Погачар закрив сезон 3-м титулом на Ломбардії. Підсумки тижня у велоспорті
Sport.ua – про все найцікавіше зі світу шосейного велоспорту за останній тиждень
Гонки тижня
Італійська Ломбардія – завжди знакова гонка. Вона завершує низку осінніх італійських класик, є останнім Монументом сезону і в цілому останньою великою гонкою шосейного календаря. У нинішньому році очікувань від фінального акорду сезону-2023 було дуже багато: протистояння Тадея Погачара, Ремко Евенпула і Пріможа Рогліча – перша очна зустріч цих трьох титанів світового велоспорту в нинішньому сезоні.
Зазначимо, що в нинішньому році організатори знову змінили маршрут гонки, повернувши його до версії 2021 року: з Комо до Бергамо з Пассо ді Ганда і Колле Аперто в розв'язці. Кожна з версій по-своєму гарна, але, варто зазначити, що постійні радикальні зміни маршруту Ломбардії трохи розмивають саме поняття класики.
Так чи інакше, повноцінного протистояння згаданої вище трійці не вийшло: для Евенпула Ломбардія знову виявилася невезучою. У 2020 році на цій гонці бельгієць зазнав жахливого падіння з мосту, яке призвело до важких травм і зіпсувало йому фактично цілий наступний рік кар'єри. Цього разу Ремко впав на дуже ранніх стадіях гонки. Падіння не було дуже важким, але, ймовірно, тією чи іншою мірою можливості гонщика «Soudal Quick Step» сковувало, і в підсумку Евенпул лише виграв спринт за дев'яте місце з третьої групи.
А ось Погачар і Рогліч дійсно вели боротьбу за перемогу. Щоправда, робили це діаметрально протилежним шляхом: Погачар раз по раз атакував, Рогліч їхав від глухої оборони. При чому робив це в стилі Жоау Алмейди, або Кріса Фрума вуельтівських зразків: повисаючи в самому хвості групи під час кожної атаки (і навіть випадаючи з пелотону), але раз по раз повертаючись в неї в зручному для себе рівному темпі.
Getty Images/Global Images Ukraine. Тадей Погачар
Однак, відбивши всі атаки Погачара на підйомі, Прімож не встежив за своїм співвітчизником на спуску. Капітан «UAE Emirates» видав красиву атаку в стилі Вінченцо Нібалі за 30,9 км до фінішу і пішов за черговою блискучою сольною перемогою. Рогліч же задовольнявся боротьбою за друге місце, але на фініші поступився Андреа Баджолі, який видав, напевно, найкращу гонку у своєму житті та більш ніж гідно підстрахував Ремко Евенпула в якості головної ставки «Soudal Quick Step».
Два роки тому на аналогічній версії маршруту Ломбардії свою гонку життя видав інший італійський підопічний Патріка Лефевра – Фаусто Маснада, який також став другим, при чому програв тому ж Погачару лише у фінішному спринті. І якщо два роки тому Тадей скинув усіх у підйом, але підпустив італійця до себе на спуску, то цього разу все було рівно навпаки.
Ця перемога Погачара сольною атакою за 30,9 км до фінішу стала найдальшою переможною сольною атакою на найбільших одноденках (Монументах і чемпіонатах світу) з часів переможного Тура Фландрії-2017 у виконанні Філіпа Жильбера, коли бельгієць атакував за 56 км до фінішу. Загалом же всі шість великих одноденок сезону-2023 були виграні в сольному стилі – унікальна ситуація, яка найкраще ілюструє те, наскільки селективними стали одноденки в сучасну епоху.
📊🏆First time EVER that all big one-day races in a season are won after a solo (5 Monuments +🌈WC): 2023.
— Cycling Statistics 📊 (@StatsOnCycling) October 7, 2023
🇮🇹MSR - 5.5 KM (🥇🇳🇱vd Poel)
🇧🇪RVV - 17.0 (🥇🇸🇮 Pogačar)
🇫🇷PR - 15.1 (🥇🇳🇱vd Poel)
🇧🇪LBL - 29.9 (🥇🇧🇪Evenepoel)
🌈WC - 22.3 (🥇🇳🇱vd Poel)
🇮🇹LOM - 30.9 (🥇🇸🇮Pogačar)
Таким чином, Погачар виграв Ломбардію тричі поспіль і став дев'ятим гонщиком в історії, який вигравав один і той самий Монументи тричі поспіль. При чому попередній такий випадок був аж 36 років тому: у період з 1985 по 1987 роки легендарний італієць Морено Арджентін тричі виграв Льєж – Бастонь – Льєж. Також словенець став третім гонщиком в історії, якому вдалося в один сезон виграти Тур Фландрії та Ломбардію. До нього подібне вдавалося тільки бельгійцю Ріку Ван Лоою в 1959 році і нідерландцеві Хенні Куйперу в 1981-му.
Свою прощальну гонку в кар'єрі проводив Тібо Піно, якого приїхав підтримати величезний натовп з його французького фан-клубу. Голосно грюкнути дверима 33-річному гонщику «Groupama FDJ» не вдалося: лише 37-ме місце з відставанням майже в 9 хвилин.
Лише 111-те місце посів Магнус Шеффілд. Однак американському гонщику «Ineos Grenadiers» все одно вдалося встановити історичне досягнення. У віці 21 року і 171 дня він став другим наймолодшим гонщиком в історії, якому вдалося дістатися до фінішу всіх п'яти Монументів.
📊🏁Youngest riders who finished all 5 Monuments in their career:
— Cycling Statistics 📊 (@StatsOnCycling) October 8, 2023
20-300 | 🇮🇹Preziosi ('64)
21-171 | 🇺🇸Sheffield
21-289 | 🇧🇪Merckx ('67)
22-246 | 🇮🇹Peron ('94)
22-132 | 🇫🇷Guyot ('68)
22-294 | Gusev ('05)
22-323 | 🇫🇷Jalabert (‘91)
Дайджест новин
- Головною темою останніх днів і тижнів стало можливе злиття «Jumbo Visma» і «Soudal Quick Step». Про нього говорили-говорили, сперечалися-сперечалися, а в останній момент воно зірвалося! Власник «Soudal Quick Step», чеський мільярдер Зденек Бакала, імовірно, почув обурені голоси багатьох гонщиків і персоналу своєї команди, і в останню мить від злиття відмовився, підтвердивши, що його проект житиме щонайменше до кінця 2025 року.
Хоча зараз, заднім розумом, дивлячись на все, що відбувалося, розумієш, що це злиття спочатку було дуже важко здійсненним. Ростер будь-якої команди не гумовий, у ньому можуть бути не більше ніж 30 спортсменів, і в разі злиття більше ніж 20 гонщиків із підтвердженими контрактами на 2024 рік опинилися б безробітними на початку жовтня, коли склади більшості команд на наступний сезон уже укомплектовані, і вільних місць вкрай мало.
І, згідно з трудовим законодавством світового велоспорту, новоствореній команді довелося б платити зарплатню всім цим гонщикам упродовж усього наступного року. Або ж компенсувати різницю в разі, якби вони знайшли собі нове місце роботи на нижчу зарплату. Це величезні витрати, і на таке безумство ніхто б не пішов. І це ми говоримо тільки про гонщиків, а є ще й персонал команд, з яким ситуація рівно така сама.
- Злиття не відбулося, але свій істотний вплив на трансферний ринок воно все ж таки справило: Прімож Рогліч покинув «Jumbo Visma» і перейшов у «Bora Hansgrohe». У прес-релізі команди зазначено, що угода розрахована на «більш ніж один рік». З чуток, ідеться про 3-річний контракт із зарплатою в понад 5 мільйонів євро на рік.
Welcome Primož Roglič!#borahansgrohe @rogla #procycling #newseason pic.twitter.com/f8FA43tST9
— BORA – hansgrohe (@BORAhansgrohe) October 6, 2023
Перехід був узгоджений ще до того, як стало відомо, що злиття зірвалося. І ось тут питання: чи відбувся б цей трансфер, якби Рогліч знав про зрив злиття? Багато хто вважає, що все одно відбувся би. Словенець наступного сезону хоче зробити ще одну (з огляду на майже 34-річний вік – ймовірно, останню) спробу виграти Тур де Франс. А в «Jumbo Visma» за живого Йонаса Вінгегора ніхто б йому статус одноосібного капітана не дав.
У «Bora Hansgrohe» він отримає і цей статус, і дуже сильну групу підтримки, і навіть особистого тренера Марка Ламбертса, якого переманили у «Jumbo Visma», незважаючи на те, що з Воутом Ван Артом він працював персонально протягом останніх 12 років.
- Сама «Bora Hansgrohe», своєю чергою, може втратити Кіана Уйтдебрукса. При чому, за чутками, можливий відхід бельгійського вундеркінда не пов'язаний із приходом Рогліча. Нібито під час Вуельти у Уйтдебрукса виник конфлікт із командою, пов'язаний із його невдоволенням статусом у командній ієрархії. Продовжити кар'єру 20-річний гонщик може в «Groupama FDJ» – чудова заміна Тібо Піно навіть просто зараз, не кажучи вже про довгострокову перспективу.
- «Астана» продовжує збирати потужний поїзд під Марка Кевендіша на наступний сезон. Казахстанська команда офіційно оголосила про трансфер, про який багато говорили останніми місяцями: річний контракт підписано з одним із найкращих розганяльників світу, 38-річним данцем Мікаелем Мьорковим.
Данські ЗМІ пишуть про те, що Кевендіш одразу після свого падіння на Тур де Франс написав Мьоркову «переходь в «Астану». Тобто, виходить, рішення продовжити кар'єру Марк прийняв уже тоді, і вся ця інтрига щодо його майбутнього була штучно створеною?
- Кінець сезону – це завжди ще й час прощання з великим спортом. Свою останню гонку в кар'єрі провів не лише Тібо Піно, а й Грег Ван Авермат. Йому голосно грюкнути дверима також не вдалося: лише 58-ме місце на Париж – Тур.
Якщо Піно і Ван Авермат про завершення кар'єри повідомляли заздалегідь, то рішення Насера Буанні повісити велосипед на цвях стало несподіванкою. «Я став тінню самого себе», – сказав 33-річний француз, маючи на увазі, що повернути колишні кондиції після важкого падіння у 2022 році йому так і не вдалося.
- Активно ходять чутки, що четвертої серії протистояння Тадея Погачара з Йонасом Вінгегором на Тур де Франс у 2024 році ми не побачимо: словенець наступного року вперше в кар'єрі поїде на Джиро д'Італія. Принаймні, на презентації маршруту він буде присутній. Наступний рік – олімпійський, і пропуск Туру для Погачара - це можливість і виграти Джиро з Вуельтою, яких немає в його послужному списку, і краще підготуватися до Ігор у Парижі. Хоча траса групової гонки для Тадея може виявитися занадто простою за рельєфом, а в розділках поза багатоденками він себе з кращого боку поки що не проявляв.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Sport.ua пропонує увазі читачів розклад та результати матчів WTA Finals
У вікенд Динамо розгромило Інгулець, Шахтар здобув перемогу над Чорноморцем