Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну
Формула 1
| Оновлено 08 березня 2025, 09:17
1418
2

Що змінилося в Астон Мартін AMR25? Детальний розбір нової машини

Технічні новинки Астон Мартін. Що варто знати про новий болід?

| Оновлено 08 березня 2025, 09:17
1418
Що змінилося в Астон Мартін AMR25? Детальний розбір нової машини
Колаж Sport.ua

Астон Мартін представив оновлений AMR25, який отримав ряд важливих технічних доопрацювань. У сезоні 2025 команда зберігає той самий склад гонщиків – Фернандо Алонсо та Ленса Стролла, сподіваючись зміцнити свої позиції в пелотоні.

Команда продовжує вдосконалювати свою концепцію, фокусуючись на збільшенні притискної сили на низьких швидкостях, покращенні стабільності у поворотах та зменшенні аеродинамічного опору.

Перший етап нового сезону Формули-1 відбудеться з 14 по 16 березня на Гран-прі Австралії, який стане головним випробуванням для всіх оновлених болідів.

Передня частина: ніс і переднє крило

AMR25 отримав перероблену передню частину. Ніс тепер доходить до краю основної пластини переднього крила, аналогічно до рішення, використаного в AMR23 у 2023 році. Водночас його геометрія змінилася — передній край основної пластини трохи піднятий на кінчику, що допомагає зменшити лобовий опір і підвищити ефективність машини на прямих ділянках.

Переднє крило також зазнало змін. На відміну від рендерних зображень, воно має рівномірний розподіл навантаження, а не виражене завантаження по краях. Це рішення більше нагадує концепцію Макларен, що сприяє покращенню балансу між передньою та задньою частинами боліда.

Передня підвіска

Передня підвіска залишилася майже незмінною в порівнянні з попередньою версією AMR24, що свідчить про довіру команди до своєї минулорічної конструкції. Невеликі оновлення, ймовірно, спрямовані на оптимізацію повітряних потоків та взаємодію з новою передньою частиною.

Бічні понтони та система охолодження

Астон Мартін продовжив роботу над формою бокових понтонів і повітрозабірників, які стали ще компактнішими. Вони залишилися подібними до рішень, представлених у рендерах, і нагадують конфігурацію Макларен MCL38. Важливим нововведенням стала верхня губа-крило, яка допомагає керувати потоками повітря, спрямовуючи їх у необхідному напрямку для оптимальної взаємодії із задньою частиною боліда.

Бічна панель понтона отримала плоску структуру без додаткових профілів, що відрізняється від більшості конкурентів. Це рішення сприяє зменшенню лобового опору, проте його ефективність залежить від того, наскільки добре команда змогла налаштувати змивання турбулентних потоків від передніх коліс.

Верхній повітрозабірник став більшим, що, ймовірно, пов’язано зі зміною розташування радіаторів. Це дозволило звузити понтони, що позитивно вплинуло на загальну аеродинаміку. Крім того оновлений кожух двигуна має дозволити змінювати рівень охолодження від етапу до етапу.

Також під час тестів було помічено, що AMR25 запозичив в минулорічного Ред Булл систему охолодження, яка знаходиться біля голови пілота.

Днище та його вплив на стабільність

AMR25 отримав оновлене днище, яке базується на конфігурації початку сезону 2024 року. Це рішення, ймовірно, стало результатом аналізу ефективності минулорічних розробок. На відміну від деяких суперників, в Астон Мартін вирішили не використовувати різке зниження стелі глотки днища, що свідчить про альтернативний підхід до оптимізації роботи підлоги.

Головне завдання цього оновлення – збільшити притискну силу на низьких швидкостях та забезпечити стабільність у всіх фазах повороту. Минулого сезону Астон Мартін мав проблеми із передбачуваністю поведінки машини на виході з поворотів, і команда, схоже, працювала над усуненням цих недоліків.

Задня підвіска

Астон Мартін продовжує використовувати трансмісію Мерседес, і, швидше за все, значну частину задньої підвіски також запозичено у німецької команди.

Попри незначні зміни в деталях, загальна геометрія підвіски залишилася подібною до минулорічної. Це все ще система з мінімальним кутом нахилу, яка керується штовхачем push-rod (виділено фіолетовим).

На перший погляд, не помітно суттєвих оновлень у конструкції, однак при порівнянні кута нахилу задньої підвіски та розташування вихлопної труби здається, що Астон Мартін зменшив рівень анти-підйому. Це підтверджується зміщенням задньої частини верхнього важеля (виділено темно-синім) і переднього (світло-блакитним), що може впливати на стабільність боліда при гальмуванні.

Таке рішення може бути спрямоване на краще узгодження поведінки задньої частини машини з новими аеродинамічними змінами. Зниження жорсткості у вертикальному навантаженні могло б допомогти покращити механічне зчеплення, особливо у повільних поворотах, де AMR24 мав проблеми з передбачуваністю.

Адаптація виявилась ефективною, за спостереженнями з траси під час тестування, вдалось значно покращити стабільність машини при гальмуванні, що є ключовим фактором у боротьбі за стабільні результати в сезоні 2025 року.

Висновок

Астон Мартін підходить до сезону 2025 року з доволі чіткою стратегією – команда повністю зосереджена на підготовці до змін у технічному регламенті 2026 року. Більшість оновлень AMR25, ймовірно, будуть не лише адаптацією до поточного сезону, а й тестовими елементами для майбутніх розробок. Це означає, що команда може піти на компроміси в короткостроковій перспективі, зосереджуючись на довгострокових цілях.

Оскільки головною ціллю на новий болід було зробити його стабільнішим, можна вважати, що команда впоралася добре з поставленою задачею. Попри певні сумніви щодо поведінки боліда на тестах, у перші два дні AMR25 виглядав досить стабільним і передбачуваним, що підтверджують як Фернандо Алонсо, так і Ленс Стролл. Лише в останній день тестів машина демонструвала нестабільність, що, найімовірніше, було пов’язано з експериментами у налаштуваннях або з використанням великої кількості пального. Загалом, AMR25 зберігає знайому концепцію з минулого року, мінімально змінюючи підвіску та аеродинаміку, що може свідчити про консервативний підхід у розвитку машини.

Стабільність у середньошвидкісних поворотах, доопрацювання передньої частини та зміни в задній підвісці можуть дати AMR25 необхідну стабільність для боротьби у середній групі. Однак ключовим фактором стане здатність команди правильно адаптувати налаштування під різні умови гонок. Якщо Астон Мартін зможе ефективно використовувати отримані на тестах дані, команда може сподіватися на сильний початок сезону, навіть якщо її основна увага вже зосереджена на 2026 році.

Оцініть матеріал
(20)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Коментарі 2
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.
_9Quantum19_
Думаю, варто подякувати автору статті за професійний огляд подій з "Формули-1".
Олег Мандрівник
Интересная постановка вопроса в Ф-1.
Двигатели у всех должны быть +- одинаковые, и регулярно меняют правила. Компоновка тоже +- должна быть одинаковой у всех команд. Тут инженеры извращаются как могут. Тут такой полёт фантазии и мысли нужен