Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну

Формула 1
| Оновлено 11 сiчня 2025, 16:43
7208
3

Хемілтон, Ферстаппен та інші: контракти всіх чинних пілотів Формули-1

Розповідаємо, на скільки гонщики затримаються у своїх командах

| Оновлено 11 сiчня 2025, 16:43
7208
3
Хемілтон, Ферстаппен та інші: контракти всіх чинних пілотів Формули-1
Getty Images/Global Images Ukraine

Новий сезон Формули-1 обіцяє бути дуже цікавим. Є багато питань, які інтригують: як піде кар'єра Льюїса Хемілтона у «Феррарі», чи знайде «Ред Булл» вирішення торішніх проблем, чи продовжить «Макларен» прогресувати. Відповіді на ці питання можна буде отримати протягом сезону. А поки що можна розглянути ще одну цікаву тему, пов'язану з контрактами пілотів. Далі розглянемо контрактну ситуацію з гонщиками у кожній команді.

«Макларен» (Ландо Норріс, Оскар Піастрі)

Норріс погодився на продовження контракту перед початком сезону-2024. Його пов'язували з переходом у «Ред Булл», але натомість Ландо вирішив залишитися в «Макларені» й спробувати повалити з трону Макса Ферстаппена. У команді заявляли, що Норріс підписав багаторічне продовження попереднього контракту, розрахованого до 2025 року. Виходячи з цього, можна припустити, що тепер гонщик пов'язаний з британською командою як мінімум до кінця 2027 року.

Піастрі підписав своє продовження контракту до 2026 року у вересні 2023-го під час дебютного сезону в «Макларені». У Оскара менший досвід у порівнянні з напарником, тому, якщо він зможе зробити ще один крок уперед у 2025-му році, а у «Макларена» буде машина, здатна виграти чемпіонат, буде цікаво подивитися, як Зак Браун та Андреа Стелла впораються з потенціалом своїх гонщиків.

«Феррарі» (Шарль Леклер, Льюїс Хемілтон)

Леклер підписав новий контракт із «Феррарі» у січні 2024 року, але команда не коментувала термін його угоди. Після цього Шарль заявив у соцмережах, що виступатиме за «Скудерію» ще кілька сезонів, тому навряд чи монегаск піде кудись у середньостроковій чи короткостроковій перспективі.

Шокуюча заява Хемілтона в лютому минулого року про перехід у «Феррарі» передбачила один із найгучніших трансферів в історії Формули-1. Льюїс проведе в «Скудерії» не менше двох сезонів, підписавши угоду, яка набула чинності цього року. 40-річний гонщик наближається до закінчення своєї кар'єри у Формулі-1, і є відчуття, що він завершить її у червоному комбінезоні.

«Ред Булл» (Макс Ферстаппен, Ліам Лоусон)

Ферстаппен підписав довгострокову угоду ще у березні 2022 року, щоб залишитись у «Ред Булл» до кінця 2028-го. Однак у контракті Макса є пункти, які можуть дозволити йому покинути команду достроково. Керівник «Мерседеса» Тото Вольфф підтвердив, що зустрічався з менеджером Ферстаппена Реймондом Вермюленом та його батьком Йосом під час літньої перерви минулого сезону.

Getty Images/Global Images Ukraine. Макс Ферстаппен

Рішення «Ред Булла» відмовитися від Серхіо Переса означає, що Лоусон стане новим напарником Ферстаппена, а його кар'єра у Формулі-1 визначатиметься сезоном 2025 року. Контракт Ліама, який має на рахунку лише 11 стартів, був підтверджений тільки на 2025-й рік, так що його майбутнє залежить виключно від того, як він виступить цього року, зокрема й проти Ферстаппена.

«Мерседес» (Джордж Расселл, Андреа Кімі Антонеллі)

Расселл намагатиметься затвердити себе в якості першого номера у «Мерседесі» у боротьбі з молодим Антонеллі. Контракти обох гонщиків було підтверджено лише на 2025-й рік. Можливо, це є ознакою того, що Вольфф все ще хоче підписати Ферстаппена, тому повторення сильної кампанії-2024 матиме вирішальне значення для Расселла. Щодо Антонеллі, «Мерседес» ухвалив сміливе рішення, замінивши досвідченого чемпіона 18-річним пілотом. Тут головне питання полягає в тому, як молодий хлопець подолає тиск.

«Астон Мартін» (Фернандо Алонсо, Ленс Стролл)

Алонсо у квітні продовжив контракт із «Астон Мартін» до 2026 року. Фернандо — найбільш віковий гонщик Формули-1 серед чинних пілотів. У сезоні-2026 йому виповниться 45 років, що зробить його першим гонщиком, який виступає у Ф-1 у такому віці після Грема Хілла. Іспанець не вигравав гонок у Формулі-1 з 2013 року, а два його титули були виграні ще у 2005 та 2006 роках. Можливо, Алонсо мотивує надія, що машина, створена під керівництвом Едріана Ньюї, допоможе йому повернутися у боротьбу за титул.

Getty Images/Global Images Ukraine. Фернандо Алонсо

Стролл – єдиний гонщик, подробиці контракту якого значною мірою невідомі. Частково тому, що він – син власника команди Лоренса Стролла, і, схоже, він займатиме місце у команді доти, доки його батько буде всім заправляти. За два сезони, проведені разом з Алонсо, Ленс показував гірші результати, ніж Фернандо. Однак у червні «Астон Мартін» офіційно оголосив, що канадець має контракт і на 2025-й рік, і на наступні роки.

«Альпін» (П'єр Гаслі, Джек Дуен)

Контракт Гаслі розрахований до кінця сезону-2026. П'єр приєднався до «Альпін» на початку 2023 року і вразив багатьох у минулому році своїми виступами, включаючи подіум на дощовому Гран-прі Бразилії. Його новим напарником став Дуен після того, як Естебан Окон покинув команду. Джон дебютував у Формулі-1 у 2024-му році на Гран-прі Абу-Дабі через раптовий відхід Окона. Австралієць був резервним гонщиком «Альпін» минулого року, після чого отримав контракт на сезон-2025 уже як основний пілот.

«Хаас» (Естебан Окон, Олівер Берман)

Окон сподівається відродити свою кар'єру у Формулі-1 після сумного завершення в «Альпін». Французький гонщик ще в липні вирішив приєднатися до «Хаасу» і підписав контракт, який буде розрахований мінімум до 2026 року. Напарником Естебана буде молодий та перспективний британець, з яким йому доведеться боротися.

Берман уже має три гоночні вік-енди Формули-1 за плечима, включаючи хорошу гонку за «Феррарі», коли він замінив Карлоса Сайнса на Гран-прі Саудівської Аравії. Бермана було оголошено пілотом «Хааса» до 2026 року під час Гран-прі Великобританії минулого літа, а пізніше він виступав за команду замість Кевіна Магнуссена, який пропустив 2 етапи. 19-річний гонщик є наймолодшим британським пілотом Формули-1 в історії.

«РБ» (Юкі Цунода, Айзек Хаджар)

Багато хто вважав, що Цунода мав перейти до основної команди «Ред Булл», але натомість він проведе п'ятий рік сходинкою нижче. У червні було оголошено, що Юкі залишиться в «РБ» на 2025-й рік, але зміна пілотів може відбутися будь-коли в будь-якій з команд системи «Ред Булл». Його напарником буде Айзек Хаджар, який отримав однорічний контракт. Молодий француз посів друге місце у торішньому чемпіонаті Формули-2, поступившись новачкові «Заубера» Габріелю Бортолето. Він виграв 4 гонки і став останнім на даний час пілотом з академії «Ред Булл», який перейшов у Формулу-1.

«Вільямс» (Карлос Сайнс, Алекс Албон)

Сайнс був ключовою ланкою на ринку пілотів Формули-1 протягом минулого сезону. Усі знали, що Карлос залишить «Феррарі» після закінчення сезону-2024. Чутки підтвердилися, коли стало відомо про перехід Хемілтона до «Скудерії». У липні «Вільямс» заявив, що виграв битву за підписання Сайнса на дворічний контракт із опцією продовження після 2026 року. Напарником Карлоса стане Албон, який продовжив контракт також до 2026-го. Цього сезону він має зіткнутися з найжорсткішою конкуренцією всередині команди.

«Заубер / Ауді» (Ніко Хюлькенберг, Габріель Бортолето)

Хюлькенберг був затверджений як перший гонщик «Ауді» у Формулі-1 у квітні минулого року після того, як «Хаас» оголосив про його відхід. Ніко підписав контракт, за яким виступатиме за «Заубер» цього року, після чого з сезону-2026 команду візьме на себе німецький виробник «Ауді».

На додаток до досвіду Хюлькенберга «Заубер» та «Ауді» підписали на той же термін чемпіона Формули-2 Бортолето, який є цікавим молодим талантом. Бразилець виграв чемпіонати Формули-3 та Формули-2 у своїх перших сезонах, що свідчить про його великий талант і про те, що в майбутньому він може стати одним із найкращих гонщиків Формули-1.

Сергій ЗАВАЛКО, за матеріалами Sky Sports

Оцініть матеріал
★★★★★
★★★★★
★★★★★
(46)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин
Коментарі 3
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.
ТвояМамка
Дайте уже Нандо норм машину. Это ж будет легендарно
OKs100
Ждем возвращения Ярно Трулли.
T-800
сколько бы эти феррари-реалы-лейкерсы не покупали суперзвёзд своих видов де-факто или де-юре, всё равно их будут догонять преследователи по количеству титулов