Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну

Велоспорт
| Оновлено 26 вересня 2023, 00:19
1536
2

Проблеми з організацією і скандали Евенпула. Підсумки першого тижня Вуельти

Sport.ua підбиває підсумки першого тижня Вуельти-2023

| Оновлено 26 вересня 2023, 00:19
1536
2
Проблеми з організацією і скандали Евенпула. Підсумки першого тижня Вуельти
Getty Images/Global Images Ukraine

Проблеми з організацією

Вуельта-2023 почалася зі скандалу. Стартовий етап, командну розділку, поставили на доволі пізній час, і завершуватися гонка мала вже в сутінках. Загалом тут нічого страшного, якщо гонка відбувається в нормальних погодних умовах. Однак того дня на Каталонію насунулася сильна злива, і це кардинально змінювало ситуацію. Видимість стала ще гіршою, а мокрі дороги робили гонку ще небезпечнішою.

Це прогнозовано призвело до великої кількості падінь і до того, що багато команд їхали дуже обережно та не на повну силу. Перемогла сенсаційно «DSM Firmenich», якій дістався ранній стартовий номер, і вони встигли проскочити ще до початку зливи.

Проведення етапу в темний час доби за таких важких погодних умов передбачувано викликало хвилю обурення серед гонщиків. Безумовно, погода – фактор, на який організатори вплинути не могли, проте прогноз погоди вони бачили, і могли змістити старт етапу на більш ранній час. Так, це створило б певні проблеми для телетрансляторів, але все ж безпека гонщиків має бути на першому місці.

На цьому косяки з боку організаторів не закінчилися. Наступного дня на гонщиків чекав ще один етап у Барселоні з фінішем після спуску з підйому Монжуїк. У неділю теж йшов дощ, і під тиском гонщиків останній спуск до фінішу прибрали, зробивши фініш етапу на вершині Монжуїка. При цьому для загального заліку зробили нейтралізацію аж за 9 км до фінішу, що перетворювало етап на якийсь фарс. Десятками років гонщики їздять під дощем, зокрема проходять спуски, але тут це чомусь стало причиною нейтралізації етапу. Там, де потрібно було внести зміни заради безпеки гонщиків, організатори цього не зробили, зате зробили тоді, коли це не було потрібно.

Але то були лише квіточки. Фініш етапу на вершину Монжуїка перенесли в останній момент, і не встигли доставити туди фінішну арку з необхідною апаратурою для визначення місць гонщиків на фініші. У підсумку журі гонки для визначення місць на фініші довелося... звернутися по допомогу до вболівальників, які стояли біля фінішу і знімали гонку на свої смартфони:

Якийсь сюрреалізм, але і це ще не кінець. На дев'ятому етапі з гірським фінішем на Кольядо де ла Крус де Каравака організатори знову дали нейтралізацію для загального заліку, цього разу за 2,05 км до фінішу. А все через те, що знову пішов дощ, а стан дорожнього полотна на останніх 2 км дистанції був поганим.

Ну і вишенькою на торті стала ситуація в день відпочинку, під час якого гонщики кількома літаками мали дістатися до Вальядоліда, де гонка поновиться завтра розділкою. Однак через погодні умови не всі літаки, що перевозили гонщиків, змогли приземлитися у Вальядоліді: декому довелося летіти до Мадрида, і звідти ще майже 200 км їхати автобусом – чудовий день «відпочинку» перед розділкою.

З точки зору організаторів перший тиждень Вуельти став просто якимось набором безглуздостей. Традиційно за проблеми з організацією заведено критикувати організаторів Джиро д'Італія, RCS Sport, тоді як ASO, яка проводить Тур де Франс і Вуельту, завжди ставили в приклад. Але варто було ASO вперше за багато років зіткнутися з такими погодними умовами, з якими на Джиро стикаються щорічно, як весь блиск зразкових організаторів з французів миттєво злетів, немов пил.

Скандальна поведінка Евенпула

Головним навколоспортивним ньюсмейкером першого тижня Вуельти став Ремко Евенпул. Саме він найактивніше критикував організаторів після першого етапу, та й крім цього поводився зухвало. Після перемоги на третьому етапі з гірським фінішем на Арінсалі в Андоррі Ремко влетів у жінку і звинувачував у цьому всіх, крім самого себе. Після поразки від Пріможа Рогліча в спринті на фініші восьмого етапу Ремко сказав, що не знав про те, що весь відрив дня добрали і вони спринтують за перемогу, а так би фінішував на повну силу і обіграв би словенця. І ще безліч подібних заяв щодня.

Подібний треш-ток, звичайно, створює додатковий хайп для гонки, але він звичний для боксу, ММА, навіть для того ж футболу, яким Евенпул займався до 17 років. Але у велоспорті так не заведено, і його поведінка виглядає трохи дико. Ремко схожий на гопника, який зайшов до елітного ресторану, і, сівши навпочіпки, почав лускати насіння.

Зі спортивної точки зору захист титулу переможця Вуельти для Евенпула також проходить не без проблем. Перемога на Арінсалі стала черговою демонстрацією того, наскільки сильно Ремко додав у спринті в нинішньому сезоні, але після цього у бельгійця була криза на шостому етапі з гірським фінішем на Хаваламбре, де він програв більш ніж півхвилини прямим конкурентам.

Так, Ремко варто похвалити за те, як грамотно він розподілив сили – за того самопочуття, яке у нього було того дня, проїхати краще і програти менше часу навряд чи було можливо. Проблеми на Хаваламбре можна вважати просто кризовим днем, а можна – черговою демонстрацією того, що великі гори – все ж не територія Ремко. З огляду на те, які гори ще чекають на учасників Вуельти попереду, якщо там ситуація для бельгійця буде такою самою, то про жодний захист титулу чемпіона на Вуельті мови і бути не може – навіть подіум малоймовірний. Тим паче, що і команда Ремко, «Soudal Quick Step», помітно слабкіша, ніж у будь-якого з його прямих конкурентів.

Триголова гідра «Jumbo Visma»

«Jumbo Visma» приїхала на Вуельту з двома своїми зірковими капітанами – Пріможем Роглічем і Йонасом Вінгегором. Перший тиждень показав не тільки те, що обидва вони в повному порядку, а й що у команди не два, а відразу три претенденти на загальний залік. Завдяки перемозі з відриву на шостому етапі на перший день відпочинку в червоній майці лідера загального заліку пішов Сепп Кусс.

Незважаючи на те, що американцеві доводиться працювати на двох своїх зіркових капітанів, він і сам виглядає приблизно 5-6-м за силою гірником у пелотоні. Чи зможе він посісти високе місце в загальному заліку? Сказати важко. Поки що Кусс виглядає просто чудово, але не забуватимемо, що він їде третій Гран тур у сезоні – на скільки ще вистачить його сил? Так чи інакше, перемога на етапі та примірка червоної майки – цю Вуельту Сепп уже може занести собі до активу.


Getty Images/Global Images Ukraine. Прімож Рогліч

Рогліч трохи розчарував на гірському фініші в Андоррі, не те що не обігравши, а навіть не нав'язавши реальної боротьби у фінішному спринті Евенпулу. Але це можна було списати на наслідки падіння і забою стегна, яке словенець отримав днем раніше. Надалі він почувався набагато краще: саме його атака на Хаваламбре призвела до кризи Евенпула, а потім Прімож на фініші восьмого етапу ще й взяв реванш у бельгійця, переспринтувавши його в боротьбі за перемогу. І зараз саме словенець виглядає головним фаворитом загального заліку Вуельти.

Що стосується Вінгегора, то він поки що тримається в тіні. Втім, знаючи прагматичність і обережність данця, це далеко не обов'язково є показником поганої готовності. Не будемо забувати, що Йонас уперше в кар'єрі їде два Гран тури в сезоні – ймовірно, він поки що й сам не до кінця розуміє, як реагуватиме його організм на таке навантаження. Однак ніхто не здивується, якщо у вирішальні гірські дні, наприклад, на тій же Англіру, він виявиться найсильнішим і в підсумку перехопить червону майку.

Аюсо їде від оборони

Головною загрозою «Jumbo Visma» перед стартом Вуельти багато хто називав навіть не Евенпула, а Хуана Аюсо. Іспанський вундеркінд поки що проводить дуже хорошу гонку і практично нічого не програє прямим конкурентам у загальному заліку, але, відверто кажучи, в його підсумкову перемогу віриться слабо.

А все тому, що їде Хуан явно від оборони. Так, робить він це дуже розумно і не за роками зріло, як це було на етапі до Хаваламбре, де капітан «UAE Emirates» досить рано відстав він Вінгегора і Рогліча, проте нереально додав на останньому кілометрі, пройшовши наскрізь Енріка Маса, який до останнього тримався за зірковим дуетом з «Jumbo Visma», і програв їм у підсумку всього 7 секунд. Але все ж для перемоги на Вуельті потрібно щось більше, а до цього рівня іспанець, схоже, поки ще трошки не дотягує. Стабільність теж навряд чи стане його козирем - зазвичай у горах у нього хороші виступи чергуються з досить посередніми.


Getty Images/Global Images Ukraine. Хуан Аюсо

Від оборони йде гонку і другий капітан «UAE Emirates», Жоау Алмейда. Як і прогнозувалося, короткі круті стінки йому даються доволі важко, і у великих, довгих горах він має почуватися краще. З огляду ще й на хороше відновлення португальця, не виключено, що в підсумковому загальному заліку Вуельти він виявиться навіть вище за свого партнера по команді.

«Ineos Grenadiers» втратили шанси на високе місце в загальному заліку

Для «Ineos Grenadiers» перший тиждень Вуельти склався відверто невдало, і до першого дня відпочинку команда вже втратила абсолютно всі шанси в загальному заліку. Ще до старту гонки ми висловлювали сумніви в тому, що Герейнт Томас у 37-річному віці зможе проїхати на високе місце в загальному заліку два Гран тури в сезоні. Так і сталося. Якщо спочатку валлієць виглядав хоча б претендентом на місце в другій половині топ-10, то до кінця тижня він відступив дуже далеко в загальному заліку, і зараз програє Куссу вже понад 12 хвилин.

Це стало результатом не тільки втоми Томаса, а й його дуже неприємного падіння на сьомому етапі. Той день взагалі став для «Ineos Grenadiers» фатальним. Пізніше на тому ж етапі важко впав і другий капітан команди Дейва Брейлсфорда, Таймен Аренсман. 23-річний нідерландець зламав ключицю, втратив один зуб, дістав множинні ушкодження обличчя і був змушений зійти з гонки. Хоча будемо відверті: до свого сходу він також не виглядав претендентом на щось більше, ніж місце в другій половині топ-10 загального заліку.

Ні на що не претендує в генеральній класифікації і зірковий Еган Берналь, тож «Ineos Grenadiers» доводиться перекваліфіковуватися на боротьбу за окремі етапи – тут варто розраховувати передусім на Хонатана Кастров'єхо та Омара Фрайле.


Getty Images/Global Images Ukraine. Філіппо Ганна

Не скидаємо з рахунків і Філіппо Ганну, який цілком може вже завтра виграти розділку у Вальядоліді. Одного разу на нинішній Вуельті італієць вже був близький до перемоги, фінішувавши другим у масовому спринті на п'ятому етапі. Ті, хто не дуже пильно стежив за Ганною останнім часом, можуть здивуватися його навичкам у груповому спринті. Однак не так давно, 22 липня Філіппо навіть перемагав на спринтерському етапі Туру Валлоні, обігравши таких людей, як Давіде Баллеріні, Елія Вівіані, Едвард Тьойнс, Джакомо Ніццоло і Арно Де Лі.

Спринтерські навички Ганна за останній час дійсно прокачав. Але все ж його друге місце на п'ятому етапі – це в набагато більшій мірі свідчення не його прогресу, а дуже слабкого складу спринтерів на нинішній Вуельті, на тлі якого Кейден Гроувз виглядає справжнім домінатором. Такий слабкий склад спринтерів на нинішній Вуельті обумовлений, перш за все, календарем: якщо зазвичай чимало спринтерів і одноденників приїжджають на іспанську гонку для підготовки до чемпіонату світу, то цього року світова першість відбулася ще до Вуельти, в першій половині серпня.

Оцініть матеріал
(9)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин
Коментарі 2
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.
sid_dgin
дякую, все що пропустив, прочитав тут
sid_dgin
як завжди толковий і зрозумілий текст