Гран-прі Китаю. Як Піастрі здолав Норріса, а Феррарі втратили подіум
Детальний аналіз етапу: відповіді на всі ключові запитання етапу

Гонка в Шанхаї виявилася справжнім випробуванням для пілотів, адже нові умови на трасі змусили багатьох адаптуватися до непередбачуваних змін. Оновлене покриття траси, яке спричинило перегрів шин та недостатню поворотність машин, стало серйозною проблемою для багатьох учасників. Це додало ще більше непередбачуваності до етапу, де пілоти змушені були знайти баланс між швидкістю та управлінням болідом.
Піастрі та Норріс продовжують вражати стабільністю, демонструючи не тільки швидкість, але й здатність адаптуватися до складних умов гонки. Водночас, команди, такі як Феррарі та Рейсінг Буллз, зазнали труднощів, попри наявність конкурентоспроможних машин. Технічні проблеми, включаючи перегрів гальм і зношення гуми, стали визначальними для результату багатьох пілотів.
Шанхайський етап ще раз підкреслив, як важливо вміння пілотів і команд адаптуватися до нових умов і витримувати тиск на всіх етапах гонки. Втрати часу на трасі та необхідність коригувати поведінку боліда в умовах змін не стали на заваді деяким пілотам, які змогли продемонструвати високий рівень майстерності та стійкості.
Старт
Як і майже завжди, ключове значення в групі лідерів для подальших подій відіграв старт і перші кола. Першим на решітці був Оскар Піастрі, який за день до цього здобув свою дебютну перемогу в кваліфікації. Далі – Джордж Расселл, а третім стартував Ландо Норріс, який протягом усього етапу боровся з машиною. Але, забігаючи наперед, після гонки в інтерв’ю він заявив, що знайшов відповіді на свої проблеми та значно прогресував протягом заїзду.

Головні події серед лідерів:
- старт пілотів Макларен
- контакт Феррарі
- провал старту Макса
Розберемо їх по черзі.
Чудова командна робота Макларен
Час реакції та ривок у топ-3 були приблизно рівними, ключовими стали події в першому повороті. Оскар Піастрі на межі агресивності заблокував Расселла перед першим поворотом, через що той був змушений загальмувати трохи раніше. Цим моментально скористався Ландо Норріс (відео знизу) і випередив пілота Мерседес, значно полегшивши собі роботу, як мінімум до моменту піт-стопу.
Спринт показав, що траса в Китаї все ще значно більше полегшує роботу тому, хто має перевагу позиції і їде в чистому повітрі. Після оновленого асфальту, який додає гранулювання гуми, пілот, що їде за іншим, отримує набагато більший знос шин та втрачає в ефективності аеродинаміки боліда.
В цей час позаду топ-3 відбулися події, які змінили подальшу боротьбу за подіум.
Інцидент між Феррарі, Ферстаппеном та Антонеллі
Макс, як завжди, робить чудовий ривок до першого повороту, але в ньому ж виїжджає занадто широко і пропускає обох пілотів Феррарі, відкотившись з 4-го на 6-е місце.
В цей момент перший з пілотів Скудерії Льюїс Хемілтон виїхав занадто широко, коли обганяв Макса. Можливо, він хотів захиститись від моментальної контратаки нідерландця, а можливо просто не розрахував швидкість на вході.
Спостерігаючи за подіями попереду себе, Леклер здійснив доволі сміливий маневр, намагаючись обігнати напарника. Це не увінчалося успіхом, і натомість монегаск пошкодив бокову частину переднього антикрила (відео інциденту знизу). За оцінками команди, це призвело до втрати близько 20-30 пунктів притискної сили та 0.3 секунди з кола відповідно.
Відеоповтор інциденту з камери на боліді Леклера:
Постраждав від цього не лише Леклер, а й Кімі Антонеллі, який їхав позаду. Пілот Мерседес пошкодив днище відразу на старті і проїхав так до кінця. Вже другу гонку поспіль ми не можемо побачити реальну швидкість новачка з різних причин. Можливо, в Японії буде видно, на що справді здатен італієць.
Перший відрізок
Після вище перелічених подій гонка стабілізувалась, і пілоти з часом нарощували відриви один від одного.
Піастрі, Норріс і Расселл їхали у своїй лізі, відриваючись від решти. Ландо не мав можливості здійснити атаку на напарника, окрім однієї спроби, коли був у зоні ДРС на перших колах, а Джордж у свою чергу після програної позиції на старті просто був поряд з Макларенами. Всі намагались контролювати гуму, адже знос був великим у попередні дні, а Піреллі прогнозувала лише варіанти з двома зупинками (фото знизу). Забігаючи наперед, ця тактика була б хибною.
Повертаючись до Ферстаппена та Скудерії, чинний чемпіон до хвилі зупинок відставав аж на 5 секунд.
Хвиля піт-стопів
Група лідерів протрималась до 15-го кола, на якому Оскара та Расселла запросили в бокси для переходу на жорстку гуму. Норріс був вимушений залишитись на трасі, щоб не чекати напарника, і цим самим програв позицію Расселлу через андеркат з боку Мерседес.
Проте на 18-му колі Норріс швидко випередив Джорджа (відео знизу), і на жорсткій гумі Мерседес вже не міг триматися в темпі конкурентів з боку Макларен. Згодом Норріс випередив і Албона, який розтягував перший відрізок і ще не був на піт-стопі.
asi fue el sobrepaso de Norris a Russell#F1 #ChineseGP pic.twitter.com/HRKG9sRket
— SHF77 (@SHF77382749) March 23, 2025
Після всіх перелічених перепитій темп серед лідерів стабілізувався. Розрив між пілотами Макларен був в районі 2.7–4.8 секунди з перепадами часу час від часу, то в одну, то в іншу сторону.
Переломний момент стався незадовго до кінця заїзду. Норріс сказав по радіо, що відчуває, що педаль гальма здається довшою, і проблема стає все більш помітною.
Розрив в топ-3:
- 53 коло: Піастрі (+0.000) - Норріс (+2.773) - Расселл (+9.193)
- 54 коло: Піастрі (+0.000) - Норріс (+4.319) - Расселл (+8.689)
- 55 коло: Піастрі (+0.000) - Норріс (+7.203) - Расселл (+5.191)
- 56 коло: Піастрі (+0.000) - Норріс (+9.748) - Расселл (+1.349)
Втрата на кожному колі була значною, і щоб дожити до кінця заїзду і не втратити позиції в чемпіонаті, Ландо значною мірою змінив процес гальмування перед поворотом:
- гальмував пізніше, але слабше, щоб гума не почала перегріватися
- відпускав педаль газу на 180 метрів раніше перед 14-м поворотом на найдовшій прямій
Сам пілот описав це як свій «найбільший нічний кошмар». Норрісу в якомусь сенсі пощастило з моментом, коли почалась проблема, і коли закінчилась гонка.
Чи міг Норріс перемогти, і чому Піастрі був кращим?
Порівнюючи етапи минулого та цього року, ми бачили, ніби різних пілотів за кермом. Вартий уваги лише поул в дощ з перевагою 1.3 секунди та друге місце в основній гонці посухи ще до оновлення Макларен. А цього вихідного ми чули безліч скарг на стабільність машини та повне нерозуміння з боку Ландо.
Причина в новому асфальті та конфігурації траси. У 2025 році покриття траси в Шанхаї було оновлено, що спричинило серйозні проблеми з перегрівом передніх шин, особливо лівої. Це призвело до недостатньої поворотності в довгих швидкісних віражах.
Сам Норріс не приховував свого невдоволення цими умовами, зазначивши, що ненавидить недостатню поворотність майже так само, як і відмову гальм. Він, навпаки, любить надмірну і гостру передню частину. Крім того, він дуже агресивно працює на гальмуванні, тому вкупі з оновленням траси та проблемами з гальмами це стало справжнім випробуванням для британця.
В свою чергу, Оскар – це протилежність свого напарника. Він значно комфортніше почувається за кермом боліда, коли той має схильність до недостатньої поворотності. Крім того, Оскар дуже плавно кермує болідом, що однозначно було більш сприятливим у подібних умовах траси.

А поул, хороший старт та чисте повітря в гонці дозволили реалізувати потенціал пілота та боліда. Але навіть за таких різних умов за кермом, Піастрі відігравав в кращому випадку так само, як Норріс в австралійця минулого етапу – вийшовши на 44-му колі після вильоту першого.
Якщо прибрати всі зовнішні фактори перших двох етапів, можна впевнено стверджувати, що пілоти майже рівні за швидкістю на даному етапі чемпіонату, і все лише починається.
Феррарі вдруге поспіль руйнує собі гонку стратегією, хоча потенціал був!
Після першої хвилі піт-стопів, починаючи з 29-го кола, Ферстаппен почав відігравати час у Скудерії. І на 37-му колі Феррарі вирішила розділити своїх пілотів по стратегії: Шарля перевели на альтернативну тактику з одним піт-стопом, а Хемілтона зазвали в бокси.
Як з’ясувалося пізніше, це була повільніша стратегія, і команда фактично розчистила дорогу Максу, який був лише в 2-х секундах позаду у британця та все сильніше скорочував відставання. Таким чином, Ферстаппен за допомогою опори та втрат гуми й часу зміг наздогнати Леклера та здійснити обгін незадовго до фінішу.
Згадуючи спринт, де Оскар, який був найшвидшим пілотом вікенду, важко наздоганяв Хемілтона після їзди за Ферстаппеном, можна зробити висновок, що навіть кілька кіл позаду Льюїса майже гарантовано дозволило б Шарлю залишити пілота Ред Булл позаду.
Водночас потенціал Шарля був ще більшим. Згадавши вище вказані пошкодження та відповідні втрати часу, Леклер мав би бути мінімум в темпі Расселла, а потенційно навіть міг би випередити Норріса після його проблем на останніх колах.

Чому Феррарі не замінила переднє антикрило, і чи був в цьому сенс?
Заміна антикрила на піт-стопі займає в середньому близько 10-12 секунд. У такому випадку Шарль виїхав би в групі аутсайдерів позаду Гаслі, маючи свіжу гуму та нове антикрило, що могло б додати до 0.3 секунди з кола.
Навіть у найкращому випадку з чистим повітрям попереду Леклер ледь встиг би відіграти те, що втратив на зупинці через заміну крила. Однак попереду залишалася надзвичайно щільна група, яка не дала б йому такої можливості. Крім того, існували ризики отримати нові пошкодження. У цьому моменті команда діяла правильно, залишивши Шарля без заміни антикрила.

Хибна стратегія двох піт-стопів, хто на неї повівся?
Як було зазначено раніше, Піреллі прогнозувало дві зупинки, але протягом гонки пілоти та стратеги змінили свої плани, адже жорстка гума майже не зношувалася і не перегрівалася. Однак, незважаючи на це, деякі команди, як серед лідерів, так і серед аутсайдерів, все ж вирішили слідувати початковому плану з двома зупинками.
Єдиним пілотом з топ-групи, хто все ж заїхав в бокси, був Хемілтон, про якого вже йшлося. Спочатку здавалося, що є шанс на успіх, адже перші кола після виїзду він знімав по секунді з кола у Макса, що створювало ілюзію, що стратегія може спрацювати. Однак, чим ближче було до завершення гонки, тим рівніше виглядала група гонщиків, і в результаті перевага Хемілтона була нівельована помірним зносом шин.
Рейсінг Буллс також вирішили не переводити своїх пілотів на стратегію з одним піт-стопом. Команда, як і Феррарі, вже другий етап поспіль помиляється з тактикою, що позбавляє очок своїх пілотів, які мали потенціал для хорошого результату.
Юкі Цунода взагалі був вимушений зробити ще одну зупинку через поломку переднього антикрила. Пластина елемента зламалася під аеродинамічним навантаженням, поки японець їхав позаду пілота Вільямс. (Відео з інцидентом нижче).
Заубер схоже не планував подібну стратегію, проте виліт Габріеля Бортолето на першому колі вніс свої корективи. Гонщик повернувся в бокси і, якщо так можна сказати, почав гонку заново, але з великим відставанням від решти. Пізніше він зробив ще одну зупинку, перейшовши на той самий комплект жорсткої гуми. Незважаючи на це, бразилець випередив свого напарника Ніко Хюлькенберга, і, попри всі невдачі та непомітність гонщика в трансляції, можна вважати цей етап успішним, з огляду на швидкість машини.

Чудовий темп Вільямс
Албон знову провів сильну гонку, фінішуючи вище стартової позиції. 16 очок після двох гонок — це більше, ніж за весь минулий сезон, що є сильним результатом для тайського пілота. Саєнс, хоч і все ще значно поступається напарнику, зумів набрати свої перші очки, що, ймовірно, покращить моральний стан іспанця після невдалого старту сезону.
Хаас все ж таки змогли набрати очки, причому аж цілих 14. Безпомилкові виступи обох пілотів, а також прорив Бермана, який відіграв найбільше позицій у гонці, зробили цей вікенд сильним для команди, попри провальний перший етап.
Астон Мартін
Чергова безпомилкова гонка Ленса Стролла – знову фініш в очках завдяки правильно обраній тактиці та сходам суперників, канадець виглядає значно краще ніж того року. Можливо, був потенціал для більшого результату, але Фернандо Алонсо знову зійшов, і не дав можливості побачити, на що був здатен цей екіпаж.
Альпін
Доволі слабкий етап для першого пілота французької команди П’єра Гаслі: спочатку програна кваліфікація напарнику, а потім дискваліфікація з протоколу гонки. А от його напарник Джек Дуен набрав аж 4 очки за етап, що правда штрафні, а не залікові. Таким темпом Флавіо Бріаторе не доведеться вигадувати, за що висадити пілота, навіть попри доволі конкурентно спроможні виступи австралійця.

Темп гонки всіх пілотів:
- Піастрі — 1.36.89
- Хемілтон: +0.02 (2 зупинки)
- Норріс: +0.19
- Расселл: +0.22
- Ферстаппен: +0.26
- Леклер: +0.41
- Окон: +0.79
- Албон: +0.82
- Лоусон: +0.83 (2 зупинки)
- Цунода: +0.84 (3 зупинки)
- Антонеллі: +0.90
- Хаджар: +0.93
- Берман: +0.95
- Гаслі: +1.08
- Стролл: +1.18
- Саєнс: +1.20
- Бортолето: +1.22 (2 зупинки)
- Дуен: +1.25
- Хюлькенберг: +1.75
Наступний етап пройде в Японії на легендарній трасі Сузука з 4 по 6 квітня.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ


Далі за всіх в одиночці пройшли Світоліна та Костюк, які дісталися 1/8 фіналу


Коуч ЛНЗ заявив, що хоче бути ще жорсткішим


