Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну

Формула 1
| Оновлено 31 липня 2024, 12:44
2999
1

Сезон-2024 у Формулі-1: сім різних переможців, Макс домінує, провал Феррарі

Дивний, але цікавий сезон у Формулі-1

| Оновлено 31 липня 2024, 12:44
2999
1
Сезон-2024 у Формулі-1: сім різних переможців, Макс домінує, провал Феррарі
Getty Images/Global Images Ukraine

Завершилися 14 етапів сезону-2024 у Формулі-1. Попереду місяць літньої паузи, до якої пілоти та команди підходять з досить цікавими результатами.

Цьогорічний чемпіонат нудним точно не назвеш. Макс Ферстаппен виграв 7 гонок, дві перемоги здобув Льюїс Хемілтон, по разу виграли Карлос Сайнс, Шарль Леклер, Ландо Норріс, Джордж Расселл і Оскар Піастрі. Ред Булл має чемпіонський болід, але Серхіо Перес ще цього сезону не перемагав.

Парадоксальний сезон

Якби вам просто сказали, що після 14 гонок сезону Формули-1 глядачі побачили 7 різних переможців – який би загальний залік ви уявили в голові? Точно не такий, де Макс Ферстаппен лідирує з перевагою у 80 очок. Проте ситуація склалася так, що пілот Ред Булла виграв 7 гонок, тоді як решта гонщиків і команд постійно відбирає один у одного очки і ніхто не може наздогнати вже майже 4-разового чемпіона Формули-1.

Тішить, що хоча б у Кубку конструкторів фани точно побачать боротьбу: на літню перерву Ред Булл пішов лідером з перевагою над Маклареном лише у 42 очки, що можна відіграти за 3-4 хороші етапи.

Сезон радує не лише численними переможцями, а й дебютними перемогами. Перші гонки у кар'єрі Ф-1 виграли Ландо Норріс і Оскар Піастрі, другу (і майже третю) перемогу здобув Джордж Расселл, повернулися до перемог після перерви Льюїс Хемілтон, Шарль Леклер та Карлос Сайнс.

Сезон відновиться наприкінці серпня у Нідерландах, а до фінішу чемпіонату залишилося 10 гран-прі.

Ред Булл та Макларен

Багато експертів передбачали, що Ред Булл рано чи пізно дістанеться до стелі розвитку нинішніх болідів і не зможе домінувати над усіма суперниками. Схоже, так і сталося. Бики розпочали сезон з кількох дублів, коли навіть Серхіо Перес демонстрував високий темп, і здавалося, що на нас чекає ще один досить нудний сезон. У Макларена була інша думка.

Команда визнала, що не встигла підготувати повністю новий болід на перший етап, проте привезла велике оновлення до Маямі, а далі лише додавала різні елементи. І додавала успішно. Вважається, що у Ред Булла все ще найшвидша машина, але у зручних для себе умовах. Занадто жарко чи занадто прохолодно – шини на боліді Биків працюють менш ефективно, ніж у суперників. Як сказав бос Ред Булла Крістіан Хорнер, у Макларена зараз ширше вікно різних умов, коли болід поводить себе ефективно.

У Биків з'явилися проблеми у повільних поворотах та на нерівних трасах з високими поребриками. Команда привезла великі оновлення до Угорщини, але поки що чинний чемпіон не повернув собі звичну перевагу. Навіть у Спа, де Ред Булл традиційно домінує, Ферстаппен не показував неймовірний темп і не був швидшим за суперників з Макларена чи Мерседеса. У гонку за пілотський титул уже ніхто не вірить, але у боротьбі за Кубок конструкторів Ред Булл точно не може дозволити собі заспокоїтись.

Ще треба зрозуміти, як вирішиться ситуація з Серхіо Пересом. Пілот на цей момент просто не тягне, і добре, якщо ти не тягнеш у порівнянні з Ферстаппеном, але Перес регулярно програє обом пілотам Макларена, Феррарі та Мерседеса. У Бельгії Перес фінішував 8-м, хоча стартував другим, але все одно опинився позаду партнера та всіх конкурентів. Передбачалося, що Ред Булл замінить Переса під час літньої паузи, але команда вирішила зберегти пілота до кінця сезону. І це не може не тішити Макларен.

Мерседес та Феррарі

Мерседес після минулого невдалого сезону вирішив повністю змінити концепт боліда. Спершу здавалося, що це знову удар у штангу. Боліди поступалися не лише Ред Буллу і Макларену, а й Феррарі, а Хемілтон був явно розчарований, що останній рік з Мерседесом може пройти у статусі ледь не середняка. Однак після оновлень, які підготували на гонку у Монако, Мерседес почав оживати. Технічний директор Джеймс Еллісон визнав, що прогресу вдалося досягти буквально в один момент. Інженери виявили одну глобальну проблему, що впливала на болід, і зуміли швидко її вирішити.

Після цього Мерседес на кожен наступний етап привозив невеликі пакети оновлень і стабільно додавав у темпі. Расселл був претендентом на перемогу в Канаді, потім виграв в Австрії, а Хемілтон був тріумфатором у Великобританії, а також у Бельгії після дискваліфікації Расселла. Мерседес абсолютно несподівано виграв три з останніх чотирьох гонок, хоча навряд чи вважався фаворитом хоча б на одній з цих трас. Кубок конструкторів вже поза досяжністю, але посунути Феррарі з третього місця цілком реально.

Реально тому, що Феррарі залишається Феррарі. Найстатусніша команда Ф-1 знову продовжить свою серію без чемпіонських титулів, яка триває з 2008 року. Скудерія, як це відбувається просто завжди в останні багато років, програла гонку оновлень машини протягом сезону. Феррарі може підготувати хороший болід на старт сезону, як це було у 2022 році або навіть у цьому чемпіонаті, але далі просто не в змозі підтримувати темп конкурентів. Здається, що у команді просто забули, як треба перемагати – так довго Феррарі не має жодного досвіду великих успіхів.

До Ред Булла Феррарі дотягнутися не вдалося, а за останні місяці команда програла Макларену та Мерседесу. Саме Макларен і Мерседес демонструють ту різницю, якої можна досягти за кілька місяців, побудувавши швидкий болід.

Можна визнати, що у Феррарі поменшало помилок у стратегіях на гонку, але якщо болід повільний, то жодна стратегія не допоможе. Можливо, Феррарі вже кинула всі сили на сезон-2026, коли набуває чинності новий технічний регламент, але складається враження, що у команди група провідних інженерів просто слабша, ніж у конкурентів. І прихід Хемілтона у 2025 році навряд чи змінить ситуацію.

Оцініть матеріал
(20)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин
Коментарі 1
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.
George Stone
На счёт Феррари, да у них нет чемпионской команды, инженерного таланта для титулов не хватает, и это абсолютно очевидно уже лет 10. Но списывать их со счетов может только идиот. Никакой катастрофы нет. Отставание минимальное. Причем на полных баках машина ехала совсем хорошо, сдулась только на пустых. Это пофиксят. И они вернутся в борьбу за победы уже через 2 месяца, с высокой долей вероятности. Мерседес останется четвертым 99%. Для Феррари были сезоны гораздо хуже. Вассер сохраняет лицо. Посмотрим, что будет дальше