Новий сезон MotoGP. Дукаті та інші, перезавантаження Маркеса і не тільки
Sport.ua представляє сезон MotoGP 2024
У п'ятницю, 8 березня, розпочинається ювілейний, 75-й сезон у MotoGP. Спочатку в ньому було заплановано 22 Гран-прі, але 31 січня було прийнято рішення про відміну Гран-прі Аргентини, яке було заплановано на 7 квітня, без заміни. Таким чином, у сезоні 2024 року буде 21 Гран-прі, на один більше, ніж минулого року – дебютує Гран-прі Казахстану, запланований на 16 червня.
Дукаті – знову фаворит
За підсумками передсезонних тестів Дукаті, як і раніше, головний фаворит у чемпіонаті виробників. Воно й не дивно – окрім заводської програми, на мотоциклах італійського виробника їздять одразу три приватні команди. Pramac традиційно отримають свіжі байки, а VR46 та Gresini їздитимуть на торішніх.
Тож у нинішньому сезоні ми напевно побачимо продовження торішньої дуелі між лідером заводської команди Франческо Баньяйєю та Хорхе Мартіном із Pramac. Минулого сезону цей поєдинок завершився на останньому етапі Гран-прі Арагона. Але по паддоку вже ходять чутки, що наступного сезону Мартін перейде до заводської команди Дукаті (а на його місце сватають Ферміна Альдегера з Moto2). Який внесок ці розмови в протистояння іспанця та Баньяйї? На тестах у Малайзійському Сепангу Мартін одну сесію виграв, ще двічі став другим, при цьому програвши Баньяйї лише третю сесію. Але в Катарі — сьоме місце у першій сесії та друге у другій. Хоча за чистим часом різниця між лідерами Pramac та заводською командою італійців невелика.
А ось на кому чутки про можливий майбутній перехід Хорхе Мартіна точно позначаться, то це нинішній партнер Баньяйї по команді Енеа Бастьяніні. У 2021 році він дебютував у прем'єрному класі в статусі чинного чемпіона світу в Moto2, через рік посів третє місце в чемпіонаті райдерів, але минулий сезон «Бестії» зіпсували травми, через які він пропустив дев'ять Гран-прі та переніс операції на лівих литці і кисті. Але наприкінці сезону Бастьяніні виграв Гран-прі Малайзії, цього року на передсезонних тестах практично не поступався Баньяйї, а в Сепангу взагалі двічі випередив чемпіона світу і виграв другу сесію. Мотивований та здоровий «Бестія» також цілком здатний поборотися за чемпіонський титул.
Команда легендарного Валентіно Россі VR46 змогла зберегти свій головний актив – Марко Бедзеккі, який минулого сезону також довгий час був претендентом на чемпіонський титул. Молодого італійця активно сватали до заводської команди Дукаті, але в Болоньї вирішили залишити Енеа Бастьяніні, а «Бедз», як і в сезоні 2023, отримає торішній чемпіонський байк Франческо Баньяйї. Як молодий італієць вміє їздити на такій техніці, минулого сезону всі бачили.
А Gresini на сезон 2024 придбали дуже серйозний актив — восьмиразового чемпіона світу Марка Маркеса, чий альянс з Хондою торік остаточно забуксував, хоч «Мураха» і зміг приїхати на подіум у гонці Гран-прі Японії та тричі — у спринтах. Тож рішення змінити команду та мотоцикл – цілком логічне. Хоча на тестах у Малайзії та Катарі Марк спочатку програвав своєму напарнику та брату Алексу, але у завершальній катарській сесії восьмиразовий чемпіон світу не тільки був вищим, а й посів четверте місце з мінімальним відставанням від першої трійки.
Апрілія та КТМ – десь поруч
Головними конкурентами «дукатистів» минулого сезону були інші європейські виробники – італійська Апрілія та австрійський КТМ. В обох у сезоні 2024 будуть заводські програми та по одній приватній команді.
Лідер заводської команди Апрілії Алейш Еспаргаро на тестах у Катарі двічі став третім з невеликим відставанням від Франческо Баньяйї та Хорхе Мартіна чи Енеа Бастьяніні. Маверік Віньялес теж показував гарний темп, тому заводська команда Апрілія готова до конкуренції якщо не з Дукаті, то з КТМ за друге місце в заліку виробників – точно.
Австрійський виробник, якого підтримує відомий концерн Ред Булл, також зберіг торішній склад. На тестах лідер команди Бред Біндер показував темп на рівні навіть Дукаті, але не завжди. Можливо – питання лише у звиканні до нового байка, з яким повернеться й стабільність південноафриканця. У сезоні 2023 року стабільність дозволила йому зайняти четверте місце в чемпіонаті пілотів без жодної перемоги в перегонах і випередити, зокрема, Алейша Еспаргаро з двома перемогами.
Клієнтом Апрілії в сезоні 2024 буде команда-новачок пелотону Trackhouse Racing. Це ім'я відоме в американській автогоночній серії NASCAR, а в новому сезоні MotoGP вони займуть місце команди RNF, яка була наприкінці минулого сезону дискваліфікована за порушення Договору про Участь. Як і будь-який новачок – темна конячка, яка на тестах не виділялась, але останню сесію в Катарі Рауль Фернандес завершив із п'ятим результатом.
Цікавого новачка привели у пелотон й КТМ. Педро Акоста минулого року став чемпіоном світу у класі Moto2. Чи не з середини сезону австрійці намагалися влаштувати іспанця в пелотон прем'єрного класу на 2024 рік і знайшли йому місце у своїй клієнтській команді GASGAS Tech3. Схоже, не помилилися – темп в Акости вразив із самого початку, залишилося напрацювати стабільність.
Японці
На жаль, у японських брендів просвіту поки не видно, якщо дивитися на результати тестів, у яких райдери на Хонда та Ямаха здебільшого чіплялися за нижню частину першої десятки. Лише у першій сесії у Малайзії лідер Ямаха Фабіо Куартараро показав третій результат. Але після цього француз лише раз потрапив до топ-10 – у першій сесії у Катарі.
Не набагато кращі справи й у Хонда. З тією лише різницею, що ексчемпіон світу Жоан Мір і Жоан Зарко, який перебрався в клієнтський LCR, а минулого сезону здобув першу перемогу в прем'єрному класі, потрапляли в першу десятку на тестах частіше, ніж райдери Ямаха. Але на користь Хонді також може піти завершення десятирічної співпраці з Марком Маркесом, яка постійно накладала певні очікування не лише на райдера, а й на команду (все-таки разом взяли шість титулів чемпіона світу у прем'єрному класі, багато інших досягнень та рекордів). На його місце якого прийшов молодий Лука Маріні, який минулого сезону двічі приїхав на подіуми перегонів і взяв поул. Можливо, саме пара Мір-Маріні зможе повернути Хонду у боротьбу за перемоги та титули.
Середній та легкий класи
Класи Moto2 та Moto3 – ще більш непередбачувані, ніж прем'єрний клас. Перед початком сезону вони провели приватні тести у португальському Портімані та офіційні в іспанському Хересі. У принципі, й ті, й інші тести показали приблизно однакові результати.
У класі Moto2 виділяються Фермін Альдегер, якого чутки сватають до прем'єрного класу наступного сезону, Арон Канет, Аї Огура, Джо Робертс, Джейк Діксон, Челестіно В'єтті та віцечемпіон світу в цьому класі Тоні Арболіно. А з урахуванням того, що чинний чемпіон світу Педро Акоста перейшов до прем'єрного класу, титул може виграти будь-який із цих райдерів.
У Moto3 явними фаворитами будуть лідер Aspar Давид Алонсо, а також Хосе Антоніо Руеда і Даніель Ольгадо із заводської програми КТМ та Іван Ортола із приватної команди MSI. Aspar, до речі, хоч і не заводська команда, але цього сезону заручилися підтримкою великого китайського виробника CF Moto і результати цього альянсу були помітні вже на тестах.
Календар сезону MotoGP 2024
- 10 березня – Гран-прі Катару – Лусаїл
- 24 березня – Гран-прі Португалії – Портіман
- 14 квітня – Гран-прі Америк – СОТА, Остін
- 28 квітня – Гран-прі Іспанії – Херес
- 12 травня – Гран-прі Франції – Ле-Ман
- 26 травня – Гран-прі Каталонії – Барселона
- 2 червня – Гран-прі Італії – Муджелло
- 16 червня – Гран-прі Казахстану – Алмати
- 30 червня – ТТ Нідерландів – Ассен
- 7 липня – Гран-прі Німеччини – Заксенрінг
- 4 серпня – Гран-прі Великобританії – Сільверстоун
- 18 серпня – Гран-прі Австрії – Ред Булл Рінг
- 1 вересня – Гран-прі Арагона – МоторЛанд Арагон, Альканьїс
- 8 вересня – Гран-прі Сан-Марино – Мізано, Італія
- 15 вересня – Гран-прі Індії – Будд
- 29 вересня – Гран-прі Індонезії – Мандаліка
- 6 жовтня – Гран-прі Японії – Мотегі
- 20 жовтня – Гран-прі Австралії – Філіп-Айленд
- 27 жовтня – Гран-прі Таїланду – Чанг, Бурірам
- 3 листопада – Гран-прі Малайзії – Сепанг
- 17 листопада – Гран-прі Валенсії – Рікардо Тормо, Валенсія
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Бразилець Вітіньо категорично відкидає варіант із поверненням в Україну
Останнім визначився Ред Булл