Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну

Формула 1
| Оновлено 20 лютого 2025, 19:26
2409
2

Що змінилося в Макларен MCL39? Детальний розбір нової машини

Технічні новинки Макларен: що варто знати про новий болід?

| Оновлено 20 лютого 2025, 19:26
2409
2
Що змінилося в Макларен MCL39? Детальний розбір нової машини
Колаж Sport.ua

McLaren стала першою командою, яка представила свій новий болід MCL39, провівши його першу обкатку на трасі Сільверстоун. Цього сезону за команду виступатимуть Ландо Норріс і Оскар Піастрі, які минулого року показали значний прогрес. У 2025 році команда сподівається продовжити цю тенденцію та втримати лідерські позиції.

Перший етап нового сезону Формули-1 відбудеться з 14 по 16 березня на Гран-прі Австралії, який знову стане першим реальним випробуванням для всіх команд. Попереду ще зимові тести, які пройдуть на тій же трасі з 26 по 28 лютого, і саме там McLaren зможе оцінити ефективність своїх оновлень. Хоча на перший погляд MCL39 схожий на свого попередника, уважний аналіз показує низку важливих змін, які можуть вплинути на конкурентоспроможність команди.

Розглянемо докладніше ці оновлення.

Передня підвіска

Однією з головних змін у конструкції MCL39 стала оновлена передня підвіска, яка була адаптована для покращення аеродинамічної ефективності та роботи з шинами. Макларен опустив внутрішню точку підйому верхнього важеля задньої ноги, що виділена зеленим кольором, для збільшення ефекту анти-пірнання. Це рішення дозволяє боліду краще зберігати рівновагу під час гальмування, зменшуючи його клювання вперед. Водночас команда опустила і задню опору внутрішньої точки підйому, позначену світло-зеленим кольором, що має компенсувати радикальні зміни й зберегти передбачувану поведінку передньої осі. Це посилює антикивковий ефект, роблячи машину стабільнішою при гальмуванні. Водночас навіть невелика похибка в цій зоні може погіршити зворотний зв’язок і ускладнити контроль над болідом.

Згідно з поясненнями керівника команди Андреа Стелли, більшість змін у підвісці спрямовані на оптимізацію аеродинамічного пакету. Збільшене анти-пірнання за допомогою зміни геометрії верхнього важеля дозволяє боліду зберігати стабільність під час гальмування, водночас забезпечуючи гонщику достатній зворотний зв’язок для точного контролю передніх шин.

Ще одна важлива зміна – відокремлення тяги від нижнього важеля, що позначена жовтим кольором. McLaren зберіг передню підвіску у конфігурації з тяговою тягою (pull-rod), яка виділена червоним кольором.

Задня підвіска

Задня підвіска MCL39 менш помітна на представлених зображеннях, але деякі зміни все ж вдалося розгледіти. Схоже, що внутрішня точка підйому верхнього важеля передньої ноги, позначена темно-синім кольором, тепер розташована значно нижче на трансмісії або двигуні. Це призводить до збільшення ефекту анти-ліфт – зменшення піднімання задньої частини боліда під час прискорення, що покращує стабільність машини на виході з поворотів.

Як і у випадку з передньою підвіскою, Макларен також опустив передню ногу у точці підйому нижнього важеля, що виділена світло-блакитним кольором. Це рішення, разом із іншими коригуваннями геометрії задньої осі, покликане збалансувати поведінку боліда на вході та виході з поворотів. Крім того, деякі деталі, зокрема нижня частина ноги підвіски та, ймовірно, кожух карданного валу, виділені світло-зеленим кольором. Також добре видно штовхач (push-rod), позначений червоним.

Бокові повітрозабірники

Нова P-подібна форма, подібна до тієї, що використовується на Mercedes W15, замінила попередній дизайн «акулячої пащі». Це рішення спрямоване на зниження лобового опору та покращення керування повітряними потоками навколо кокпіта, що може призвести до підвищення загальної аеродинамічної ефективності боліда. Верхня губа на вході повітрозабірників залишилася без змін, що свідчить про збереження деяких перевірених рішень з попередньої моделі.

Задня частина кузова

Відсутність вираженої «полиці» та новий дизайн плавника створюють більш плавний профіль, що сприяє покращенню аеродинаміки. Така конструкція дозволяє спрямовувати більший об'єм чистого повітря під заднє антикрило, підвищуючи його ефективність. Заднє антикрило виконане у «бразильській» конфігурації з вузьким центральним вирізом, що може забезпечити оптимальний баланс між притискною силою та зниженням опору.

Нижній підріз бокових понтонів: хоча загальна концепція залишилася незмінною, форма підрізу зазнала певних змін. Ці коригування можуть бути спрямовані на покращення керування повітряними потоками вздовж бокових частин боліда, що впливає на охолодження та аеродинамічну стабільність.

Зміна форми верхнього повітрозабірника може свідчити про перероблену систему охолодження та оптимізацію повітряних потоків до двигуна. Інженери, ймовірно, шукали баланс між аеродинамічною ефективністю та ефективним охолодженням силової установки, що є критично важливим для надійності та продуктивності боліда.

Елементи, що не зазнали значних змін

Краї днища поки що залишилися незмінними, але варто пам’ятати, що McLaren активно розвиває свою аеродинаміку протягом сезону. У сучасній Формулі-1 крайки днища відіграють важливу роль у створенні притискної сили, тому можна очікувати, що до тестів або першого Гран-прі тут з’являться оновлення.

Форма носового обтічника зазнала незначних змін, а переднє крило відповідає специфікації, яку команда вперше використала на Гран-прі США в Остіні.

Висновок

MCL39 – це логічний розвиток торішнього MCL38, без революційних змін, але з помітними покращеннями в деталях. Важливо розуміти, що команди зазвичай не показують всі оновлення одразу, і McLaren не виняток. У минулі роки вони не раз приносили значні оновлення вже після старту сезону, інколи навіть свідомо жертвуючи першими гонками, щоб представити повністю перероблену версію боліда. Тож варто очікувати, що справжній потенціал MCL39 розкриється не на зимових тестах, а ближче до середини сезону.

Оцініть матеріал
★★★★★
★★★★★
★★★★★
(28)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Коментарі 2
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.
Евгений Иванович
Маячня якась. Боліди їздять як по рельсам з сезону в сезон, без ризику і інтриги. Всі ці так звані зміни ні на що не впливають.