Венеція: маленька команда, яка стала модним брендом італійського футболу
Тепер би ще покращити спортивні результати…
Футбол – це вид спорту, у якому практично кожен може знайти щось на свій смак. Хтось ходить на стадіон із дитинства, бо до цього його привчили ще дід та батько. Хтось відчуває певну жагу до азарту, задовольняючи її саме шляхом перегляду матчів улюбленої команди, яка досягає або не досягає очікуваних результатів. А когось у футболі й зовсім приваблює не сама гра та результат у ній, а антураж, що оточує цю подію – масивні та комфортабельні стадіони, стильні футболісти, красиві банери на трибунах й незабутні шоу, що влаштовуються вболівальниками.
Дуже важливою частиною навколофутбольного антуражу є дизайн футболок, на оновлення якого щорічно топові клуби світу витрачають десятки мільйонів євро, сподіваючись згодом отримати значно більше від реалізації одягу через мережу фірмових магазинів.
Проте футболка якого клубу є найкрасивішою та найбільш стильною? Тут, безумовно, думки розділяться, проте якщо спробувати узагальнити інформацію, що міститься з цього приводу в інтернеті, то ви легко помітите, що дуже багато вболівальників вважають найбільш стильною та красивою футбольну форму досить скромного італійського клубу «Венеція», який у поточному сезоні якраз повернувся до елітарного дивізіону тамтешнього футболу – Серії А.
Інвестиція в моду
«Венеція» – футбольний клуб з однойменного італійського міста, який не має гучних досягнень не лише на загальноєвропейському просторі, а й у межах своєї батьківщини. Клуб зі 116-річною історією лишень одного разу перемагав у Кубку Італії (сезон-1940/41), а так переважно блукає нижчими дивізіонами, маючи на рахунку лишень 13 стартів у Серії А, причому у семи випадках вони завершувалися вильотами.
Дев'ять років тому, у вересні 2015-го, «Венеція», яка пережила три процеси банкрутства за попереднє десятиліття, була змушена фактично починати все з нуля. До клубу прийшла група інвесторів на чолі із американським адвокатом Джо Такопіною, завдяки чому у вболівальників «помаранчево-чорно-зелених» з'явилися хоч якісь сподівання на те, що ситуація покращуватиметься.
Незабаром «Венеція» вибралася із Серії D до Серії С, а потім їй вдалося закликати до себе в наставники легендарного екс-форварда «Ювентуса», «Мілана» та збірної Італії Філіппо Індзагі. Разом із ним колектив спершу вийшов у Серію В, а потім несподівано для багатьох опинився на п'ятому місці й всерйоз претендував на вихід до еліти, проте цього не сталося.
Індзагі «Венецію» залишив, як пішов з керівництва клубу і Такопіна, а ось нова адміністрація дійшла висновку, що тільки при інтенсивній маркетинговій роботі «помаранчево-чорно-зелені» зможуть збільшити свої доходи та піднятися сходами італійського футболу до самісінької її вершини – Серії А.
Ставка нових інвесторів «Венеції» була зроблена на моду – те, що є пристрастю якщо вже не для всіх, то для переважної більшості італійців. У партнерстві з компанією Kappa скромний клуб зробив справжню революцію на ринку футбольних футболок. Було запущено цілі лінії з виробництва спортивної амуніції, які мали на меті випуск оригінальної ігрової форми, туристичної форми та ексклюзивних комплектів для вболівальників. Незабаром для того, щоб якнайкраще презентувати товар покупцям «Венеція» почала залучати до процесу реклами дівчат сексапільної зовнішності, завдяки чому вісті про надзвичайно модну та елегантну форму «помаранчево-чорно-зелених» поширилися не тільки по всій Італії, а й по Європі, а потім і світу.
Експерти захоплювалися тим, що вдавалося «Венеції». Багато хто в Італії стверджував, що футболки цього клубу є справжніми витворами сучасного мистецтва у світі спорту, і що вони настільки естетичні, наче зійшли з подіуму одного із численних тижнів моди, що перманентно проходять в Італії.
Результати справді виявилися вражаючими: у день запуску продажів форми сезону-2021/22, яка була створена в партнерстві із нью-йоркською студією Fly Nowhere, усі екземпляри основного комплекту футболок були повністю розпродані, а 95% продажів прийшлися на сайт клубу, причому більшість із них були зроблені клієнтами з-за меж Італії.
З того часу «Венеція» стала головним модним брендом не лише італійського, але у значній мірі й усього світового футболу.
Співпраця із репером Дрейком
Втім, гарні доходи від реалізації футболок у сезоні-2020/21 не допомогли «Венеції» вберегтися від вильоту з Серії А. Наступні два роки «помаранчево-чорно-зелені» провели у другому за силою дивізіоні італійського футболу, а на початку цього року клуб знову почав відчувати серйозні фінансові проблеми й мова знову зайшла про можливе банкрутство.
З клубу якраз пішов творець «модної революції» Тед Філіпакос, а також завершилося надзвичайно успішне партнерство із Kappa. Від економічного краху, що наближався, «Венецію» врятував відомий 37-річний репер з Канади Дрейк. Його вразила робота зі створення бренду, пророблена в італійському клубі раніше, й за кілька тижнів співак зумів зібрати необхідні 40 мільйонів євро (10 одразу пішли на погашення боргів, а 30 були необхідні для продовження та підтримки операційної діяльності), що убезпечило «Венецію» від ризику чергового банкрутства.
Незабаром технічним спонсором «Венеції» стала Nocta – лінійка бренду Nike, яка переважно інвестує у співпрацю із різними музикантами по всьому світу. Не дивно, що отримати гарний контракт та умови щодо нього «помаранчево-чорно-зеленим» допоміг саме Дрейк.
Цього сезону форма «Венеції» звично виглядає дуже стильною і її, як і раніше, називають серед найкращих у світовому футболі…
А ось справи безпосередньо на футбольному полі у «Венеції» поки що звично йдуть не так добре. Після повернення до Серії А команда, якою керує екс-коуч «Роми» Еусебіо Ді Франческо, провела три поєдинки в еліті італійського футболу, але не здобула в них жодної перемоги: одна нічия при двох поразках та різниці м'ячів 1:4. У першому турі «Венеція» поступилася «Лаціо» в гостях (1:3), у другому – зіграла внічию із «Фіорентиною» також на виїзді (0:0), а в третьому, перед відходом Серії А на паузу для міжнародних матчів, – знову поступилася, але тепер вже мінімально та у рідних стінах – «Торіно» (0:1), пропустивши за чотири хвилини до завершення основного часу матчу.
Ось і виходить, перефразовуючи відомий анекдот, що у випадку з «Венецією» однозначно діє принцип: красиві – наліво, успішні – направо. Яким важливіше бути у футболі? Питання більш ніж риторичне…
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
«Містяни» програли в останньому матчі «Тоттенгему»
Артем Шулянський не може виїхати з України
Якби ще зробили інвестиції в саму команду, щоб та в Серії А закріпилася, то прибутки можна було б збільшити