Нові правила Формули-1 2026. Ньюї – про виклики та можливе домінування
Революція у Формулі-1: як нові правила змінять спорт у 2026 році
Легендарний конструктор Едріан Ньюї вважає, що нові правила Формули-1 на 2026 рік мають «великі шанси» на ранній стадії стати формулою двигуна. Формула-1 запровадить нові правила щодо шасі та двигунів у 2026 році, що попередньою командою Ньюі, Red Bull, було описано як найбільша зміна регламенту за останні 50 років. Хоча турбогібридні двигуни V6 залишаться, їх буде суттєво перероблено: планується відмовитися від складної системи рекуперації теплової енергії MGU-H і значно збільшити потужність електродвигуна, наблизивши її до співвідношення 50:50 з двигуном внутрішнього згоряння.
Щоб врахувати додаткову вагу більших акумуляторів, а також вимоги щодо збору достатньої кількості енергії для досягнення максимальної потужності електродвигуна навіть під час кваліфікаційного кола, шасі зазнає значних змін. Нові аеродинамічні правила передбачають зміни у конструкції кузова, оскільки тепер автомобілі не використовуватимуть традиційної системи зниження опору. Керівний орган FIA вважає ці радикальні зміни, які також включають впровадження 100% «стабільного» палива, важливими для залучення нових виробників. Зокрема, Audi вперше приєднається до Формули-1, а Honda повернеться, попри своє попереднє рішення залишити чемпіонат, завдяки співпраці з Aston Martin, майбутнім роботодавцем Ньюі.
В інтерв'ю журналісту F1 Міхаелю Шмідту для німецького видання Auto Motor und Sport Ньюї запитали, чи можуть нові правила створити ситуацію, схожу на 2014 рік, коли Mercedes домінував завдяки своїй підготовці до нової ери турбогібридних двигунів V6. Ньюї відповів:
Так, є великий шанс, що це буде формула двигуна на початковому етапі. Реальність така, що я не можу пригадати іншого випадку у Формулі-1, коли б і правила шасі, і силового агрегату змінювалися одночасно. І в цьому випадку правила шасі значною мірою написані для того, щоб компенсувати, скажімо, вимоги силового агрегату. Це додає ще один вимір складності. Я думаю, що виробники двигунів у певній мірі дізналися про недостатню підготовку, яку зробили конкуренти Mercedes до змін у 2014 році, але є шанс, що один із виробників знайде перевагу, і це призведе до домінування його силового агрегату, принаймні на початку. Є ймовірність, що, якщо хтось створить домінуючий двигун внутрішнього згоряння, він залишиться попереду протягом усієї епохи. Оскільки регламент складений таким чином, наздогнати відстаючим командам буде досить складно. Якщо ж перевага полягатиме у розвитку електрики, тоді буде більше можливостей для конкурентів наздогнати.
Проблеми нового регламенту
Нові правила викликали занепокоєння через потенційний вплив на роботу двигунів і продуктивність автомобілів. Автомобілі стануть вужчими та коротшими порівняно з поточним поколінням, а їхня вага значно зменшиться. Остаточні технічні параметри ще можуть змінитися, але основна увага приділяється зниженню опору без втрати продуктивності у поворотах. Було також розширено можливості створення притискної сили та точного контролю аеродинаміки, що дасть командам більше варіантів для підвищення ефективності.
Подальша роль Ньюї
Ньюї визнав, що має «мало детальної інформації про нові правила… з точки зору шасі, аеродинаміки та динаміки автомобіля» і що йому доведеться «швидко навчатися», щоб працювати над новими машинами Aston Martin. Він зазначив, що зосередиться на боліді 2026 року, але не виключає участі у проєкті 2025 року:
Без сумніву, Лоуренс (Стролл, голова команди) захоче, щоб я трохи долучився до роботи над болідом 2025 року.
Я не маю уявлення, поки не почну, чи зможу щось суттєве зробити чи ні.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Київська команда у Гамбурзі виграла матч останнього туру в латвійського РФШ
Боротьбу за трофей продовжать 24 команди, 8 із них розпочнуть з 1/8 фіналу