Колообіг райдерів у MotoGP. Чим далі, тим більше питань
Блогер Sport.ua – про сезон MotoGP-2023
Минула лише половина сезону MotoGP-2023, а вже відбулося чимало трансферів та ходить чимало чуток. І навіть наявність у райдерів контрактів на наступний сезон нічого не гарантує.
Весь пелотон можна умовно розділити на три групи — райдери, чиє майбутнє вже відоме, чиї контракти закінчуються у кінці нинішнього сезону і поки що вони не визначились, та райдери, які мають контракти на наступний сезон, але щодо їхнього майбутнього є чимало запитань та чуток.
До першої групи входить чинний чемпіон світу Франческо Баньяйя, який у наступному сезоні продовжить виступи за заводську команду Ducati.
Контракт на наступний сезон має і партнер Баньяйї по команді Енеа Бастіаніні, але лише з виробником Ducati, а не безпосередньо із заводською командою. Скоріше за все, «Бестія» залишиться партнером Баньяйї, незважаючи на чутки щодо того, що місце у заводській команді може отримати відкриття нинішнього сезону Марко Бедзеккі, який у складі приватної команди VR46 на минулорічному байку веде боротьбу за чемпіонський титул.
Бедзеккі чутки також відправляють у бік інших приватних команд, які виступають на Ducati. Зокрема — Pramac, які наразі очолюють залік чемпіонату світу серед команд. Жоанн Зарко наразі не має контракту на наступний сезон, а ті ж таки чутки відправляють його в LCR, які виступають на Honda. Більше того — керівник LCR Лючіо Чеккінеллі повідомляв про те, що мав розмову з представниками Зарко. При цьому сам француз декілька разів казав, що хоче залишитись у Pramac. Партнер Зарко Хорхе Мартін ще під час етапу TT Assen у кінці червня припинив усі чутки про Yamaha, підтвердивши, що залишається в Pramac.
У вищезгаданій команді VR46 найімовірніше залишиться Лука Маріні, який вже підтвердив своє бажання. А його новим партнером, якщо Бедзеккі піде, може стати віцечемпіон світу-2020 Франко Морбіделлі, який нещодавно повідомив про відхід з Yamaha і якого дуже хотіло б бачити на своєму байку керівництво спортивної програми Ducati.
Алекс Маркес та Gresini на цьому тижні підтвердили продовження співпраці. Контракт партнера Маркеса Фабіо Ді Джанантоніо завершується у кінці сезону і він ще не дав чіткої відповіді щодо свого майбутнього. Саме на це місце претендують двоє потенційних новачків наступного сезону — лідер чемпіонату світу Moto2 Тоні Арболіно та один з його головних суперників Джейк Діксон. Цікаво, що менеджер Арболіно Карло Пернат також працює із Енеа Бастіаніні.
Цікава ситуація в Yamaha. Замість Морбіделлі японська команда підписала Алекса Рінса. Чемпіон світу-2021 Фабіо Куартараро також має контракт на наступний сезон. Але нещодавно француз висунув команді ультиматум — його майбутнє в команді залежатиме від того, що покаже на вересневих тестах в Мізано байк для наступного сезону. Не дивно, з огляду на невтішні результати Yamaha цьогоріч.
LCR залишилась не лише без Алекса Рінса, який на Гран-прі Америки привів команду до першої з 2016 року перемоги. Також завершується контракт в Такаакі Накагамі. Одним з претендентів на місце в команді Лючіо Чеккінелло називали Аї Огуру з Moto2, але він і там наразі посідає лише 13-те місце з одним подіумом, і в Європейському чемпіонаті Moto2 не зміг пройти кваліфікацію у Валенсії. До того ж, японець отримав травму зап’ястка і на деякий час розмови щодо нього стихли.
Цікаво, що дуже активну діяльність з приватними командами спробували розгорнути КТМ, які намагаються знайти місце для ще одного лідера Moto2 Педро Акости, який не збирається залишатись у цій серії. В заводській команді обидва місця на наступний сезон зайняті нинішніми райдерами Бредом Біндером та Джеком Міллером, чиї результати не викликають жодних сумнівів щодо цієї пари райдерів. В приватних GAS GAS Tech3 Пол Еспаргаро мав контракт на наступний сезон, а нещодавно продовжив контракт і Аугусто Фернандес, який в цьому сезоні має одне четверте місце — найвищий результат для команди. Однак, ймовірний варіант, що КТМ та GAS GAS Tech3 переграють це для того, щоб знайти місце Акості.
Тим більше, що КТМ довелось пройтись по інших приватних командах, але усі вони мають чинні контракти зі своїми виробниками і, в принципі, не мають планів їх змінювати. Наразі разом із промоутером Dorma розглядають питання щодо додаткових місць у пелотоні на наступний сезон. І це — один з найцікавіших моментів трансферного періоду: Акоста — дуже талановитий і перспективний райдер, який цілком заслуговує на місце в прем’єрному класі.
А ось в кого нема проблем взагалі, так це — в Aprilia. Повністю укомплектовані на наступний сезон і заводська команда (Алейш Еспаргаро та Маверік Віньялес), і приватна RNF (Мігел Олівейра та Рауль Фернандес).
Найскладніша ситуація — в Honda. Восьмиразовий чемпіон світу Марк Маркес має контракт на наступний сезон, але слабкі результати в цьому сезоні а також постійні падіння та травми ставлять його майбутнє під питання. Тим більше, що й сам Маркес перед Гран-прі Великої Британії казав, що ще одного падіння він вже не витримає, але знов впав. Тому ходять розмови про те, що Маркес навіть може залишити команду ще до завершення сезону. Звісно, не таким хотілося б бачити прощання легенди зі спортом, але...
Партнер Маркеса Жоан Мір має контракт на наступний сезон.
Таким чином, наразі ситуація зі складом учасників MotoGP на сезон-2024 виглядає наступним чином (курсив — райдери, які мають контракт, але відносно їхнього майбутнього є питання; (курсив) — райдери, які не мають контракту):
Ducati – Баньяйя, Бастіаніні (Бедзеккі)
Pramac – Мартін, (Зарко, Бедзеккі)
VR46 – Маріні, (Бедзеккі, Морбіделлі)
Gresini – А. Маркес, (Арболіно, Діксон, Ді Джанантоніо)
Yamaha – Рінс, Куартараро
LCR — (Огура)
КТМ — Біндер, Міллер
GAS GAS Tech3 — П. Еспаргаро, А. Фернандес (Акоста)
Aprilia – А. Еспаргаро, Віньялес
RNF – Олівейра, Р. Фернандес
Honda – Мір, М. Маркес
(...) – (Акоста)
Як видно — лише в трьох командах питання складів на наступний сезон закрите повністю і абсолютно, а навколо інших багато питань і чуток. Тим цікавіше буде спостерігати за сезоном MotoGP надалі.
Олександр ШАРАДКІН
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Вольфф задоволений, що Льюїс пішов сам
Андрій згадав легендарний сезон