Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну

Формула 1
|
523
0

Жорсткіші тести крил: що зміниться у Формулі-1 у 2025 році

Оновлені правила FIA: посилення випробувань аеродинамічних елементів

Жорсткіші тести крил: що зміниться у Формулі-1 у 2025 році
Фото: McLaren

FIA обмежить те, як команди Формули-1 можуть згинати крила, запровадивши нові випробування на навантаження як для передніх, так і для задніх крил у 2025 році. З початком нового сезону в Австралії FIA розширить статичні випробування задніх крил, а з Гран-прі Іспанії на початку червня введе додаткові тести передніх крил.

Цей крок став зміною позиції FIA, адже раніше керівний орган Формули-1 заявляв, що задоволений поточними тестами, враховуючи складність проведення подальших випробувань, які відповідали б різним конструкціям крил команд. Однак тепер він розіслав чернетку оновленої технічної директиви TD018, спрямованої на ще жорсткіший контроль цього явища. Основна причина зміни підходу – прагнення уникнути суперечок щодо аеропружності в новому сезоні.

FIA заявили:

Після подальшого аналізу, проведеного Департаментом одномісних автомобілів FIA після завершення сезону 2024 року, ми прагнемо гарантувати, що гнучкість кузова більше не стане предметом розбіжностей у 2025 році. У рамках цих зусиль ми розширимо обсяг випробувань заднього крила з початку сезону, а додаткові випробування переднього крила будуть запроваджені на Гран-прі Іспанії. Такий поетапний підхід дозволяє командам адаптуватися без необхідності відмовлятися від поточних компонентів. Коригування спрямовані на вдосконалення контролю та застосування правил щодо гнучкості кузова, забезпечуючи рівні умови для всіх учасників і сприяючи чесним та захопливим перегонам.

Відкладення посилення вимог до переднього крила, зменшуючи допуск на згинання з 15 мм до 10 мм до червня, має допомогти командам адаптуватися до жорсткіших тестів без необхідності негайно відмовлятися від торішніх елементів, оскільки деякі команди планують почати сезон із крилами 2024 року.

Аеропружність стала важливою темою в еру поточних регламентів (2022–2025), адже балансування машин Venturi між низькошвидкісними та високошвидкісними поворотами виявилося складним. Гнучкі крила, що змінюють характеристики під аеродинамічним навантаженням, стали ключовим інструментом для оптимізації налаштувань і розширення робочого вікна боліда. McLaren вважається однією з команд, яка найефективніше використала цю концепцію у своєму чемпіонському MCL38.

Проте успіхи McLaren викликали запитання у суперників. Ferrari, наприклад, сумнівалася, чи гнучкість крил суперників дійсно відповідає правилам. Бос команди Фред Вассер зізнався, що Scuderia відклала розробку власного гнучкого крила, очікуючи, що FIA вживе заходів після встановлення додаткових камер і маркерів для моніторингу цього явища на Гран-прі Бельгії в липні. Коли ж FIA вирішила не втручатися, Ferrari втратила кілька місяців і лише у вересні в Сінгапурі представила власний дизайн.

Ми були переконані, що FIA не дозволить це, але вона дозволила! Ймовірно, ми втратили один-два місяці. А з урахуванням обмежень бюджету вам доводиться обирати. Якщо ви впевнені, що щось заборонять, і паралельно розпочинаєте альтернативну розробку, то це забирає цінний час у аеродинамічній трубі.

– пояснив Вассер.

Зараз FIA діє на випередження, щоб уникнути нових суперечок. Минулого року вона вже вимагала від кількох команд, включаючи McLaren, змінити конструкцію задніх крил.

Оцініть матеріал
★★★★★
★★★★★
★★★★★
(6)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин
Коментарі 0
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.