Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну
Формула 1
| Оновлено 19 березня 2025, 18:58
1362
0

Легендарні V10 можуть повернутися у Формулу-1

Ред Булл і Феррарі підтримують повернення V10 – Хонда та Ауді можуть покинути Ф-1

| Оновлено 19 березня 2025, 18:58
1362
0
Легендарні V10 можуть повернутися у Формулу-1
Getty Images/Global Images Ukraine

Чутки про повернення атмосферних двигунів V10 у Формулу-1, які раніше здавалися лише порожніми заявами президента ФІА Мохаммеда Бен Сулайема, отримали новий розвиток. Німецьке видання Auto Motor und Sport повідомляє, що федерація дійсно вивчає можливість відмови від гібридних силових агрегатів та переходу на двигуни V10, які працюватимуть на відновлюваному паливі. Передбачається, що зміни можуть набрати чинності вже у 2030 році.

Чому ФІА розглядає таку зміну?

У 2026 році у Формулі-1 набудуть чинності нові правила щодо силових установок, які передбачають збереження гібридних двигунів V6 із посиленим електричним компонентом. Однак експерти побоюються, що складність нових моторів може призвести до домінування одного виробника, а висока вартість їх розробки ставить під питання конкурентоспроможність деяких учасників.

За інформацією Auto Motor und Sport, ФІА вже створила робочу групу для аналізу можливого переходу на V10. Вважається, що половина команд підтримує цю ідею, серед яких Ред Булл і Феррарі, які відчувають ризик відставання у новій епосі двигунів 2026 року.

Проти – Ауді та Хонда

Однак перехід на V10 може спричинити проблеми для інших виробників. Ауді з самого початку прийшла у Формулу-1 із розрахунком на гібридні технології й навряд чи братиме участь у чемпіонаті без них. Хонда, яка вирішила залишитися у спорті через електричні компоненти, також може переглянути своє рішення в разі їхньої ліквідації.

Каділлак отримає перевагу?

За повідомленнями, повернення V10 може стати вигідним для Каділлак, який готується до вступу в чемпіонат у 2026 році. Американський виробник нібито отримав інформацію про потенційний перехід від самого президента ФІА, що могло вплинути на їхнє рішення про розробку власних двигунів. У разі змін Каділлак, як новий виробник, зможе почати розробку силових установок раніше за конкурентів.

Розглядаються два варіанти розвитку подій:

  1. Відмова від нового регламенту 2026 року. У цьому випадку чинні гібридні V6 залишаться ще на два додаткові роки, а V10 повернуться у 2028-му.
  2. Гібридний перехідний період. Нові V6-гібриди будуть використані лише протягом трьох сезонів замість п’яти, а у 2029 році Формула-1 повернеться до атмосферних V10.

Фінальне рішення щодо майбутнього силових установок у Формулі-1 може бути ухвалене вже найближчими роками.

Оцініть матеріал
(14)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Болід Феррарі сезону-2026 пройшов перші випробування
Авто/мото | 04 грудня 2025, 21:25 0
Болід Феррарі сезону-2026 пройшов перші випробування

Скудерія стала другою командою, яка впоралась із краш-тестом

Мирон МАРКЕВИЧ: «Шовковський мав прийти до керівників Динамо»
Футбол | 04 грудня 2025, 18:37 1
Мирон МАРКЕВИЧ: «Шовковський мав прийти до керівників Динамо»

Іменитий український тренер відреагував на звільнення наставника київського клубу

Коментарі 0
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.