Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну
Формула 1
| Оновлено 19 лютого 2025, 09:52
3810
0

Шість нових правил Формули-1, про які потрібно знати на 2025 рік

Що зміниться у Формулі-1 у 2025 році: нові обмеження та технічні нововведення

| Оновлено 19 лютого 2025, 09:52
3810
0
Шість нових правил Формули-1, про які потрібно знати на 2025 рік
Getty Images

Оскільки Формула-1 готується до масштабної зміни правил у 2026 році, команди та пілоти можуть розраховувати на відносно стабільний сезон у 2025 році.

Проте Формула-1 – це середовище, яке постійно розвивається, і хоча кардинальних змін у регламенті цього року немає, все ж були впроваджені деякі важливі нововведення як у технічні, так і у спортивні правила.

Ось огляд ключових змін, які набудуть чинності у 2025 році:

1. Скасування бонусного очка за найшвидше коло

Формула-1 відмовляється від нарахування очка за найшвидше коло у 2025 році.

Хоча цей бонус, відновлений у 2019 році, додавав інтриги, він викликав суперечки. Особливо це стало очевидним після Гран-прі Сінгапуру 2023 року, коли Даніель Ріккардо, фінішувавши поза топ-10, показав найшвидше коло, тим самим позбавивши претендентів на титул цінного очка.

Також вважалося, що це очко надто часто діставалося гонщикам, які під кінець гонки мали значний відрив і могли дозволити собі зупинку в боксах для встановлення свіжих шин.

2. Підвищення мінімальної ваги боліда та пілота

Через збільшення ваги гібридних силових установок, вимоги безпеки (наприклад, Halo) та нові системи охолодження:

  • Мінімальна вага автомобіля збільшиться з 798 кг до 800 кг.
  • Мінімальна допустима маса водія підвищиться з 80 кг до 82 кг (включаючи екіпірування та баласт для легших пілотів).

Ця зміна покликана вирівняти умови для гонщиків із різною статурою.

3. Нова система охолодження пілотів у спеку

Після екстремальних умов під час Гран-прі Катару 2023 року FIA вводить обов’язкову систему охолодження для гонщиків. FIA оголосить про режим теплової небезпеки якщо прогнозована температура перевищує 30,5°C. У такому разі команди повинні встановити охолоджувальні жилети, які працюють на батареях і циркулюють охолоджуючу рідину навколо тіла пілота.
Допускається використання таких рідин: повітря, вода або водний розчин хлориду натрію, хлориду калію чи пропіленгліколю.

Для покращення охолодження дозволено створити спеціальні вентиляційні отвори в передній частині боліда. Мінімальна вага автомобіля збільшується ще на 5 кг для врахування додаткового обладнання.

На додачу до основного отвору для системи охолодження, на верхній частині носа можна встановити додатковий черпак для подачі свіжого повітря пілотові.

4. Обмеження на гнучкі задні крила

Минулого року McLaren викликав ажіотаж, коли їхнє гнучке заднє крило було сконструйоване так, що при високій швидкості воно прогиналося, створюючи додаткову щілину. Це зменшувало опір і збільшувало швидкість на прямих ділянках.

Цю концепцію назвали «міні-DRS», оскільки вона частково імітувала функцію офіційної системи зниження опору (DRS), хоч і не була такою ефективною.

Попри те, що McLaren погодився внести зміни наприкінці сезону після консультацій із FIA, у 2025 році було введено нові технічні обмеження, щоб унеможливити подібні рішення:

  • Ширина щілини заднього крила зменшиться з 10-15 мм до 9,4-13 мм.
  • Максимальне відкриття крила з DRS залишиться на рівні 85 мм.
  • Встановлено чітке правило: елементи DRS можуть бути лише у двох положеннях – відкритому або закритому. Гнучкі рішення заборонені.

Правила зазначають:

«За винятком несправності DRS або переходу між положеннями, кузов DRS може мати лише два фіксовані стани. Положення має бути однаковим до та після кожного розгортання. Час переходу між станами не повинен перевищувати 400 мс».

Також з Гран-прі Іспанії 2025 року FIA вводить суворіші вимоги до гнучкості передніх крил:

  • Жорсткість конструкції має зрости на третину.
  • При випробуванні силою 1000 Н у трьох точках по ширині крила: максимальне вертикальне відхилення у зовнішній частині зменшиться з 15 мм до 10 мм, у внутрішній частині – з 3 мм до 2 мм.

Точний вплив цих змін на команди поки невідомий. Минулого сезону McLaren і Mercedes були лідерами у використанні гнучких елементів, тоді як Ferrari і Red Bull наполягали на роз’ясненнях від FIA.

Після додаткового аналізу FIA не виявила порушень, що дозволило Ferrari розробити власну концепцію гнучких крил наприкінці сезону, а Red Bull планує агресивно впроваджувати свої ідеї до 2025 року.

5. Обмеження на тестування попередніх болідів (TPC)

Щоб запобігти «війні випробувань» зі старими машинами, FIA вперше вводить обмеження на тестування попередніх автомобілів:

  • Командам дозволено не більше 20 днів TPC за сезон.
  • Діючі гонщики можуть проїхати не більше 1000 км у межах чотирьох днів.

Також з 2025 року збільшується кількість обов’язкових виїздів новачків у вільній практиці. Раніше команди зобов’язані були надати можливість новачку (з досвідом менше двох Гран-прі) взяти участь у двох сесіях протягом сезону. У 2025 році ця вимога зростає до чотирьох виїздів.

6. Упорядкування стартової решітки у форс-мажорних обставинах

Плутанина під час Гран-прі Бразилії 2023 року виявила прогалини в регламенті щодо формування стартової решітки, якщо кваліфікація не відбулася.

З 2025 року нові правила передбачають «якщо кваліфікація не може бути проведена через форс-мажор, сітка визначатиметься за поточною класифікацією чемпіонату водіїв».

А після інциденту з Алексом Албоном у Бразилії внесено зміни до процедури закриття стартової решітки:

  • Остаточна версія стартової решітки буде публікуватися за 1 годину до гонки (раніше – за 2 години).
  • Якщо машину знімають за 75 хвилин до старту, її місце на решітці буде закрито, а інші позиції змістяться вперед.
Оцініть матеріал
(57)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Колос – Шахтар. Прогноз і анонс на матч чемпіонату України
Футбол | 06 грудня 2025, 13:00 24
Колос – Шахтар. Прогноз і анонс на матч чемпіонату України

Цього разу за втомою від єврокубків заховатись не вийде

Знищив суперників. Українець здобув перемогу на F1 Trophy в Абу-Дабі
Авто/мото | 06 грудня 2025, 11:25 1
Знищив суперників. Українець здобув перемогу на F1 Trophy в Абу-Дабі

Олександр Бондарев фінішував першим на трасі Яс-Марина

Коментарі 0
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.