Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну

Мотоспорт
| Оновлено 06 березня 2024, 16:01
523
0

Новий сезон MotoGP. Дукаті та інші, перезавантаження Маркеса і не тільки

Sport.ua представляє сезон MotoGP 2024

| Оновлено 06 березня 2024, 16:01
523
0
Новий сезон MotoGP. Дукаті та інші, перезавантаження Маркеса і не тільки

У п'ятницю, 8 березня, розпочинається ювілейний, 75-й сезон у MotoGP. Спочатку в ньому було заплановано 22 Гран-прі, але 31 січня було прийнято рішення про відміну Гран-прі Аргентини, яке було заплановано на 7 квітня, без заміни. Таким чином, у сезоні 2024 року буде 21 Гран-прі, на один більше, ніж минулого року – дебютує Гран-прі Казахстану, запланований на 16 червня.

Дукаті – знову фаворит

За підсумками передсезонних тестів Дукаті, як і раніше, головний фаворит у чемпіонаті виробників. Воно й не дивно – окрім заводської програми, на мотоциклах італійського виробника їздять одразу три приватні команди. Pramac традиційно отримають свіжі байки, а VR46 та Gresini їздитимуть на торішніх.

Тож у нинішньому сезоні ми напевно побачимо продовження торішньої дуелі між лідером заводської команди Франческо Баньяйєю та Хорхе Мартіном із Pramac. Минулого сезону цей поєдинок завершився на останньому етапі Гран-прі Арагона. Але по паддоку вже ходять чутки, що наступного сезону Мартін перейде до заводської команди Дукаті (а на його місце сватають Ферміна Альдегера з Moto2). Який внесок ці розмови в протистояння іспанця та Баньяйї? На тестах у Малайзійському Сепангу Мартін одну сесію виграв, ще двічі став другим, при цьому програвши Баньяйї лише третю сесію. Але в Катарі — сьоме місце у першій сесії та друге у другій. Хоча за чистим часом різниця між лідерами Pramac та заводською командою італійців невелика.

Getty Images/Global Images Ukraine. Франческо Баньяйя

А ось на кому чутки про можливий майбутній перехід Хорхе Мартіна точно позначаться, то це нинішній партнер Баньяйї по команді Енеа Бастьяніні. У 2021 році він дебютував у прем'єрному класі в статусі чинного чемпіона світу в Moto2, через рік посів третє місце в чемпіонаті райдерів, але минулий сезон «Бестії» зіпсували травми, через які він пропустив дев'ять Гран-прі та переніс операції на лівих литці і кисті. Але наприкінці сезону Бастьяніні виграв Гран-прі Малайзії, цього року на передсезонних тестах практично не поступався Баньяйї, а в Сепангу взагалі двічі випередив чемпіона світу і виграв другу сесію. Мотивований та здоровий «Бестія» також цілком здатний поборотися за чемпіонський титул.

Команда легендарного Валентіно Россі VR46 змогла зберегти свій головний актив – Марко Бедзеккі, який минулого сезону також довгий час був претендентом на чемпіонський титул. Молодого італійця активно сватали до заводської команди Дукаті, але в Болоньї вирішили залишити Енеа Бастьяніні, а «Бедз», як і в сезоні 2023, отримає торішній чемпіонський байк Франческо Баньяйї. Як молодий італієць вміє їздити на такій техніці, минулого сезону всі бачили.

Getty Images/Global Images Ukraine. Марк Маркес

А Gresini на сезон 2024 придбали дуже серйозний актив — восьмиразового чемпіона світу Марка Маркеса, чий альянс з Хондою торік остаточно забуксував, хоч «Мураха» і зміг приїхати на подіум у гонці Гран-прі Японії та тричі — у спринтах. Тож рішення змінити команду та мотоцикл – цілком логічне. Хоча на тестах у Малайзії та Катарі Марк спочатку програвав своєму напарнику та брату Алексу, але у завершальній катарській сесії восьмиразовий чемпіон світу не тільки був вищим, а й посів четверте місце з мінімальним відставанням від першої трійки.

Апрілія та КТМ – десь поруч

Головними конкурентами «дукатистів» минулого сезону були інші європейські виробники – італійська Апрілія та австрійський КТМ. В обох у сезоні 2024 будуть заводські програми та по одній приватній команді.

Лідер заводської команди Апрілії Алейш Еспаргаро на тестах у Катарі двічі став третім з невеликим відставанням від Франческо Баньяйї та Хорхе Мартіна чи Енеа Бастьяніні. Маверік Віньялес теж показував гарний темп, тому заводська команда Апрілія готова до конкуренції якщо не з Дукаті, то з КТМ за друге місце в заліку виробників – точно.

Getty Images/Global Images Ukraine. Алейш Еспаргаро

Австрійський виробник, якого підтримує відомий концерн Ред Булл, також зберіг торішній склад. На тестах лідер команди Бред Біндер показував темп на рівні навіть Дукаті, але не завжди. Можливо – питання лише у звиканні до нового байка, з яким повернеться й стабільність південноафриканця. У сезоні 2023 року стабільність дозволила йому зайняти четверте місце в чемпіонаті пілотів без жодної перемоги в перегонах і випередити, зокрема, Алейша Еспаргаро з двома перемогами.

Клієнтом Апрілії в сезоні 2024 буде команда-новачок пелотону Trackhouse Racing. Це ім'я відоме в американській автогоночній серії NASCAR, а в новому сезоні MotoGP вони займуть місце команди RNF, яка була наприкінці минулого сезону дискваліфікована за порушення Договору про Участь. Як і будь-який новачок – темна конячка, яка на тестах не виділялась, але останню сесію в Катарі Рауль Фернандес завершив із п'ятим результатом.

Getty Images/Global Images Ukraine. Педро Акоста

Цікавого новачка привели у пелотон й КТМ. Педро Акоста минулого року став чемпіоном світу у класі Moto2. Чи не з середини сезону австрійці намагалися влаштувати іспанця в пелотон прем'єрного класу на 2024 рік і знайшли йому місце у своїй клієнтській команді GASGAS Tech3. Схоже, не помилилися – темп в Акости вразив із самого початку, залишилося напрацювати стабільність.

Японці

На жаль, у японських брендів просвіту поки не видно, якщо дивитися на результати тестів, у яких райдери на Хонда та Ямаха здебільшого чіплялися за нижню частину першої десятки. Лише у першій сесії у Малайзії лідер Ямаха Фабіо Куартараро показав третій результат. Але після цього француз лише раз потрапив до топ-10 – у першій сесії у Катарі.

Не набагато кращі справи й у Хонда. З тією лише різницею, що ексчемпіон світу Жоан Мір і Жоан Зарко, який перебрався в клієнтський LCR, а минулого сезону здобув першу перемогу в прем'єрному класі, потрапляли в першу десятку на тестах частіше, ніж райдери Ямаха. Але на користь Хонді також може піти завершення десятирічної співпраці з Марком Маркесом, яка постійно накладала певні очікування не лише на райдера, а й на команду (все-таки разом взяли шість титулів чемпіона світу у прем'єрному класі, багато інших досягнень та рекордів). На його місце якого прийшов молодий Лука Маріні, який минулого сезону двічі приїхав на подіуми перегонів і взяв поул. Можливо, саме пара Мір-Маріні зможе повернути Хонду у боротьбу за перемоги та титули.

Середній та легкий класи

Класи Moto2 та Moto3 – ще більш непередбачувані, ніж прем'єрний клас. Перед початком сезону вони провели приватні тести у португальському Портімані та офіційні в іспанському Хересі. У принципі, й ті, й інші тести показали приблизно однакові результати.

У класі Moto2 виділяються Фермін Альдегер, якого чутки сватають до прем'єрного класу наступного сезону, Арон Канет, Аї Огура, Джо Робертс, Джейк Діксон, Челестіно В'єтті та віцечемпіон світу в цьому класі Тоні Арболіно. А з урахуванням того, що чинний чемпіон світу Педро Акоста перейшов до прем'єрного класу, титул може виграти будь-який із цих райдерів.

Getty Images/Global Images Ukraine. Фермін Альдегер

У Moto3 явними фаворитами будуть лідер Aspar Давид Алонсо, а також Хосе Антоніо Руеда і Даніель Ольгадо із заводської програми КТМ та Іван Ортола із приватної команди MSI. Aspar, до речі, хоч і не заводська команда, але цього сезону заручилися підтримкою великого китайського виробника CF Moto і результати цього альянсу були помітні вже на тестах.

Календар сезону MotoGP 2024

  • 10 березня – Гран-прі Катару – Лусаїл
  • 24 березня – Гран-прі Португалії – Портіман
  • 14 квітня – Гран-прі Америк – СОТА, Остін
  • 28 квітня – Гран-прі Іспанії – Херес
  • 12 травня – Гран-прі Франції – Ле-Ман
  • 26 травня – Гран-прі Каталонії – Барселона
  • 2 червня – Гран-прі Італії – Муджелло
  • 16 червня – Гран-прі Казахстану – Алмати
  • 30 червня – ТТ Нідерландів – Ассен
  • 7 липня – Гран-прі Німеччини – Заксенрінг
  • 4 серпня – Гран-прі Великобританії – Сільверстоун
  • 18 серпня – Гран-прі Австрії – Ред Булл Рінг
  • 1 вересня – Гран-прі Арагона – МоторЛанд Арагон, Альканьїс
  • 8 вересня – Гран-прі Сан-Марино – Мізано, Італія
  • 15 вересня – Гран-прі Індії – Будд
  • 29 вересня – Гран-прі Індонезії – Мандаліка
  • 6 жовтня – Гран-прі Японії – Мотегі
  • 20 жовтня – Гран-прі Австралії – Філіп-Айленд
  • 27 жовтня – Гран-прі Таїланду – Чанг, Бурірам
  • 3 листопада – Гран-прі Малайзії – Сепанг
  • 17 листопада – Гран-прі Валенсії – Рікардо Тормо, Валенсія
Оцініть матеріал
(2)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Коментарі 0
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.