Гран-прі Австралії 2025: як зміниться Альберт-Парк
Оновлення Альберт-Парку: FIA внесла зміни, щоб уникнути повторення аварій
Дві великі зміни були внесені в поворот на трасі Формули-1 Альберт-Парк, де минулого року сталися дві серйозні аварії.
Алекс Албон потрапив у серйозну аварію на виході з шостого повороту під час тренування для гонки 2024 року. Аналогічний інцидент стався з ним і в 2023-му, коли його автомобіль раптово дестабілізувався через наїзд на бордюр виїзду. Під час Гран-прі Джордж Рассел врізався в бар’єри ближче до кінця гонки після того, як його застав Фернандо Алонсо, який повільно входив у поворот. Мерседес Рассела відскочив на середину траси та зупинився на боці.
Обидві проблеми пілоти порушували у розмовах із FIA, обговорюючи можливі зміни для підвищення безпеки, але без радикального спрощення конфігурації. Шостий поворот Альберт-Парку вже зазнав серйозних змін у 2022 році, коли його перепрофілювали, зробивши швидшим і складнішим завдяки сліпому входу.
Зрештою, FIA та корпорація Australian Grand Prix Corporation розпочали широкий діалог, щоб знайти відповідні модифікації для гонки 2025 року, яка відкриє сезон 16 березня.

FIA підтвердила, що бордюр на виїзді з повороту 6 і у вершині повороту 7 було замінено на єдину специфікацію «негативного бордюру» – такого, що опускається нижче рівня колії, а не піднімається.
FIA заявила:
Це коригування усуває перехід від негативного до позитивного бордюру, який був присутній у цій зоні, і який раніше вирішувався шляхом локальної модифікації (шліфування) бордюру, щоб забезпечити більш плавний перехід між типами бордюрами. Намір полягає в тому, щоб усунути можливість того, що цей перехід може дестабілізувати автомобіль.
Гравійний уловлювач тепер простягнеться до задньої частини бордюру. Раніше за тонким, вищим виїзним бордюром йшов штучний стік, потім невелика смужка трави, а далі гравій.
Крім того, бар’єр ліворуч від повороту 7 було переміщено та змінено, «щоб пом’якшити ймовірність зупинки автомобіля в положенні біля гоночної лінії після зіткнення з енергопоглинаючим бар’єром у цій зоні».
Департамент безпеки FIA, пілоти та команди взяли участь у змінах, які, як сподівається FIA, покращать безпеку, «зберігаючи динаміку поворотів і захоплюючі перегони».
Це також дозволило уникнути радикального перегляду кута входу в поворот. Australian Grand Prix Corporation повідомила, що можна було б значно уповільнити вхід у шостий поворот ціною його «характеристик», але це визнали небажаним, особливо з огляду на те, що зміни правил для автомобілів 2026 року, ймовірно, самі по собі сповільнять швидкість проходження поворотів.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
З'явився момент одного з епізодів матчу з «Полтавою»
Скудерія стала другою командою, яка впоралась із краш-тестом