив контроль і врізався в бар’єри після того, як наїхав на гравій, винесений на траєкторію іншим пілотом.