Макларен і Норріс виграли гонку Формули-1. Як їм це вдалося
Ландо Норріс у своєму 110-му гран-прі здобув першу перемогу
У нинішній Формулі-1 будь-яка перемога не Макса Ферстаппена і Ред Булла сприймається як щось несподіване і навіть святкове. За весь минулий сезон і за шість гонок нинішнього лише тричі вигравав пілот не Ред Булла – Карлос Сайнс по разу в минулому та поточному чемпіонатах, а тепер ще й Ландо Норріс. Пілот Макларена несподівано виграв гонку Гран-прі Маямі.
Можна уявити, як в офісі Формули-1 відкорковують шампанське. На тлі критики нудної та передбачуваної Ф-1 у нинішньому чемпіонаті ми вже маємо трьох переможців з трьох різних команд, і це ще Серхіо Перес та Шарль Леклер не вигравали. Мінімум до літньої паузи у Ф-1 є чим відповісти на заяви про нудні гонки, навіть якщо далі перемагатиме лише Ферстаппен.
Як це вдалося Макларену
Дивно, але факт – ще рік тому Макларен був одним з аутсайдерів чемпіонату. Команда провалила старт сезону-2023 і була однією з найгірших за показником максимальної швидкості, незважаючи на мотори Мерседеса, з якими інші команди були швидшими. Однак у Макларені не звертали уваги на глузування та готували велике оновлення машини. Його привезли лише на літню гонку в Австрії, але болід одразу став значно швидшим. У результаті на деяких етапах команда поступалася лише Ред Буллу, а в Катарі Оскар Піастрі навіть виграв спринтерську гонку.
Правда, було зрозуміло, що наприкінці сезону Бики вже не оновлювали машину, тож Макларен мав перевагу. Після зимової перерви знову виявилося, що Ред Булл з новим болідом на два кроки попереду всіх, а Макларен поступається ще й Феррарі. Британська команда не почала робити дрібні оновлення, а до Маямі знову привезла пакет, який назвали «болідом B». Норріс отримав повний список оновлень, а Піастрі поки що дісталася половина новинок.
Всім любителям інтриги поки що рано тріумфувати і думати, що Макларен вже на рівні Ред Булла, хоча Норріс видав неймовірний результат. Звичайно, без сейфіті-кара Ландо не виграв би гонку і навряд чи опинився б у топ-3, але це зараз не так важливо. Важливо, що після машини безпеки Ферстаппен мав 20 кіл, щоб наздогнати суперника, але Макларен просто поїхав від Ред Булла. Макс майже випередив Норріса на рестарті, але далі не зміг підтримувати темп конкурента. Пов'язано це не тільки зі швидкістю Макларена - Бики ще до старту гран-прі попереджали, що конфігурація траси не дуже підходить машині, а в ході етапу Ферстаппен скаржився на погану роботу з шинами. Тож усім бажаючим красивих битв пілотів різних команд поки що слід сховати салюти до кращих часів, але прогрес Макларена тішить.
При цьому керівник команди Зак Браун та технічний директор Андреа Стелла заявили, що болід ще не готовий і найближчим часом не буде готовим стабільно боротися з Ред Буллом. Однак для команди важлива траєкторія прогресу, і Макларен продовжує потрохи скорочувати відставання від Биків. Можливо, у сезоні-2025, в останній рік цього технічного регламенту, у Ред Булла з'явиться серйозний конкурент. Цікаво, що буде на Гран-прі Монако – ще один шанс для конкурентів забрати перемогу у Ферстаппена, якщо вдало провести кваліфікацію.
Що це означає для Норріса
Ландо всього 24 роки, а він уже має не найприємніший рекорд Формули-1 за кількістю подіумів без перемог. Норріс до свого успіху в Маямі 15 разів був на подіумі, але жодного разу не перемагав. Хоча був близьким до цього. Наприклад, на одному з гран-прі в росії, коли пішов дощ, а команда помилилася з шинами і пілот вилетів з траси, втративши лідерство та перемогу. Або в Італії, коли виграв Даніель Ріккардо, а Норріс фінішував другим. Вже почали жартувати, що будь-який напарник британця виграє гонку раніше за нього.
Навіть новачок Оскар Піастрі минулого сезону зумів виграти спринт. Не основну гонку, звичайно, але Норріс не мав і цього. Хоча більшість колег-гонщиків в інтерв'ю визнавали, що Норріс давно заслужив першу перемогу. Красива історія для Макларена, який ризикував втратити перспективного пілота.
Відомо, що до Ландо придивлялися Мерседес і Ред Булл, а чутки про відхід підігрівали невдачі команди, але Норріс нещодавно оформив новий контракт і заявляє, що вірить у чемпіонські перспективи Макларена. Про титул говорити рано, але Макларен точно рухається у правильному напрямку.
Чим відповість Феррарі та Ред Булл
Після гонки в Маямі журналісти атакували боса Феррарі Фреда Вассера, мовляв, чому шансом перемогти скористався Макларен, а не Феррарі, хоча Скудерія на старті сезону була швидшою. Вассер сказав лише те, що на Гран-прі Італії за два тижні команда привезе великі оновлення боліда. Як у Макларена, обіцяють, по суті, другу специфікацію машини на сезон. Феррарі має одну перемогу цього року, тому чемпіонат провальним вже точно не буде.
Однак і Ред Булл не сидить на місці. Звичайно, чемпіонству Ферстаппена та Биків нічого не загрожує, але команда явно відчуває тиск конкурентів. Поки що невеликий, але Ред Булл вже не завжди може спокійно привозити суперникам по 0,7-1 секунду з кола. Менеджмент пообіцяв, що в Італії будуть оновлення машини, хай і не такі кардинальні, як у Феррарі.
Відомо, що Ред Булл залишає провідний інженер Едріан Ньюі, за якого вже почалася боротьба між Феррарі, Астон Мартін та іншими командами. Однак Ньюі піде лише через рік, а поки що продовжує вдосконалювати свій болід. Так, Ред Булл і Ферстаппен залишаються безумовними фаворитами кожної гонки, але Вассер правильно зазначив, що тут і там, за правильних обставин, конкуренти здатні ставити Биків у некомфортні ситуації. У неділю Макларен своїм шансом скористався.
Цікаво, скільки таких шансів у суперників Ред Булла буде до кінця сезону.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Блогер Sport.ua розповідає про вихованців Академії «Динамо», які зараз виступають у Європі
Роман Яремчук поки не вражає журналістів своєю грою за «Олімпіакос»
Нуль аналітики, просто переказ того, що і так на поверхні.
Для тих, хто дивиться Ф1 багато років, це просто вода. Але можливо комусь, хто лише починає - буде цікаво.